میترا جلالی شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰

در سالهای اخیر نگهداری گیاهان آپارتمانی در محیطهای منزل بسیار باب شده است. و اغلب در هر خانه ای می توان ردی از این نوع گیاهان یافت. نگهداری گلهای آپارتمانی معمولا خیلی مشکل نیست. و با توجهی اندک می توان برخی از آنها را به راحتی نگهداری کرد.

گیاهان آپارتمانی انواع مختلفی دارند و به انواع مختلف تقسیم می شوند. برخی از آنها دارای برگ هستند و اغلب گل نمی دهند. اما برای نگهداری همه این نوع گیاهان چند راه کار ساده وجود دارد و با به کار گیری آنها می توان یک یا چند گیاه آپارتمانی را در خانه نگهداری کرد.

هنگام خرید گیاه آپارتمانی ابتدا دقت کنید که همه گیاهان آپارتمانی به نور نیاز دارند. حتی گیاهانی که به اصطلاح سایه دوست هستند هم به نور به میزان کمتر نیاز دارند. منظور از نور ، نور خورشید به شکل غیر مستقیم است و به نوری که از پشت پنجره می تابد گفته می شود. برخی از گیاهان برای رشد به نور مستقیم خورشید نیاز دارند ولی گیاهان آپارتمانی عموما با نور غیر مستقیم خورشید هم می توانند زندگی کنند.

برای آبیاری گیاهان آپارتمانی به این نکته توجه داشته باشید که زیاد آب دادن به این گیاهان به معنای توجه به آنها نیست. و اصلا نباید فکر کنید هر چه بیشتر آبیاری کنید برای گیاه بهتر است. یک یا دو مرتبه در طول هفته آبیاری گیاهان کافی است. بهترین زمان برای آبیاری این گیاهان زمانی است که هوا در گرمترین زمان خود است و خاک گلدان به سمت خشکی می رود.

بهتر است به این نکته هم توجه داشته باشید که هر دو یا چهار ماه باید کمی کود یا مکمل به خاک گیاهتان بیفزایید تا خاک گیاه مغذی شود و رشد بهتری هم داشته باشد.

و اما اگر اصلا در خانه پنجره ای ندارید می توانید از نور فلورسنت برای نور دادن به گیاهان استفاه کنید و از داشتن گیاهان آپارتمانی در خانه لذت ببرید.



شارژ سریع موبایل