ندا نیک روش جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰

امروزه این مفهوم ساده وارد حوزه‌های دیگر هم شده و از این طریق دست طراحان در طراحی خانه باز شده است. اكنون وسایل تاشو و متحرك را می‌توان در هر اتاقی از خانه پیدا كرد.

از درها كه وقتی حركت می‌كنند یك انباری كوچك در درون یك آشپزخانه بزرگ پیدا می‌شود تا فضاهای نگهدارنده مبتكرانه كه به راحتی باز و بسته می‌شوند همگی باعث شده‌اند تا در هنگام طراحی خانه‌های نقلی و كوچك از این وسایل به وفور استفاده شود.

البته این وسایل مختص فضاهای كوچك نیستند بلكه در خانه‌های بزرگ هم بسته به ایده‌های طراحی دکوراسیون منزل طراح از این نوع وسایل استفاده می‌شود.
 

 وسایل تاشو، معجزه دکوراسیون منزل کوچک


پنهان كردن وسایل الكترونیكی در اتاق های کوچک

یك تلویزیون بزرگ می‌تواند حس و حال كلی طراحی مینیمال اتاق تلویزیون كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید را از بین ببرد. به همین دلیل این تلویزیون در پشت یك در تاشو ساده پنهان شده است و وقتی بسته می‌شود كل دیوار به یك حالت مشخص درمی‌آید. این ترفند های دکوراسیون برای تلویزیون می تواند به بهینه تر شدن فضاهای داخلی خانه شما کمک کند. و اگر خوب دقت كنید فضای پیرامونی تلویزیون هم مانند حالت بسته درهاست تا در نهایت فضا دارای حس و حالی یكدست و یكپارچه شود.

 

 وسایل تاشو، معجزه دکوراسیون منزل کوچک


افزایش فضاهای كاربردی در فضاهای کوچک

 چگونه از انباری خانه بهتر استفاده کنیم؟ همان‌طور كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید یك انباری كامل كه دارای تعدادی قفسه، كشو، و پیش‌خان است در پشت یك در تاشو فوق‌العاده ظریف پنهان شده است.

اگر از یك در سرتاسری برای این انباری استفاده می‌شد در حالت باز فضای زیادی را اشغال می‌كرد و عبور و مرور دشوار می‌شد. طراحی تاشو این مشكل را حل كرده است. از این رو حتی در حالت باز بودن در انباری باز هم به راحتی می‌توان از آن استفاده كرد، چراكه این در ظریف در حالت باز هم فضای زیادی را اشغال نمی‌كند.
 

 وسایل تاشو، معجزه دکوراسیون منزل کوچک


تغییرات اساسی در یك فضای كوچك

 این قسمت آبی رنگ فضای خواب، كار، و فضای نگهدارنده را تماما در درون خود جای داده است و به گونه‌ای طراحی شده كه رو به دیوار پشت خود تا می‌شود. قسمت تخت‌خواب آن به راحتی باز می‌شود و هم‌چنین یك سطح كه نقش میز تحریر را دارد نیز به صورت تاشو به بدنه چسبیده است و به راحتی باز و بسته می‌شود. استفاده از چنین ایده‌ای بسیار مناسب آپارتمان‌های نقلی است كه امروزه تعداد آن‌ها در شهری چون تهران كم هم نیست.

 

 وسایل تاشو، معجزه دکوراسیون منزل کوچک


استفاده از یك تخت‌خواب تاشوی مناسب

 با استفاده از وسایل تاشو می توانید گوشه و کنار خانه را به اتاق کار تبدیل کنید. یك تخت‌خواب تاشو این امكان را فراهم می‌كند كه یك اتاق كار تبدیل به اتاق‌خواب مهمان شود. عکس بالا به شما نشان می دهد که چگونه یک فضای کار در اتاق خواب ایجاد کنید. این فضا یك اتاق كار است و در هنگام نیاز با باز شدن تخت‌خواب تبدیل به یك اتاق‌خواب می‌شود. این تخت‌خواب خیلی طراحی ساده‌ای دارد.

وقتی در حالت باز قرار دارد یك فضای نورانی پیش‌ساخته و یك تابلوی نقاشی كوچك از پشت آن ظاهر می‌شود. اگر شما هم مهمان زیاد دارید و مجبورید یكی از اتاق‌ها خانه را به محل كار خود اختصاص دهید حتما از این ایده استفاده كنید.
 

