سمیه قاسمی شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰

اولین سوالاتی که به محض اطلاع از حاملگی در ذهنتان شکل میگیرد از این قرار است: الان داخل شکم من چه خبری است؟ جنین الان چه اندازه است؟ نوزاد چه ماهی به دنیا خواهد آمد؟

اولا تبریک می گویم. شما قسمتی از یک ماجرای پرهیجان و لذت بخش هستید. در این مطلب، ما به شما هفته به هفته راهنمای توصیفی مراحل بارداریتان را ارائه می دهیم.

بنا به نظر متخصصان زنان و زایمان، بر خلاف باور عمومی محاسبه تقویم بارداری، تاریخ لقاح آن نیست بلكه روز شروع آخرین دوره قاعدگی است. تاریخ لقاح، معمولا حدود 15 روز پس از آخرین روز قاعدگی (عادت ماهانه)در نظر گرفته میشود.

هر چه هنگام صحبت با دوستان و نزدیکان با این سوال که جنین چند ماهه است؟ روبرو شویم باز هم در نظر علم پزشکی محاسبه حاملگی نه بر اساس ماه ها که به صورت هفتگی محاسبه میگردد و زایمان بین هفته های 38 تا 42 بارداری اتفاق می افتد.

تقویمی که ما به شما ارائه می دهیم تقریبا یک تخمین است. تنها حدود 5 ٪ از زایمان ها در زمان دقیق پیش بینی رخ می دهند. بیشترین تولدها یک هفته قبل از تقویم بارداری یا یک هفته بعد از آن رخ میدهد. هر بارداری در نوع خودش منحصر به فرد است و کودک شما هر زمان آماده شود به دنیا می آید.

از سوی دیگر، لازم است به خاطر داشته باشید که :

* قاعدگی نامنظم

* بارداری با لقاح مصنوعی

 * تاخیر تاریخ تخمک گذاری

* یادآوری اشتباه تاریخ آخرین دوره قاعدگی

چنین مواردی در دوران حاملگی، می تواند به انحراف مادران در تشخیص تعداد هفته بارداری منجر شود.

دقیق ترین تشخیص در تعیین هفته بارداری، توسط متخصص زنان و زایمان با انجام اندازه گیری های اولتراسوند انجام میگیرد. با مشورت و راهنمایی از دکتر خود، مطمئن شوید همه چیز رو به راه است و در آغاز بارداری، آزمایش ادرار، آزمایش خون ، و یک تست پاپ اسمیر را درخواست کنید.

همچنین بدانید:

* تاریخ اولین ضربان قلب جنین (معمولا در 9 تا 12 هفته) شنیده میشود

* احساس اولین حرکت جنین (معمولا بین 16 تا 22 هفته) رخ می دهد

* اندازه گیری قلب جنین در رحم توسط دکتر  (در حدود 20 هفته) انجام میشود

ما سرنخ های مهمی به شما در مورد تقویم واقع بینانه بارداری دادیم. با این راهنماییها، شما به طرف یک بارداری سالم و شاد، پیش خواهید رفت و کودک خود را در پایان سفر لذت بخشتان در آغوش خواهید گرفت. آرزو ما برای شما راهی سالم و بی خطر است.



شارژ سریع موبایل