مهدی خاکپور يكشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰

ریه عضوی است ظریف و حساس که مبارزه با هوای آلوده بزرگترین وظیفه آن است. ریه باید با میکروب های هوا به شدت مبارزه کند تا از آلودگی خون که برای تغذیه سلول های بدن بکار می رود جلوگیری نماید.

هوای مرطوب و گرم برای ریه بهتر است و همین غدد اشک که چشم ها را مرطوب می کنند و شستشو می دهند و غدد مترشحه ی مرطوب دیگر در بینی و گلو، ایجاد مایعی سیال نموده و در تصفیه ی ریه کمک می کنند.

اگر تنفس هوای بد، با نیکوتین سیگار ادامه پیدا کند به کلی سلول ها از بین می روند و تنفس فوق العاده مشکل می شود. با پا به سن گذاشتن هم قدرت اعمال تنفسی کمتر می شود. برای حفظ سلامتی ریه ها و طول عمر بیشتر بهتر است هوای سالم استنشاق کنید و سیگار نکشید. ورزش سبک و تنفس عمیق و رژیم غذایی سالم در بهبود ریه موثر است. گردش در هوای آزاد، کوهنوردی و شنا، ریه را وادار به تنفس عمیق می کند.

تمرین شکمی مفید است به همان طریقی که اطفال از طریق ناف و آواز خوانان اپرا تنفس عمیق دارند نه با انبساط قفسه سینه و جناغ بلکه، با کشیدن دیاگرام به طرف پایین باید عمیقا نفس کشید تا هوا به کیسه های ریز تنفسی نفوذ نماید.

شما باید هر روز ریه را تمیز و تهویه نمایید و گمان نکنید که با عمل بازدم، ریه خالی و از گاز کربن و میکروب پاک می شود. با عمل بازدم سعی کنید تمام هوای آلوده شش ها را به خارج برانید.

 

خونریزی از ریه: 

این بیماری مخصوص اشخاصی است که عروق ریوی آن ها مختل و کم خون شده است و اغلب از ریه ی آن ها خونریزی می شود. چنین اشخاصی اگر مدت بیست یا سی روز رژیم مخصوص انگور بگیرند، معالجه می شوند و شفای کامل را بدست می آورند.

توصیه شده است که چنین اشخاصی باید معالجه با انگور را در جای مرتفعی که هوای آن پاک و صاف و دارای اکسیژن زیاد باشد بگیرند تا علاوه بر رژیم انگور از رژیم استراحت نیز پیروی کنند.

 

درمان بیماری های ریوی در طب سنتی

 

سیر برای مجاری ریه، ضدعفونی قوی است و مصرف آن به سرعت، خلط سینه را کم می کند. مصرف سیر را در مورد سل ریوی تجویز کرده اند. در مورد این بیماری ها و همچنین در موقعی که امراضی به طور مسری شیوع می یابند، باید دو جبه سیر را در فنجان شیر انداخته و جوشانید و آن را گرم گرم نوشید.



شارژ سریع موبایل