افسانه حیدری شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰

با وجود اینکه سفر با قطار بسیار کند تر از سفر های هوایی بوده. اما بسیاری از افراد به ویژه توریست ها سفرهای ریلی را به دلیل راحتی و آرامش در کنار لذت بردن از زیبایی های مسیر به سفرهای هوایی ترجیح می دهند.

 

سفر با قطار می تواند بسیار آرام تر و راحت تر از سفرهای هوایی باشد. البته واضح است که سفرهای ریلی هیچگاه سرعت سفرهای هوایی را ندارند اما گاهی همین کند بودن و دیدن مسیر و طبیعت اطراف می تواند سفر را برای مسافران بسیار خوشایند تر از طی کردن مسیر با هواپیما کند.

 

استفاده از واگن های ریلی به عنوان وسایل نقلیه به دوران یونان باستان بر می گردد اما با ابداع لوکوموتیوهایی که با نیروی بخار کار می کردند و شروع انقلاب صنعتی در اوایل قرن هفدهم همه چیز به یک باره تغییر کرد.

 

سفر با قطار یکی از اقتصادی ترین وسایل نقلیه برای توریست ها در نقاط مختلف دنیا محسوب می شود و به علاوه آلودگی بسیار کمتری از وسایل نقلیه دیگر دارد.

 

در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی برخی از بهترین سفرهای ریلی در نقاط مختلف دنیا بپردازیم. سفرهایی که علاوه بر آسایش و راحتی برخی از بهترین نماهای طبیعی در مناطق مختلف از جلوی چشم مسافران عبور می دهد.

 

ونکوور به بانف در مسیر Rocky Mountainer

 

این سفر ریلی امکانی را برای مسافران فراهم می کند که در مسیر از طبیعت زیبای کوه های راکی در غرب کانادا و مناظر طبیعی زیبای آن لذت ببرند. این مسیر قدیمی از اوایل قرن 19 تا کنون مسافران را بین شهرهای ونکوور و بنف جابجا می کند و یکی از قدیمی ترین مسیرهای را ه آهن در کانادا است. در واقع آغاز احداث خط آهن کانادا از همین مسیر بوده است. برای مسافران این مسیر سه سطح سرویس در نظر گرفته شده مسافرینی که با سرویس طلایی این مسیر سفر می کنند علاوه بر دیدن مناظر زیبا از وعده های غذایی تهیه شده توسط بهترین سرآشپزها هم می توانند استفاده کنند.

 

خاص ترین و زیباترین مسیرهای ریلی در دنیا

 

زرمات به سنت موریتز از مسیر گلاسیر اکسپرس

 

خط گلاسیر اکسپرس یکی از بهترین مسیرهای حمل و نقل در داخل کشور سوئیس است. این مسیر هفت ساعته از زرمات به سنت موریتز یا داووش نمای زیبایی از کوه های آلپ در کشور سوئیس و دهکده های اطراف را از پیش چشمان مسافران عبور می دهد. قطارهای این مسیر آرام ترین و کندترین قطارهای اکسپرس در دنیا هستند از این رو مسافرین فرصت کافی برای لذت بردن از مسیر و مناظر آن دارند. قطارها در این مسیر در طول سفر از 91 تونل و 291 پل عبور می کنند.

 

 

خاص ترین و زیباترین مسیرهای ریلی در دنیا

 

اسلو به برگن در مسیر برگن

 

مناظر بی نظیر موجود در مسیر 500 کیلومتری قطارهای خط برگن در کشور نروژ را می توان از زیباترین مسیرهای ریلی اروپا نامید. خط فلام که یکی از شاخه های مسیر برگن است مسیری توریستی محسوب شده و مسافران را از مین دشت های معروف و کوهستان های کشور نروژ عبور می دهد. این مسیر که خود نروژی ها آن را فلامسبانا می نامند جز شیب دارترین خطوط ریلی استاندارد در دنیا محسوب می شود.

 

خاص ترین و زیباترین مسیرهای ریلی در دنیا

 

مسکو به ولادیوستوک در مسیر ترانس سیبریان

 

مسیر ترانس سیبریان در کشور روسیه شهرت جهانی دارد. شهرت آن نیز به این دلیل است که شهر مسکو در نزدیکی اروپا را به یکی از دورترین شهرهای ممکن در شمال شرق آسیا متصل می کند و به این ترتیب مسیر ترانس سیبریان طولانی ترین مسیر ریلی در دنیا است. مسافرینی که به ماجراجویی علاقه مند هستند می توانند با ادامه دادن سفر در خط ترانس مونگالیان مسیر مسکو به پکن در چین را نیز تجربه کنند. چنین سفری چیزی در حدود 16 الی 21 روز به طول می انجامد.

 

خاص ترین و زیباترین مسیرهای ریلی در دنیا

 

سنگاپور به بانکوک در مسیر اورینتال اکسپرس

 

این قطار خاص و لوکس مسیری فوق العاده را از جنوب شرق آسیا آغاز می کند و از میان مسیرهای زیبای جنگل های استوایی در سنگاپور؛ تایلند؛ مالزی و لائوس عبور می کند. برای مسافرانی که با این قطار لوکس سفر می کنند سه سطح خدمات در نظر گرفته شده. در طول سفر و عبور از ایستگاه های مختلف سرویس های متفاوتی مانند موسیقی و وعده های غذایی متنوع بین المللی برای مسافران مهیا است.

 

خاص ترین و زیباترین مسیرهای ریلی در دنیا

 

قطار مثلث طلایی هند در مسیر ماهاراجا اکسپرس

 

بر خلاف تصور عمومی که از شلوغی و تمیز نبودن قطارهای کشور هند که در ذهن افراد وجود دارد. قطارهای مسیر ماهاراجا اکسپرس جزء لوکس ترین ها در نوع خود بوده و مسافران از خاص ترین و درجه یک ترین سرویس مسیرهای ریلی در آسیا بهره مند می شوند. سفر در این مسیر از دهلی نو آغاز شده و از شهرهای آگرا و جایپور عبور می کند و به دهلی نو بر می گردد. البته در مسیر در تاج محل هم توقف خواهد داشت. هرکدام از قطارهای فوق لوکس این مسیر دو رستوران درجه یک نیز در خوددارند.

 

خاص ترین و زیباترین مسیرهای ریلی در دنیا

 

آدلاید به داروین در استرالیا و در مسیر گان

 

مسیر گان یکی از نمادی ترین خطوط ریلی در استرالیا بوده که مدت 80 سال است که در خدمت مسافران قرار دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید استرالیا گردی کنید و علاقه ای هم به آفتاب سوزان ندارید، این مسیر ریلی یکی از بهترین گزینه ها است. این مسیر 3 روزه در پارک ملی کاترین جورج استرالیا نیز توقف خواهد داشت و مسافران می توانند گشت و گذاری نیز در این پارک زیبا داشته باشند.

 

خاص ترین و زیباترین مسیرهای ریلی در دنیا



شارژ سریع موبایل