سارا قاسمی جمعه ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰

یک سال پس از عرضه G Pad 8.3 حالا نسل دوم تبلت های LG روانه بازار می شوند. این بار قرار است سلیقه های بیشتری مد نظر قرار بگیرند؛ برای همین یک تبلت هفت اینچی، یک تبلت هشت اینچی و یک تبلت 10 اینچی قدم به میدان رقابت می گذارند.

طراحی شان چگونه است؟

هر سه تبلت جدید یعنی G Pad 7.0 و G Pad 8.0 و G Pad 10 طراحی یکسانی دارند؛ خیلی ساده و جمع و جور. همه شان از نظر قیمت جزو میان رده ها به حساب می آیند. نه بی کیفیت هستند و نه خیلی جیب شما را به زحمت می اندازند. با اینحال مثل مدل سال پیش می توان تمرکز روی ظرافت را در طراحی آنها دید.

کدام شان برای من مناسب تر است؟

مدل 10.1 اینچی به صورت افقی طراحی شده، در حالی که دو مدل دیگر طراحی عمودی دارند. این قضیه را می توان از شیوه قرار گرفتن لوگوی ال جی در حاشیه نمایشگر متوجه شد. اگرچه هر سه تایشان گوشه های گرد دارند اما گوشه های مدل 10.1 اینچی بیشتر به چشم می آید.

جی پد 7.0 وزنی برابر با 293 گرم دارد و وزن مدل 10.1 اینچی به 523 گرم می رسد. اگر مدل هشت اینچی را بخرید بایدوسیله ای به وزن 342 گرم را به محتویات کوله تان اضافه کنید. حسگر دوربین ها تفاوت دیگر سه قلوهای LG است. مدل هفت اینچی با دوربین سه مگاپیکسلی عرضه شده است اما دوربین دو مدل دیگر پنج مگاپیکسل هستند.

دو مدل هفت و 10.1 اینچی فقط از طریق امواج Wifi به جهان اطراف شان متصل می شوند اما برای اولین بار پرنده شانس روی شانه های مدل هشت اینچی نشسته است. روی این یکی می توانید سیمکارت نسل سوم نصب کنید و آزادی عمل بیشتری داشته باشید. البته هنوز امکان مکالمه تلفنی وجود ندارد.

 

خانواده آقای G؛ سه قلوهای افسانه ای

 

چه قابلیتی دارند که در بقیه تبلت ها نیست؟

با ویژگی «عکاسی با ژست» گرفتن عکس سلفی راحت تر خواهد بود. باز و بسته کردن دست در جلوی لنز باعث می شود حسگر دوربین فعال شود و عکس سلفی لرزش کمتری داشته باشد. نسخه تازه Knock Code با توجه به سیستم ایمنی منحصر به فرد خود باعث می شود اعضای یک خانواده چهارنفره بتوانند از G Pad به صورت مشترک استفاده کنند اما هر کس اطلاعات شخصی مخصوص به خودش را در دسترس داشته باشد.

چه معایبی دارند؟

دقت تصویر هر سه مدل حدود 1280 در 800 نقطه است اما تراکم پیکسلی در این صفحه ها پایین است. در مدل 10 اینچی این عدد روی 40ppi می ماند. در مدل 7 اینچی اوضاع کمی بهتر است و ما با تراکم پیکسلی 216ppi روبرو هستیم. مقدار حافظه موقت هم در هر سه تبلت کم است. در سال 2015 میلادی یک گیگابایت برای انجام کارهای معمولی کافی نیست.



شارژ سریع موبایل