هیمن زارعی شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰

گاهی اوقات، به علت مشغله‌ی کاری زیاد و سرگرم بودن در مورد پروژه‌های دیگر، فراموش می‌کنم که در مورد برخی طراحی‌های فوق العاده ای که در دنیای وسایل نقلیه معرفی می‌شوند مطلب بنویسم. کانسپت Kaylad-e دیمیتریس نیاویس، طراح صنعتی یونانی یک نمونه‌ی خوب برای این موضوع است. من برای اولین بار یک ماه پیش از وجود این طرح مفهومی با خبر شدم، و به علت دلایل ذکر شده در بالا تا امروز آن را نادیده گرفته بودم. اگر اهل مطالعه و گشت و گذار در دنیای بزرگ وسایل نقلیه باشید ممکن است تاکنون در مورد این سه چرخه‌ی الکتریکی که نیاویس آن را به عنوان پروژه‌ی پایان نامه‌ی خود طراحی کرده است شنیده باشید. طراحی آن فوق العاده بوده و قطعاً شایستگی این را دارد که به مرحله‌ی تولید برسد.

 

 سه چرخه مفهومی Kaylad-e

 

هدف اصلی این پروژه طراحی یک وسیله‌ی نقلیه‌ی هیبریدی به منظور تردد در فضای مدرن شهری بود.کانسپت Kaylad-e به مردم کمک می‌کند تا با شیوه‌ای امن، شیک و لذت بخش در شهر به رفت و آمد پرداخته تا بتوانند معنای جدیدی از حمل و نقل درون شهری را درک کنند.هرکس از چیزهای مختلفی در یک تجربه لذت می‌برد. این امر به دلیل بینش‌ها، فرهنگ‌ها، موقعیت‌ها و محیط‌های مختلف اتفاق می‌افتد.

 

 سه چرخه مفهومی Kaylad-e


تفریح و لذت یکی از مهم‌ترین راهبردهای کانسپت Kaylad-e می‌باشد.هدف اول از بین بردن تعداد زیادی از عوامل استرس زا و ناراحتی‌های ناشی از رفت و آمد با دوچرخه تا جایی که امکان آن وجود داشت و در نتیجه فراهم ساختن امکان لذت بردن از تمامی جنبه‌های سواری برای افراد بود.دومین هدف این پروژه تولید محصولی بود که با گذشت زمان دوام خود را حفظ کرده و بهتر و بهتر شود. انتخاب مواد اولیه برای ساخت و توانایی دست یابی به یک تکنولوژی جدید (باتری، موتور و غیره) به منظور رسیدن به این هدف بسیار مهم می‌باشند.

 

 سه چرخه مفهومی Kaylad-e

 

 سه چرخه مفهومی Kaylad-e

 

 سه چرخه مفهومی Kaylad-e

 

 سه چرخه مفهومی Kaylad-e



شارژ سریع موبایل