سارا قاسمی شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰

خرید گوشی همراه با توجه به رقابت تنگاتنگ میان برندهای مختلف و تنوع بالای محصولات موجود در بازار امروزه کار بسیار سختی به نظر می‌رسد.



البته سلیقه‌ها و اولویت‌ها در خرید تلفن همراه در میان افراد بسیار متفاوت است و نمی‌توان برخی مدل‌ها را به‌عنوان مدل برتر نسبت به بقیه گوشی‌ها در بازار معرفی کرد.



افراد مختلف با توجه به نیازها و علایق خود فاکتورهای مختلفی را در خرید گوشی‌ها در نظر می‌گیرند که همین امر خود باعث می‌شود که شرکت‌های تولیدکننده گوشی به دنبال تولید محصولات مختلف با توجه به سلیقه‌های مختلف موجود در بازار باشند.



موسسه نیلسن اخیراً مطالعه آماری را در مورد فاکتورها و اولویت‌های افراد در مورد خرید تلفن همراه انجام داده و نتایج آن را منتشر کرده است.



طبق آمار اولین فاکتور تعیین‌کننده در خرید گوشی‌های همراه در میان کاربران قیمت گوشی است. نتایج نشان می‌دهد که زنان حدود 5 درصد بیشتر از مردان در هنگام خرید به فاکتور قیمت اهمیت می‌دهند.



عامل تعیین‌کننده بعدی قابلیت‌ها ویژگی‌های گوشی است. عمر باتری و سیستم‌عامل گوشی همراه اولویت‌های بعدی در خرید هستند.



به‌طورکلی مردان به این دو فاکتور اهمیت بیشتری نسبت به زنان می‌دهند. قابلیت‌های ارتباطی مانند اتصال به اینترنت؛ بلوتوث و ... در کنار سرعت پردازنده و سایز صفحه‌نمایش از دیگر عوامل تعیین‌کننده در خرید گوشی‌های همراه در میان کاربران است.



در نمودار زیر فاکتورهای مؤثر در خرید گوشی به همراه اولویت آن‌ها و درجه اهمیتشان در میان مردان و زنان را می‌بینید.



شارژ سریع موبایل