 وسایل تاشو، معجزه دکوراسیون منزل کوچک


پیدا كردن یك میز تحریر كلاسیك

طراحی سنتی اداری برای صدها سال در طراحی فضاها مورد استفاده قرار می‌گرفت. این طراحی در واقع شامل یك میز تحریر ساده برای نوشتن بود كه از داخل یك فضای بزرگ‌تر خارج می‌شد (مانند عكس بالا) و هنگامی كه به آن نیازی نبود به داخل همان فضای بزرگ تا می‌شد.

همان‌طور كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید طراحی زیبا و کارآمد برای میز کار به قدری زیبا و جالب است که دکوراسیون داخلی اتاق را تحت تاثیر قرار داده است. خود میز و ساختار آن زیباست كه هم در حالت بسته و هم حالت باز جلوه‌ زیبایی به دکوراسیون داخلی اتاق می‌دهد.

 

 وسایل تاشو، معجزه دکوراسیون منزل کوچک


ساخت یك قفسه سفارشی

 اگر به دنبال ساخت قفسه های زیبا با کارکردی شگفت انگیز در داخل خانه خود هستید چرا از ایده‌های قفسه‌های تاشو استفاده نكنید؟ این كار باعث می‌شود شما برخی از وسایل را خارج از دید قرار دهید- مانند تجهیزات تكنولوژیكی- و هم‌چنین طراحی آن‌ها زیباتر و استفاده از آن‌ها راحت‌تر از دراورها و كشوهای سنتی است.

 

 وسایل تاشو، معجزه دکوراسیون منزل کوچک


تغییر در طراحی سنتی فضاهای کوچک با وسائل تاشو

انواع درب های چوبی زیبا برای داخل خانه می توانند در دکوراسیون منزل جذابیت ایجاد کنند. در یك فضای نگهدارنده مانند فضایی كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید، احتمالا شما منتظر یك جفت دری كه رو به بیرون باز می‌شود خواهید بود، اما در این مورد از یك طراحی زیبا كه دارای یك در تاشو است استفاده شده است.

این در هم طراحی خاصی دارد و هم وقتی باز می‌شود در آن قفسه‌های همیشگی را نمی‌بینید، بلكه در آن كشوهای بسیار كوچك و جذابی قرار گرفته‌اند.
 

 وسایل تاشو، معجزه دکوراسیون منزل کوچک


نمایان شدن یك اتاق كار كوچك

هر چه درهای تاشو و لولایی شما ظریف‌تر و باریك‌تر باشند، زیباتر و ساده‌تر باز می‌شوند و در هنگام باز بودن هم فضای زیادی را اشغال نمی‌كنند. خوبی این امر این است كه برای نمونه یك اتاق كار خانگی را می‌توان در پشت چنین درهایی پنهان كرد. همان‌طور كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید وقتی این درها باز هستند، اتاق كار كوچك بخشی از اتاق بزرگ‌تر می‌شود.

در ضمن اگر این درها بزرگ‌ و معمولی بودند وقتی در حالت باز قرار می‌گرفتند فضای داخلی آن‌ها گرفته و بسیار خفه و كار كردن در آن دشوار می‌شد. طراحی داخلی اتاق کار رویایی درخانه به وسیله درب های تاشو کار بسیار هیجان انگیز و ساده ای است
 

 وسایل تاشو، معجزه دکوراسیون منزل کوچک


آویزان كردن عناصر تاشو

بهترین استفاده از فضا در دکوراسیون منزل کوچک استفاده از یك میله خشك كن پایه‌دار است که فضای زیادی از سطح زمین را اشغال می‌كند، در حالی كه اگر آن را مانند عكس بالا در فضایی رو به دیوار قرار دهید و با استفاده از طناب ساده آن را باز و بسته كنید، فضای بسیار كمی اشغال می‌شود.

استفاده از این ایده در فضاهای كوچك راه‌حل فوق‌العاده خوبی است و وقتی از این میله‌های خشك‌كن استفاده نمی‌شود می‌توان آن‌ها را به راحتی در حالت بسته قرار داد.
 

 وسایل تاشو، معجزه دکوراسیون منزل کوچک


یك میز تاشو در آشپزخانه

همه ما دوست داریم وعده‌های غیر‌رسمی را در خود آشپزخانه میل كنیم. اگر آشپزخانه شما خیلی برای این كار جا ندارد به راحتی می‌توانید از یك میز غذاخوری تاشو استفاده كنید. همان‌طور كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید این میز غذاخوری پر کاربرد در خانه های کوچک را در هنگام نیاز می‌توان به سمت دیوار پشتی تا كرد و در عین حال صندلی‌ها را جمع و از چنگكی كه به دیوار نصب شده است آویزان كرد. این ایده باعث می‌شود شما بیشترین بهره را از فضای آشپزخانه خانه خود ببرید.



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل