میترا جلالی دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۰

از سال 1939 تا به امروز شرکت روسیه‌ای اورال بخشی از موتورسیکلت‌های تک نفره (دو چرخ) و چند نفره (سه چرخ) خود را در سراسر جهان دست خوش تغییراتی متفاوت کرده است. شرکت اورال طی این سال‌ها توجهات خاصی نسبت به بخش یکپارچه سازی موتورسیکلت‌های تولیدی خود با فناوری روز نداشته است. حال شرکت اورال تصمیم گرفته تا بخشی از تجهیزات قدیمی به کار رفته را کنار زده و تجهیزات جدید را جایگزین کند. این شرکت روسی تصمیم گرفته در سال 2014 موتورسیکلت‌های خود را متناسب با فناوری موجود در قرن 21 تولید کند. از جمله این بازسازی‌ها می توان به بهبود قدرت موتور، طرز روشن شدن، نحوه توقف و نحوه اسمبل و قرارگیری قطعات موتورسیکلت را نام برد.

 

 بروز رسانی موتورسیکلت‌های اورال

 

 بروز رسانی موتورسیکلت‌های اورال

 

 بروز رسانی موتورسیکلت‌های اورال

 

دو مورد از مهمترین تغییرات ایجاد شده مربوط به سیستم موتور و ترمز می‌باشد. بعد از مدت‌ها شرکت اورال در سال جدید قصد دارد سیستم تزریق سوخت الکترونیکی را معرفی کرده و بخش ترمز دیسکی brembo را نیز جایگزین سیستم ترمز قدیمی در موتورسیکلت‌های دو چرخ و سه چرخ خود کند. محل قرار گیری موتور در کلاس 749cc مثل گذشته است اما قدرت موتور از 40 اسب بخار به 41 و نیروی گشتاور آن نیز از 38 به 42 تغییر پیدا کرده است.

 

 بروز رسانی موتورسیکلت‌های اورال

 

 بروز رسانی موتورسیکلت‌های اورال

 

سیستم EFI به طور ویژه ای برای شرکت اورال توسعه پیدا کرده و جایگزین کاربراتورهای قدیمی شده است. جالب است بدانید موتورهای در دست ساخت دارای یک محفظه هوا و یک بخش برآمدگی بهبود یافته به منظور تنفس بهتر موتور و بهینه سازی مصرف سوخت هستند با این تفاسیر این موتورسیکلت های جدید می‌توانند مسافتی بین 31 تا 37 مایل را با یک گالن بنزین طی کنند.

 

 بروز رسانی موتورسیکلت‌های اورال

 

به عنوان نکته آخر باید ذکر کنیم که مدل‌های تولیدی 2014 کمی سبکتر شده و خفه کن‌های هیدرولیکی جدیدی نیز به آنها اضافه خواهد شد. با تمامی ارزشی که برای موتورسیکلت‌های قبلی شرکت اورال قائل هستیم اما باید بپذیریم که موتورهای تولیدی شرکت اورال با فناوری جدید بهتر عمل خواهند کرد.



شارژ سریع موبایل