ناصر مجیدیان سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰

مرسدس-AMG، خودروساز آلمانی، ۲۵ درصد از سهام کمپانی سازنده موتورسیکلت،  MV  آگوستا  را می‌خرد و این دو کمپانی یک «همکاری طولانی‌مدت» را با یکدیگر آغاز خواهند کرد.

هدف این قرارداد که در پایان نوامبر رسمی خواهد شد، برای مرسدس‌-AMG ، گسترش نفوذ خود در زمینه وسایل نقلیه با عملکرد بالا در میان علاقه‌مندان است.

 

خرید ۲۵ درصد سهام MV آگوستا توسط مرسدس-AMG

 

پس از این قرارداد که رقم هزینه‌های آن اعلام نشده، مرسدس-AMG، یک عضو برای هیئت مدیره MV آگوستا معرفی خواهد کرد و دو شخص دیگر نیز در زمینه فروش و بازاریابی همکاری خواهند کرد و کمتر در توسعه و مهندسی مدل‌های جدید دخالت خواهند داشت. در یک کنفرانس خبری، توبیاس موئرز، رئیس مرسدس-AMG در این باره گفته است:

همکاری با MV آگوستا موجب اهمیت بیش از پیش AMG به عنوان برند خودروهای اسپورت و عملکرد بالای مرسدس‌بنز خواهد شد. این شراکت برای ما فرصتی فراهم می‌کند که به بخش دیگری از دنیای علاقه‌مندان وسایل نقلیه با عملکرد بالا قدم بگذاریم.

MV آگوستا در ۱۹۴۵ میلادی تأسیس شده و در حال حاضر، دارای ۲۶۰ نیروی کار در ایتالیا است که موتورسیکلت‌های سه و چهار سیلندر تولید می‌کنند. تاریخچه 15 سال اخیر این کمپانی پر از آشفتگی است. ابتدا این شرکت به مالکیت پروتون مالزی درآمد و سپس بخشی از هوسکوارنای BMW شد. سپس یک شرکت سهامی بورس و بعد از آن هالی دیویدسون، مالک آن شدند و در نهایت به مالکیت خانواده Castiglioni درآمد. موتورسیکلت‌های سطح بالایی مانند F3 800 Ago با قدرت ۱۴۸ اسب‌بخار و قیمت ۳۰ هزار دلار از جمله محصولات جدید این کمپانی است.

 

خرید ۲۵ درصد سهام MV آگوستا توسط مرسدس-AMG

 

جیووانی کاستیگلیونی، مدیرعامل MV آگوستا در این زمینه می‌گوید:

MV آگوستا و مرسدس-AMG کاملاً با یکدیگر مطابق دارند. این دو کمپانی مکمّل، هر دو بر اساس طراحی، عملکرد بالا و کیفیت شناخته شده هستند.

البته مرسدس-AMG اولین خودروساز آلمانی نیست که به سازندگان موتورسیکلت ایتالیایی علاقه نشان داده است. ۲ سال پیش، آئودی، دوکاتی را خرید و آن را وارد امپراتوری خودروسازی فولکس‌واگن کرد. در نتیجه، فولکس‌واگن توانست از یک موتور دوکاتی در برای کانسپت دیوانه وار XL اسپرت  در نمایشگاه اتومبیل پاریس در سال جاری میلادی استفاده کند.



شارژ سریع موبایل