امین شجاعی دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰

سینما هر سال می‌خواهد تماشاگر بیش‌تری را به خود جذب کند. در این سال‌ها از تعداد آن‌ها که هواخواه فیلم دیدن بوده‌اند، به شدت کاسته شده است
سال 2015 به شکرانه «جنگ ستارگان: فورس بیدار می‌شود» از ناکامی نجات پیدا کرد. برای سال دیگر استودیوها سخت به تلاش افتاده‌اند تا فیلم‌هایی جذاب‌تر و تماشاگر پسندتر روانه بازار کنند. نگاه کنیم به آثار قابل توجهی که قرار است در 2016 بر پرده سینماهای جهان بنشیند.


«بتمن علیه سوپرمن»- Batman Vs Superman

فیلم پُر هزینه زاک اسنایدر عنوانی دارد که فروش تابستان را به خوبی تضمین می‌کند: بتمن! سوپرمن! طلوع! عدالت! کافی نیست؟ خُب، زن عجیب هم هست! البته داستان طبق روال همیشه پیش نمی‌رود. در حقیقت «بتمن» معمول در فیلم وجود ندارد.
 

 عاشقان سینما منتظر اکران این فیلم ها هستند

 

«بروس وین/ سوپرمن» (با بازی بن افلک) این بار یک پیشخدمت وفاداری دارد به اسم «آلفرد» (با بازی جرمی آیرونز). افلک در مورد نقش خود گفته است: «نمی‌دانم چه شباهتی به سوپرمن آشنا دارد اما می‌دانم که بتمن در آخرهای زندگی‌اش است».

در قالب «بتمن» هم هنری کاویل- که در فیلم «مرد آهنین» نقش سوپرمن را بازی کرده بود- چنین سخن گفته است: «بتمن در حقیقت نسخه‌ای از هملت آمریکایی است». در فیلم «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» نقش زن عجیب را گال گادوت به عهده دارد (تاریخ نمایش: 25 مارس).
 

«دختری در ترن»- The Girl on the Train

بر مبنای رمان پُر راز و رمز و پُر فروش پائولا  هاکینز، تیت تیلور دلهره‌ای تازه‌ای را خلق می‌کند. قصه زنی احساسی و درهم شکسته به اسم «ریچل» (با بازی امیلی بلانت) است که وسوسه پاییدن زوجی «جیسن» و «جس» (با بازی لوک انویز و هیلی بنت) را دارد و جاسوسی روی زندگی آن دو، و بعد سفری که او را بر می‌گرداند به گذشته‌اش و به یاد شوهر سابق (با بازی جاستین تروکس) که اینک با همسر جدیدش (با بازی ربه‌کا فرگوسن) در خانه او زندگی می‌کنند.

تیلور (کارگردان) می‌گوید: «ریچل نوعی زندگی فانتزی را می‌گذراند و توهمات او منجر به فاجعه‌ای می‌شود». فیلم به نوعی «دختر ناپدید شده» را تداعی می‌سازد. (تاریخ نمایش: 7 اکتبر).
 

 عاشقان سینما منتظر اکران این فیلم ها هستند

 

«پاندای کونگ فو کار 3»- Kung Fu Panda 3

در قسمت سوم این انیمیشن عروسکی موفق، جنگجوی اژدها «پو» (با صدای جک بلک) عاقبت الامر پدر گم شده‌اش «لی» (با صدای برایان کرانستون) را پیدا می‌کند. اما در این میان یک گاو دشمن ماوراءطبیعی به اسم «کال» (با صدای جی. کی. سیمونز) در تمامی چین تهدید به راه می‌اندازد.

الساندرو کارلونی (کارگردان) درباره فیلم می‌گوید: «پو با سئوال غریبی روبه‌رو می‌شود: من کی هستم؟ و این جاست که دوروبری‌هایش باید جواب دهند». شخصیت‌های دیگر قبلی هم در فیلم هستند مانند لک لک، افعی، میمون و ببر (تاریخ نمایش: 29 ژانویه).
 

