میترا جلالی دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰

تالاب شادگان با مساحت 537700 هکتار، یکی از بزرگترین تالاب های کشور و از مهم ترین تالاب های بین المللی است که از تالاب های شیرین و شور، به علاوه خلیج جزر و مدی خور موسی و جزایر آن تشکیل شده است. تالاب در پایین دست حوضه رودخانه جراحی بین شهرهای شادگان، آبادان و ماهشهر در استان خوزستان قرار داشته و در سمت پائین دست، به خلیج فارس می پیوندد.

 

 تالاب بین المللی شادگان

 

این تالاب از تنوع زیستی غنی ای برخوردار است و تا به حال 110 گونه گیاهی در آن شناسایی شده است. تنوع جانوری تالاب شادگان هم با حدود 311 گونه جانوری باعث معروفیت آن شده است. سه شهر بزرگ شادگان، آبادان و ماهشهر در حاشیه این تالاب قرار گرفته و تعدادی روستا هم در مجاورت آن هستند. دو روستا هم در داخل تالاب جا گرفته اند. عرب های خوزستان در این تالاب به کشت محصولات کشاورزی و خرما و دامداری مشغول هستند و ماهیگیری، شکار پرنده، نی بری و برداشت علوفه از دیگر مشاغل بومیان تالاب شادگان است.

 

 تالاب بین المللی شادگان

 

سازمان میر‌اث فر‌هنگی و گردگر‌ی استان خوزستان، روستا‌ی رگبه را  به عنو‌ان روستا‌ی نمونه و پایگاه گردشگر‌ی تالاب مشخص کرده و امکاناتی را برای گردشگران این منطقه فراهم آورده است. مناظر تالاب شادگان در فصل بهار و او‌اخر زمستان دیدنی تر از همیشه است.

 

 تالاب بین المللی شادگان

 

 تالاب بین المللی شادگان

 

 تالاب بین المللی شادگان


اشتراک در بالاترین اشتراک در فیسبوک اشتراک در توییتر اشتراک در کلوب اشتراک در دنباله اشتراک در فیسنما اشتراک در گوگل پلاس

منبع : تبیان
برچسب ها : تالاب شادگان, بزرگترین تالاب های کشور, مهم ترین تالاب های بین المللی, تالاب های شیرین و شور, شادگان, آبادان, ماهشهر, استان خوزستان, خلیج فارس, تنوع زیستی غنی, 110 گونه گیاهی, تنوع جانوری, 311 گونه جانوری, روستا, محصولات کشاورزی, خرما, دامداری, ماهیگیری, شکار پرنده, برداشت علوفه, بومیان تالاب شادگان, سازمان میر‌اث فر‌هنگی و گردشگر‌ی استان خوزستان, گردشگران, Shadegan, the largest wetlands in the country, the most important wetlands of international, wetlands sweet and salty, Shadegan, Abadan, MAHSHAHR, Khuzestan Province, the Persian Gulf, rich biodiversity, 110 plant species, diversity of animal species, 311 species of animals, village, crops Agriculture, dates, livestock, fishing, bird hunting, cutting time of forage, Native Shadegan, Khuzestan cultural Heritage and Tourism Organization, tourists


شارژ سریع موبایل