مهدی خاکپور پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰

اگر به زودی قصد یک مسافرت طولانی با ماشین خود را دارید در ادامه چند توصیه برای تمیز ماندن ماشینتان در طول سفر را ارائه می دهیم.

 

1. آغاز سفر با یک ماشین تمیز

اولین نکته این که قبل از آغاز مسافرت ماشینتان را بشویید و داخل آن را نیز مرتب کنید. این موضوع وقتی اهمیت بیشتری پیدا می کند که داخل ماشین شما تبدیل به یک گنجه یا محل نگهداری کتاب و مجله و چیزهایی از این دست تبدیل شده است.

 

2. به چند نکته کلیدی قبل از آغاز سفر توجه داشته باشید

قبل از آغاز سفر مطمئن شوید، برخی وسایل مورد نیاز جهت نظافت در طول مسیر را به همراه دارید. از جمله وسایلی که همراه داشتن آن ضروری است دستمال یکبار مصرف حاوی مواد ضد عفونی جهت نظافت بچه و همچنین ماده پاک کننده دست و علاوه بر آن همراه داشتن یک محلول آب و ماده ی لکه بر جهت پاک کردن لکه های چربی و روغنی ضروری است.

 

چگونه خودروی خود را در سفر های جاده ای تمیز نگه داریم؟

 

3. تعیین کردن مرزهای مشخص

بسیاری از خانواده ها تلاش می کنند که در زمان استفاده از وسیله نقلیه، خوراکی با خود به همراه نداشته باشند. گر چه رعایت این نکته برای تمیز ماندن ماشین به جا است، اما به کارگیری آن برای خانواده هایی که فرزند کوچک با خود به همراه دارند، غیر ممکن است. از این رو بهترین گزینه، همراه داشتن نوشیدنی های بدون چاشنی و همچنین مواد خوراکی که امکان سرریز شدن و ریختن آن کم باشد. بنابراین مطمئن شوید خوردنی هایی که به همراه دارید منجر به ایجاد لکه نمی شود.

همچنین سعی کنید غذاها را در درون داشبرد قرار ندهید و یا آن را در درون ماشین میل نکنید سعی کنید به همراه خانواده به فضای آزاد رفته و در آنجا غذای خود را با رعایت اصول محیط زیست تناول کنید‌.

 

4. تظافت و مرتب کردن

زباله و آشغال می تواند در فضایی کوچک باعث شلوغی و در هم ریختگی شود، بنابراین نظافت ماشین را برای خود، به صورت یک عادت در بیاورید. در هر موقعیت ممکن مانند توقف در هنگام بنزین زدن، خورن غذا و یا استراحت، ماشین خود را تمیز کنید. همچنین شب هنگام و در زمان توقف، زمانی را جهت تمیز کردن ماشین خود اختصاص دهید.

پتوها و بالش ها را جهت استراحت شبانه مرتب کرده و همچنین وسایلی مانند شارژر و هدفون را در جایی مشخص قرار دهید.

اولین روز سفر را با مرتب کردن ماشین آغاز کنید و همه چیز را به شکلی که در آغاز سفر بوده در آورید، برای موثر و در عین حال ساده بودن و کاربردی بودن موارد مذکور، اسباب و وسایل مورد نیازتان در یک کیف زیپ دار گذاشته و آن را مابین صندلی قرار دهید.



شارژ سریع موبایل