 عاشقان سینما منتظر اکران این فیلم ها هستند

 

«هیولای پول»- Money Monster

جرج کلونی در این دلهره‌ای نقش «لی گیتس» را بازی می‌کند که در یک نمایش تلویزیونی روی شرط بندی‌ها همه پس‌ انداز زندگی‌اش را از دست می‌دهد و در این حال مرد جوانی (با بازی جک اودانل) برنامه او را می‌دزدد و در حقیقت «گیتس» را گروگان می‌گیرد و کنترل همه چیز را به دست می‌آورد. اما تهیه‌کننده سرسخت تلویزیونی «گیتس» (با بازی جولیا رابرتز) می‌کوشد تا زندگی او را نجات دهد و رسانه را از آن حالت جنون آمیز خارج سازد.

این فیلم پروژه‌ای پُر شور و حال طی یک سال برای کارگردان جودی فاستر بوده که خواسته است به اقتصاد غیرعادلانه کنونی توجه کند. فاستر- که خودش بازیگر توانایی است- درباره «هیولای پول» گفته است: «داستان راجع به برادری میان دو مرد است در دو سوی متضاد که از یکدیگر نفرت دارند تا زمانی که می‌فهمند هر دو برای یک چیز مشترک می‌جنگند» (تاریخ نمایش: 13 مه).

 

 عاشقان سینما منتظر اکران این فیلم ها هستند

 

«مرام آدمکش»- Assassin,s Creed

مایکل فاسبندر در این برداشت از یک ویدیو گیم نقش «کالوم لینچ» را دارد، موجودی منزوی که غریزه آدمکشی در او سبب می‌شود ماشین «سفر خاطره» بیدار گردد و این ماشین با نام «انیموس» مرد را به قرن 15 در اسپانیا می‌کشاند تا با جد خود «اگویلار» در نبردی سهمگین با شمشیر روبه‌روی یکدیگر قرار گیرند.

جاستین کورتزل- که فیلم «مکبث» را با فاسبندر در سال 2015 ساخته- درباره فیلم‌اش گفته است: «کال در می‌یابد که تنها با مهارت خویش در آدمکشی معلوم می‌شود او کی هست. این بازی و این فیلم این تصور را در ذهن شما زنده می‌کند که روح و خون‌تان ابدی است». شخصیت اصلی با زنی آدمکش به نام «ماریا» (با بازی آریان لابد) هم در ستیز است (تاریخ نمایش: 21 دسامبر).

 

 عاشقان سینما منتظر اکران این فیلم ها هستند

 

«شکارچیان روح»- Ghostbusters

بازسازی کمدی بسیار موفق 1984 با بازی دن اکروید و بیل موری، این بار جای شخصیت‌ها را به چهار زن داده است (ملیسا مک کارتی، کریستین ویگ، کیت مک کینون و لزلی جونز) و آن‌ها هم مانند قهرمانان فیلم قبلی به جنگ علیه ارواح برمی‌خیزند... ملیسا مک کارتی (کمدین «جاسوس») در این باره گفته است: «اگر این دوباره سازی توفیق پیدا نکند، من اسمم را عوض می‌کنم!».

به نظر چنین نمی‌رسد که «شکارچیان روح» نتواند انبوه تماشاگران را در فصل تابستان امسال ناراضی از سینما بیرون بفرستد خاصه این که فیلم را پل فیگ ساخته، کسی که در سال 2011 با مک کارتی فیلم پُر فروش «ساقدوش عروس» را عرضه کرده بود (تاریخ نمایش: 15 ژوییه).

 

 عاشقان سینما منتظر اکران این فیلم ها هستند

 

«سالی»- Sully

پس از این که پرواز 1549 هواپیمایی آمریکا دچار سانحه شده و سرانجام در رودخانه‌ هادسن فرود آمد، هیچ کس تصور نمی‌کرد کاپیتان خلبان هواپیما چسلی «سالی» سالنبرگر موفق شود سالم بر زمین نشیند و جان 155 مسافر را نجات دهد. این ماجرا در 15 ژانویه سال 2009 رخ داد و اینک کلینت ایست وود آن را با عنوان «سالی» به فیلم برگردانده است.

