سارا قاسمی دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰

گوشی هوشمند Aero، جدیدترین محصول شرکت HTC است. این دستگاه همچنین نخستین محصولی است که توان پردازشی آن از طریق پردازنده‌ی 10 هسته‌ای مدیاتک تامین می‌شود.

شرکت HTC در شش ماهه نخست سال 2015 شرایط خوبی نداشته است. این شرکت پس از عرضه‌ی گوشی M9 نتوانست نظر علاقه‌مندان را به سمت خودش جلب کند و به‌همین دلیل با ضررهای زیادی مواجه شد. جزییات سخت‌افزاری در آن چندان چشم‌گیر نبود و بسیاری از کاربران را ناامید کرد؛ در نتیجه فروش این محصول هم کمتر از انتظار شرکت HTC بود. این در حالی است که شرایط نه‌چندان خوب باعث نشد که HTC از تولید گوشی‌های هوشمند ناامید شود و به‌نظر می‌رسد این شرکت در حال کار روی یک گوشی هوشمند جدید به‌نام HTC Aero است. این گوشی نخستین محصولی است که توان پردازشی آن از طریق پردازنده‌ی 10 هسته‌ای مدیاتک تامین می‌شود.

پیش از این اخباری مبنی براینکه HTC قصد دارد در آینده این محصول را با نام HTC A9 رونمایی کند، منتشر شده بود. این در حالی است که روز گذشته یک منبع موثق با نام کاربری evleaks@ در توییتر، تصویری از یک گوشی هوشمند با نام HTC One A9 منتشر کرده که احتمالا مربوط به همین دستگاه خواهد بود.

همان‌طور که پیش از این هم گفته شد، توان پردازشی این محصول از طریق پردازنده‌ی 10 هسته‌ای مدیاتک Helio X20 تامین می‌شود. شرکت سازنده‌ در این محصول از یک صفحه‌نمایش با رزولوشن 1440×2560 پیکسل استفاده کرده است. همچنین در این دستگاه 4 گیگابایت رم و یک دوربین اصلی با قابلیت پشتیبانی از تصاویر RAW قرار داده شده است.

به‌نظر می‌رسد شرکت HTC این دستگاه را با قیمتی حدود 500 تا 600 دلار در آینده راهی بازار خواهد کرد. البته این شرکت هنوز اطلاعاتی در مورد تاریخ رونمایی از محصول جدید خود، اعلام نکرده است. پیش از این شایعه‌هایی مبنی براین‌که شرکت HTC گوشی Aero یا همان One A9 را احتمالا تا اواخر سال جاری میلادی به‌طور رسمی معرفی خواهد کرد،‌ منتشر شده بود. این در حالی است که به‌گفته‌ی شرکت مدیاتک، پردازنده‌های 10 هسته‌ای این شرکت زوتر از سال 2016 میلادی رونمایی نخواهند شد.



شارژ سریع موبایل