سامان جنگل دوست پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰

آموزش مرغ مینا

مرغ مینا بعد از كاسكو از نظر هوش بهترین پرنده است.حتی شاه طوطی و امثاله هم هوشی مثل مرغ مینا ندارند. این پرنده اغلب از هند و پاكستان وافغانستان وارد ایران می شود. اما هندی ها از نظر هوش بهترند.مرغ مینا بر خلاف كاسكو كه وابستگی خاصی به صاحبش دارد آنچنان به صاحبش وابسته نیست اما به این نكته توجه داشته باشید كه پرنده ی حساسی است و رفتار صاحبش را در مورد خودش درك میكند.

در مورد هوش این پرنده همین بس که اگر شما چیزی هم به اون یاد ندهید مرغ مینا فقط با شنیدن صدای دیگر پرندگان می تواند صدا ها را تقلید کند و پرندگان دیگر را به شک بیندازد.برای همین اگر مشغله ی زیاد دارید و می خواهید از این پرنده نگهداری كنید قید این كار را بزنید،چون كاسكو و مرغ مینا هوش فوق العاده ای دارند و باید در دوران اولیه (4-6 ماه) زندگی خوب به آنها رسیدگی كرد تا بتوان از هوش آنها به نحو احسن استفاده كرد.

در كل باید در حداکثر شش ماه اول زندگی خوب با آنها كار كرد. تا می توانید آنها را در دست بگیرید و نوازش كنید و به آنها غذا بدید و در همین حین با آنها صحبت كنید. حرف زدن با مرغ مینا باید با تكرار فراوان همراه باشد.
 

مرغ مینا

 

كلمات هم باید با یك تون مشخص و یك لهجه تكرار بشوند. تاكید می شود كه بهترین موقع برای آموزش صحبت كردن به مرغ مینا و امثاله وقتی است كه آنها گرسنه اند و شما به آنها غذا می دهید.

اگر آنها را شرطی كنید و با ادا كردن هر كلمه به آنها پاداش بدهید راندمان بهتری می گیرید.مرغ مینای نر با استعداد تر نسبت به ماده است و راه شناسایی آنها هم خیلی ساده است و به این شكل است كه مرغ مینای نر سق سیاهی دارد (سقف دهانش سیاه است). مرغ مینا یك همه چیز خوار است ولی دانه های مخلوط پلت (پارس) هم برای آنها مخصوصاً در هنگام جوجه بودنشان به كار میرود كه اشكال عمده اش این است كه باعث میشود تا فضله ی مرغ مینا با بوی بدی همراه شود.



شارژ سریع موبایل