نقش کاپیتان را هم تام هنکس به عهده گرفته است. ایست وود در مورد آن گفته است: «مردم فقط نشستن هواپیما را دیده‌اند و از وقایع و درگیری‌های پشت آن اطلاعی ندارند». ایست وود و هنکس به هنگام تولید فیلم با خود سالنبرگر ملاقات داشته‌اند و کمک فکری گرفته‌اند (تاریخ نمایش: 9 سپتامبر).

 

 عاشقان سینما منتظر اکران این فیلم ها هستند

 

«افق اعماق»- Deepwater Horizon

در 20 آوریل 2010 در 41 مایلی سواحل خلیج لوییزیانا دکل نفتی دچار انفجار شد و فاجعه‌ای به بار آورد. این انفجار و آتش سوزی یازده کارگر را به کشتن داد. پیتر برگ- که فیلم جنگی هیجان آور و قوی «بازمانده تنها» را با مارک والبرگ ساخته بود- این بار هم واقعه دکل را به شکل یک اثر پُر تنش به تصویر کشیده است.

والبرگ نقش یکی از کارگرهای قهرمان «مایک ویلیامز» را بازی می‌کند که درگیر ماجرای بریتیش پترولیوم می‌شود و انفجار «هورایزون» (افق) با میلیاردها دلار زیان... برگ می‌گوید: «مسئولان درها را به روی ما بستند. اما وقتی اندازه صنعت نفت را می‌دیدید در می‌یافتید که قدرت واقعی چه قدر است و پولی که بابت آن به هدر رفته» (تاریخ نمایش: 30 سپتامبر).
 

 عاشقان سینما منتظر اکران این فیلم ها هستند

 

«لالا لند»- LaLa Land

در این موزیکال نیویورکی دو بازیگر فیلم «دیوانه احمق عشق» رایان گاسلینگ و اما استون قصه‌ای عاشقانه را در لس آنجلس امروز به نمایش می‌گذارند. قصه یک موزیسین (گاسلینگ) و ستاره‌ای در تکاپوی شهرت (استون) و عشقی که بین آن دو- ملهم از زوج فرد آسترر جنیجر راجرز- جوانه می‌زند... دیمین شازل (سازنده «ویپلش») خواسته است با این فیلم نامه عاشقانه‌ای برای شهر لس آنجلس بفرستد (تاریخ نمایش: 15 ژوییه).

 

 عاشقان سینما منتظر اکران این فیلم ها هستند

 

«هیولاهای شگفت انگیز»- Fantstic Beasts

به نوعی ادامه «هری پاتر» است با نوشته جی. کی. رولینگ و شخصیت تازه‌ای «نیوت اسکامندر» (با بازی ادی ردمین- برنده اسکار برای «تئوری همه چیز») که شعبده بازی در دهه 1920 است و با هیولاها سر و کار دارد.

کارگردانی را دیوید یتیس انجام داده که خودش چهار فیلم آخر «هری پاتر» را ساخته بود. ادی ردمین در فیلم با کاترین واترسون (بازیگر «استیو جابز») همبازی است.

تهیه‌کننده دیوید هیمن می‌گوید: «ادی نقش بیگانه‌ها را خوب بازی می‌کند و شخصیت نیوت به گونه‌ای غریب است و فکر می‌کنیم او آن را واقعی جلوه داده است» (تاریخ نمایش: 18 نوامبر).
 

 عاشقان سینما منتظر اکران این فیلم ها هستند

 

«فیلم بدون عنوان بورن»- Untitled Bourne Film

مت دیمن بالاخره بازگشت تا با کارگردان همیشگی پل گرینگراس بار دیگر آن جاسوس خطرناک «جیسن بورن» را وارد اتفاقاتی تازه کند.

تقریباً از آخرین بار که او این نقش را بازی کرد، هشت سال می‌گذرد. دیمن گفته است: «به خاطر وضعیت نامساعد اقتصادی سینما و مسایلی این چنین تصمیم گرفتیم مجدداً سراغ این موضوع برویم». آخرین «بورن» در سال 2012 ساخته شد که جرمی رنر در آن بازی داشت.

