میترا جلالی جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰

بسياری از فيلمهای موفق سينما از طريق روند توليد مناسب می توانند به فيلمهای پرفروش گيشه تبديل شوند ولي در اين ميان فيلمهايی هستند كه علی رغم گروه بازيگری،‌ كارگردانی و فيلمنامه، حين توليد خوش شانس نبوده و با مشكلات متعددی در لوكيشن  و يا برای عوامل فيلمها مواجه می شوند.

در اين گزارش 7 فيلم را معرفی می كنيم كه به فيلمهای نفرين شده معروف هستند و در طول فيلمبردای عوامل و بازيگران آن با انواع مشكلات همچون صدمات و آسيب های بدنی، مرگ، كمبود بودجه و ... مواجه می شوند.

بنظر مي رسد فيلم«جنگ ستارگان7» نيز به زودی در اين گروه قرار بگيرند چراكه هريسون فورداولين بازيگراين فيلم است كه در صحنه فيلمبرداری دچار حادثه شده و8 هفته توليدفيلم را به تاخير انداخته است.


«مصائب مسيح»

«مصائب مسيح» (The passion ofchrist) به كارگردانی مل گيبسون و بازی جيم كاويزل در نقش مسيح يكي از اين فيلمهای نفرين شده است. زماني كه سكانس های پاياني اين فيلم و مصلوب شدن مسيح مقابل دوربين رفته بود، كاويزل كه به گونه ای به صليب كشيده شده بود با برق صاعقه راهی بيمارستان شد.

 

عکس 7 فيلم نفرين شده سينما

 

«ماتريكس»

«ماتريكس» از جمله فيلمهايی بود كه بالاترين اتفاقات ناگوار را به همراه داشت. در طول فيلمبرداری قسمت اول چندين نفر از عوامل پشت صحنه از جمله همسر سابق كيانور يوز كشته شدند. بيشتر قربانيان اين فيلم در سانحه رانندگی كشته شدند. خواهر «ريوز» نيز همزمان با اين پروژه سينمايی از بيماری لوكمی درگذشت.

 

عکس 7 فيلم نفرين شده سينما

 

«اينك آخرالزمان»

اين فيلم «كوپولا» يكی از بدشانس ترين فيلمهاي او بود. چرا كه بيماری در ميان عوامل توليد شيوع پيدا كرد و تعدادی از عوامل نيز با حمله قلبی راهی بيمارستان شدند. تدوين اين فيلم يكی از مشكل ترين كارهای كوپولا بود.

 

عکس 7 فيلم نفرين شده سينما

 

«شهر و حومه»

كمدی شهر و حومه با بازی «وارن بيتی» و «دايان كيتون» نقصهايی در فيلمنامه داشت و همين موجب متوقف شدن پروژه شد. براساس قرارداد منعقد شده استوديو با بازيگران، ستارگان اين فيلم مجاز بودند براي بازگشت به نقش خود، دستمزد خود رادو برابر كنند كه در نهايت اين فيلم با كمبود بودجه مواجه شد.

 

عکس 7 فيلم نفرين شده سينما

 

«طالع نحس»

«گريگوری پك» بازيگر اين فيلم و همچنين «ديويد سلتزر» نويسنده آن كه هريك پرواز جداگانه‌ای به لندن داشتند،‌ با برق صاعقه مواجه شدند. كارگردان اين فيلم «ريچارد وانر» نيز با حمله پرندگان در هتل خود مواجه شد و خودروي او صاعقه خورد.

 

عکس 7 فيلم نفرين شده سينما

 

«مردی كه دون كيشوت را كشت»

اتفاقات عجيب در زمان توليد اين فيلم به حدی بود كه توليد آن متوقف شد. نمونه آن آسيب جدی به كمر كارگردان بود؛ همچنين لوكيشن فيلم نزديك مقر ناتو بود و اجازه فيلمبرداری دريافت نكرد. بودجه فيلم اندك و حق بيمه آن بالا بود.

 

عکس 7 فيلم نفرين شده سينما

 

«دنيای آبها»

اين فيلم علاوه بر كاهش بودجه 5 ميليونی،‌ مشكلات متعددی را براي بدل كوين كاستنر ايجاد كرد و در نهايت با گزش موجودات دريايی كشته شد.

 

عکس 7 فيلم نفرين شده سينما

 



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل