سید حمزه کاظمی دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
وضعیت اقتصاد و چرخش مسائل پولی و مالی در کشورها به طور کلی به سمتی حرکت کرده که مالیات جزء جدا ناپذیری است از اقتصاد سالم کشورها . کشورهایی که مالیات در آنها جریان دارد در واقع سازندگی و آبادانی و در آن کشورها نهادینه شده است.
دوره کاردانی امورمالی ومالیاتی یکی از دوره های تحصیل آموزش عالی است و هدف از آن آموزش و تربیت افرادی است که پس از یک آموزش دو ساله نظری و عملی قسمتی از نیازهای وزارتامور اقتصادی و دارایی را در زمینه های مالیاتی تامین نمایند. بتوانند به عنوان كمك ممیز، ممیز، سرممیز، ممیز كل و رئیس یا معاون جزئی واحدهای مالیاتی ، مالی، اداری و قسمت وصول فعالیت كنند.
البته طبیعت رشته و دروس پیش‌نیاز به نحوی تنظیم گردیده كه جدا از حوزه وزارت امور اقتصادی و دارائی فارغ‌التحصیلان این دوره می‌توانند در مشاغل مورد نظر برای فوق‌دیپلم حسابداری نیز نقش داشته باشند.

درس‌های رشته كاردانی امور مالی و مالیاتی در طول تحصیل:

دروس پایه:
اصول علم اقتصاد، ریاضیات پایه، آمار و كاربرد آن در مدیریت، مالیه عمومی و خط‌ مشی مالی دولت‌ها، حقوق بازرگانی، مبانی و كاربرد كامپیوتر در مدیریت.

دروس تخصصی:
اصول حسابداری، حسابداری میانه، حسابرسی، حسابداری دولتی، حسابداری صنعتی، برنامه‌نویسی به زبان كوبال و كاربرد آن در حسابداری و امورمالی، حسابرسی مالیاتی، قانون مالیت‌ها، كلیات حقوق و مقررات مدنی.


شارژ سریع موبایل