ندا نیک روش يكشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰

گل‌ها بخش فراموش شده زندگی ما ایرانی‌ها هستند. سرانه خرید گل و گیاه در دنیا برای هر نفر 80 دلار است در حالی که این سرانه در ایران دو دلار اعلام شده است. آمارها نشان می‌دهد هر شهروند آمریکایی یا اروپایی در سال متوسط 150 شاخه گل می‌خرد در حالی که این سرانه در ایران به سختی به 10 شاخه گل برای هر نفر می‌رسد.

ممکن است بگویید بالا بودن هزینه‌های زندگی و خرج و مخارج، گل را از سبد خانواده‌ها خارج کرده، اما کافی است به جای قدم زدن در مراکز خریدی که هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شود کمی هم در گلفروشی هایی قدم بزنید که شاید سال هاست در همسایگی شما هستند اما هیچ گاه مشتری آنها نبوده‌اید.

تحقیقات متنوع و متعددی درباره آثار استفاده از گیاهان در محیط زندگی انسان‌ها در ایران و نیز در جهان انجام شده که همه آنها یک نتیجه گیری مشترک دارند و آن این توصیه است که در خانه خود هرچقدر هم کوچک باشد از گیاهان زنده استفاده کنید. گیاهان زحمت زیادی برای شما ندارند اما به زندگی‌تان طراوت، شادابی و تازگی می‌بخشند.

در تعالیم مکتب فنگ شویی توصیه شده برای داشتن خانه آرام و عاری از انرژی‌های منفی از گلدان‌های متعدد در فضای خانه استفاده شود. به یاد داشته باشید که به همان اندازه استفاده از گل‌های مصنوعی و تزیینات پلاستیکی فضای خانه شما را به ویژه اگر کوچک باشد، دلمرده  می‌کند.
حتی اگر یک پاسیو کوچک دارید یا فضایی هرچند باریک پشت یکی یا همه پنجره‌های خانه، گل‌های بهاری را فراموش نکنید. زیبایی و طراوت آنها روحیه شما و فضای عمومی خانه را به واقع دگرگون می‌کنند. این روزها در گل فروشی‌های دور و نزدیک شهر مجموعه متنوعی از گل‌های بهاری هستند که برخی از آنها تنها چند روز میهمان خانه‌های شما هستند و برخی دیگر تا پایان تابستان یا حتی بهار سال بعد عمر می‌کنند.

 

 گل ها زندگی ما را تغییر می دهند

 

گل‌های انرژی‌زا

 نگهداری گل و گیاه در آپارتمان کار زیاد سختی نیست، فقط باید بدانیدکه گل و گیاه هم مثل یک موجود زنده نیاز مبرم به مراقبت و توجه دارد و اگر جزء افرادی هستید که نمی‌توانید مسوولیت‌پذیر باشید فکر نگهداری گل و گیاه را از سرتان بیرون کنید.

اگر خانه شما نورگیر است و از پنجره‌ها، نور مستقیم داخل خانه می‌آید. شما می‌توانید گل‌هایی مثل شمعدانی و ناز که نیاز به نور مستقیم دارد، نگهداری کنید.

اما اگر نور مستقیم ندارید زیاد نگران نباشید. گل‌هایی مثل بنفشه آفریقایی که نباید در مقابل نور مستقیم قرار بگیرند می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند.

اگر خانه شما نور ندارد باز هم می‌توانید گیاه نگهداری کنید زیرا گیاهانی مثل بامبو و حسن یوسف به نور زیادی نیاز ندارند.

این را بدانید که گل و گیاه انرژی فراوانی را در منزل شما شناور می‌کند و برای خودتان و تمام افرادی که وارد منزل شما می‌شوند شادابی به همراه دارد.

گل و گیاه مانند تمام موجودات زنده نیاز به رسیدگی دارد و به همان شکل هم وابستگی و دلبستگی ایجاد می‌کند.


 گل ها زندگی ما را تغییر می دهند

 گل ها زندگی ما را تغییر می دهند
 

گل گوشوار

قیمت: 4000 تومان

توصیه: این گل فقط 2 ماه اول بهار میهمان خانه شماست و بعد از آن می‌توانید گل را در باغچه بکارید و تا بهار سال دیگر آن را آبیاری کنید.

 

 گل ها زندگی ما را تغییر می دهند

 

گل سیکلمه

قیمت: 7000 تومان

توصیه: باید جلوی پنجره ولی در نور غیرمستقیم و دمای متعادل (نه سرد نه گرم) نگهداری شود و هفته‌ای 3 بار هر بار یک لیوان آب به آن داده شود.

 

 گل ها زندگی ما را تغییر می دهند
 

گیاه لوتوس

قیمت: 4000 تومان

توصیه: باید در نور غیرمستقیم نگهداری شود و هفته‌ای 2 بار هر بار یک لیوان آب به آن داده شود.


 گل ها زندگی ما را تغییر می دهند
 

گل کالان‌کوآ

قیمت: 5000 تومان

توصیه: باید در نور غیرمستقیم و دمای متعادل نگهداری شود و هفته‌ای 2 بار هر بار یک لیوان آب به آن داده شود.


 گل ها زندگی ما را تغییر می دهند
 
 گل ها زندگی ما را تغییر می دهند
 

گیاه حسن‌یوسف

قیمت: 4000 تومان

توصیه: باید در نور غیرمستقیم نگهداری شود و 2 روز در میان یک لیوان آب به آن داده شود.



شارژ سریع موبایل