الیشیا ویکندر (بازیگر «دختر دانمارکی») به دیمن ملحق می‌شود و تامی لی جونز هم در قالب مأمور قدیم «سیا» ظاهر می‌گردد (تاریخ نمایش: 29 ژوییه).

 

 عاشقان سینما منتظر اکران این فیلم ها هستند

 

«پیدا کردن دُری»- Finding Dory

کارگردان انیمیشن محبوب «پیدا کردن نیمو» آندریو استانتون، دنباله‌ای بر آن ساخته و نقش قهرمان ماجرا ماهی آبی رنگ «دُری» (با صدای دجنرس) است که مأموریت می‌یابد خانواده‌اش را پیدا کند. در این راه با بیش‌تر همان موجودات قبلی- «بیلی» نهنگ و «دستنی» کوسه- همراه می‌شود (تاریخ نمایش: 17 ژوئن).

 

 عاشقان سینما منتظر اکران این فیلم ها هستند

 

«مردان مجهول: آپوکالیپس»- X- Men Apocalypse

خبیث گرسنه قدرت (آسکر آیزاک) پس از هزاران سال بیدار می‌شود با نام «آپوکالیپس» و برای فتح دنیا به چهار سوار خویش- مگنتو (مایکل فاسبندر)، استورم (الکساندرا شیپ)، سایلوک (الیویا مون) و انجل (بن هاردی)- تکلیف می‌کند به پا خیزند.

آن وقت است که مردان مجهول (ایکس من) شامل چارلز (جیمز مک آوی) و میستیک (جنیفر لارنس) بایستی جلوی این کشتار را بگیرند. کارگردان برایان سینگر می‌گوید: «شاید در این دنباله مگنتو نمایشی عجیب داشته باشد زیرا آپوکالیپس به او قدرت بیش‌تری بخشیده است» (تاریخ نمایش: 27 مه).

 

 عاشقان سینما منتظر اکران این فیلم ها هستند

 

«جهنم»-  Infreno

تام هنکس دوباره به قالب پروفسور «کُد داوینچی» می‌رود. این سومین بخش با برداشت از رمان‌های پُر فروش دن برآن، در ایتالیا فیلم برداری شده است. پروفسور هاروارد «رابرت لانگدون» (هنکس) علیه نقشه‌های مرگبار تروریست‌های جهانی، به مبارزه برمی‌خیزد.

کارگردان ران هاوارد- که دو فیلم قبلی «کُد داوینچی» و «فرشته‌ها و هیولاها» را ساخته- در این باره گفته است: «لانگدون وارد این بحران می‌شود بی آن که بداند چه گونه می‌توان آن را حل و فصل کرد». دو فیلم گذشته «داوینچی» 2/1 میلیارد در دنیا فروش داشته است (تاریخ نمایش: 14 اکتبر).

 

 عاشقان سینما منتظر اکران این فیلم ها هستند

 

«دکتر استرنج»- Doctor Strange

ماجراهای اسرارآمیز «دکتر استرنج» اولین بار به صورت کتاب‌های مصور (کمیک بوک) به وسیله نقاش استیو دتیکو و سردبیر «مارول» استن لی به سال 1963 منتشر شد و بلافاصله مورد توجه قرار گرفت.

اکنون کارگردان اسکات دریکسون براساس قصه‌های جذاب از سرگذشت پُر راز و رمز «دکتر استیون استرنج» فیلمی ساخته که در آن بندیکت کامبربچ (بازیگر «شرلوک هولمز») نقش دکتر را به عهده دارد. «دکتر استرنج» جراح موفق نیویورکی، آدمی متکبر و خودبین است که در تصادفی دست او به شدت صدمه دیده و به جهت معالجه راهی سفر به «کاتماندو» در نپال می‌شود. در آن جا امیدوار است که بتواند با زنی مرموز (تیلدا سوئنیتون) دیدار کند.

مدز میکلسن (بازیگر «هانیبال») خبیث داستان است و ریچل مک آدامز نقش عشق دکتر را ترسیم می‌سازد (تاریخ نمایش: 4 نوامبر).



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل