ندا نیک روش پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
با اعلام راه یافتن 83 فیلم در بخش اولیه اسکار خارجی زبان، آکادمی اسکار در مرحله بعد اسامی 9 نامزد اولیه این بخش را اعلام خواهد کرد. 83 کشور فیلم‌های خود را برای شرکت در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و هفتمین جوایز اسکار ارسال کرده‌اند که شمار آنها به طور مشخص از 76 فیلمی که سال گذشته فرستاده شده بود، پیشی می‌گیرد.
 
امسال چهار کشور جدید از جمله کوزوو، جزایر مالت، موریتانی و پاناما نیز برای اولین بار وارد این رقابت شده‌اند.نکته جدید دیگر مراسم امسال این است که علاوه بر نام کشور برنده، نام کارگردان فیلم نیز روی مجسمه اسکار حک خواهد شد.از ایران فیلم  «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی نامزد شرکت در این بخش شده است.پنج مدعی نهایی برنده شدن جایزه اسکار فیلم خارجی زبان روز پانزدهم ماه ژانویه 2015 به همراه نامزدهای تمام بخش‌های دیگر مشخص خواهند شد اما یک هفته قبل از آن، آکادمی اسکار لیستی شامل 9 فیلم را که به مرحله نیمه‌نهایی انتخاب اسکار راه پیدا کرده‌اند، منتشر می‌کند.

هر کشور می‌تواند یک فیلم ارسال کند که انتخاب آن فیلم به عهده خودش خواهد بود. هر فیلمی که در تقویم سال 2014 در ایالات‌متحده نمایش داده شود می‌تواند در بخش‌های دیگر اسکار نیز شرکت کند. آخرین فیلم خارجی زبان که موفق به دریافت نامزدی بهترین فیلم سال نیز شد، «عشق» محصول سال 2012 بود.بخش اسکار خارجی زبان، از سال 1956 به وجود آمده و هر سال یک برنده انتخاب کرده است.

آخرین مهلت ارسال فیلم‌های خارجی زبان روز اول ماه اکتبر بود و از آن موقع تا به حال کمیته بررسی فیلم‌های خارجی زبان در حال مطالعه فیلم‌های ارسالی بود تا مطمئن شود که در عصر تهیه چند ملیتی فیلم‌ها، تمامی فیلم‌ها به اندازه کافی دین‌ خود را به کشورشان ادا می‌کنند. این کمیته همچنین تاریخ اکران فیلم‌ها در کشور خودشان (بین روزهای اول اکتبر 2013 تا سی‌ام سپتامبر 2014) را نیز مورد بررسی قرار داد.

شماری از فیلم‌های ارسال‌شده عبارتند از:

 

آرژانتین: «داستان‌های ماجراجویانه» به کارگردانی دامیان زیفرون


بلژیک: «دو روز، یک شب» به کارگردانی ژان-پیر داردن و لوک داردن


کانادا: «مامی» به کارگردانی زیویر دولان


چین: «بلبل» به کارگردانی فیلیپ مویل


دانمارک: «غم و شادی» به کارگردانی نیلز مالمروس


فرانسه: «سن لوران» به کارگردانی برتراند بونلو


ایران: «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی


لهستان: «آیدا» به کارگردانی پاول پاولیکوسکی


روسیه: «لویاتان» به کارگردانی آندری زویاگینتسف 


سوئد: «فورس ماژور» به کارگردانی روبن اوستلوند


نروژ: «1001 گرم» به کارگردانی بنت همر



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل