مهدی خاکپور چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰

برای جلوگیری از سفید شدن مو، باید ویتامین (ب) کمپلکس به اندازه ی کافی مصرف کرد. ماده ای در ویتامین کمپلکس وجود دارد که از سفید شدن مو جلوگیری می کند. ولی سفید شدن مو عوامل مختلفی دارد.

چنانچه عاملش فقدان ویتامین(ب) کمپلکس باشد، می توان آن را با خوردن غذاهایی به مقدار زیاد ویتامین(ب) دارند، برطرف کرد، ولی اگر عاملش چیزی دیگر باشد، درمان دیگری لازم دارد. در هر حال ویتامین(ب) کمپلکس برای تقویت مو و براق کردن آن چیز مفیدی است. کسانی که به موی خود علاقه دارن باید از این ویتامین ها حداکثر استفاده را بکنند. خوردن برنج پوست نکنده سبب می شود که موی سر نریزد و سفید نشود.

 

درمان سفید شدن مو در طب سنتی

 

برای جلوگیری از سفید شدن موها، بهترین غذا چلتوک برنج است. بهتر است روزانه نیم سیر پوست چلتوک یا گرد چلتوک را با لیمو عمانی دم کرده میل نمایید و بقیه پوست برنج را در کمی آب بجوشانید و آن را صاف کنید و آب آن را با هر غذایی که میل دارید، مخلوط کرده بنوشید. کسانی که برنج را به این صورت بخورند نه پیر می شوند و نه موی سرشان می ریزد و نه سفید می شود.

 

درمان سفید شدن مو در طب سنتی

 

مداومت در خوردن والک سبب ریزش موی سفید و در آمدن موی سیاه به جای آنست و از این نظر شباهت زیادی به سیر دارد.

خوردن سیر به شرطی موی انسان را سیاه می کند که خود نسبت به این عنصر گرسنه نباشد.خوردن سیرهای وحشی و سیرهایی که نزدیک معادن منگنز کاشته می شوند.



شارژ سریع موبایل