امین شجاعی شنبه ۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰

زندگی مدرن دستاوردهای مثبت بسیار زیادی داشته، اما این نوع زندگی مشكلاتی را نیز  برای ما به ارمغان آورده است و آن هم زندگی در فضاهای کوچک و فشرده است.

در چنین فضایی طراحی و انتخاب وسایل خانه از اهمیت دوچندانی برخوردار می‌شود. دیگر نمی‌شود با خیال آسوده به بازار رفت و هر وسیله‌ای را خرید. امروزه قبل از هر خریدی باید به ابعاد مختلفی توجه كرد. در زندگی امروز هر وسیله و مبلمانی باید بیش از یك كاركرد در دکوراسیون داخلی منزل  داشته باشد.

به همین دلیل تصمیم گرفته ایم تا برای شما ایده هایی برای کاربردی تر شدن فضاهای داخلی خانه با استفاده از مبلمان جمع آوری کنیم.

 

بهترین استفاده از فضا در دکوراسیون منزل کوچک (۱)

 

۱- میزی با قابلیت تنظیم ارتفاع جهت بهینه کردن فضا

در اکثر خانه های ایرانی میزی برای غذاخوردن تعبیه می شود. بهتر است این میز ،یك میز شیك با رویه‌ای شیشه‌ای كه دارای پایه‌ای قابل تنظیم است باشد تا به شما این امكان را بدهد كه به سرعت یك محل استراحت با یك میز پذیرایی را به فضای غذاخوری تبدیل كنید.

اگر یك نیمكت ساده نیز در گوشه‌ای داشته باشید به سرعت می‌توانید با اضافه كردن آن به این فضا تعداد نشیمن‌ها را افزایش دهید. در این حالت برای هر كاری از این فضای داخلی خلاقانه می‌توانید استفاده كنید.

 

بهترین استفاده از فضا در دکوراسیون منزل کوچک (۱)

 

۲- كتابخانه متحرك در فضاهای کوچک

آیا فضای کافی برای نگهداری از کتاب هایتان ندارید؟ با نصب كردن یك كتابخانه بر روی یك سیستم متحرك مثل ریل از فضاهای نگهدارنده كه از كف تا سقف امتداد پیدا كرده‌اند به راحتی استفاده كنید. همان‌طور كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید این كتابخانه در كنار راه پله نصب شده است و از این طریق هم از فضای كناری راه پله بیشترین استفاده شده و هم فضای نشیمن بازتر شده است.

در هنگام نیاز هم به راحتی می‌توانید این كتابخانه را از راه‌پله به سمت اتاق نشیمن حركت دهید. و راه‌پله‌هایی خاص با طراحی‌هایی منحصربه‌فرد داشته باشیدحتی به وسیله آن می توانید دکوراسیون منزل خود را نیز دست خوش تحولاتی دل نشین کنید و در کنار کتابخانه ژستی خاص بگیرید! این کتابخانه های سیار به منزله ی دیوار هایی سیار نیز برای شما کاربرد دارند.

 

بهترین استفاده از فضا در دکوراسیون منزل کوچک (۱)

 

۳- تخت‌خواب تاشو البته با یك تغییر كوچك

به جای این‌كه تخت‌خواب خود را به سمت دیوار خالی پشت آن تا كنید، از ایده عكس بالا بهره ببرید. این تخت‌خواب به گونه‌ای طراحی شده كه درست در فضای كناری كاناپه جای می‌گیرد و خوبی آن این است كه هنگام خواب نیاز به تغییر وضعیت مبلمان نیست.

فقط كافی است پشتی كاناپه را برگردانید و از تخت‌خواب استفاده كنید. این ایده واقعا برای خانه های ایرانی که اتاق‌های كوچك دارند بسیار كاربردی است.

 

بهترین استفاده از فضا در دکوراسیون منزل کوچک (۱)

 

۴- میز غذاخوری گسترس‌یافته در فضاهای کوچک

با كمك یك لایه یا یك صفحه چوبی (كه به سادگی می‌توان از آن در یك كمد نگهداری كرد) میزی كه در ظاهر یك كنسول ساده است را می‌توان به یك میز غذاخوری شش‌نفره تبدیل كرد.بهترین گزینه برای این کار کانتر آشپزخانه است. همان‌طور كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید صندلی عثمانی كه از آن به عنوان نشیمن یا میز پذیرایی استفاده می‌شود در این جا تبدیل به شش چهارپایه ساده شده است. این نوع میزها برای خانه‌هایی مناسب است كه فضای كافی برای قرار دادن یك میز غذاخوری را در اختیار ندارند.

 

بهترین استفاده از فضا در دکوراسیون منزل کوچک (۱)

 

۵- فضای كار كشویی در فضاهای کوچک

آشپزخانه‌ها گاهی دارای تخته‌های برش كشویی هستند كه از آن‌ها می‌توان به عنوان فضای سطحی اضافه استفاده كرد. خیلی خوب است كه این ایده را در مورد میزهای تحریر هم به كار گرفت.

همان‌طور كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید این میزها به صورت كشویی از جای خود بیرون می‌آیند و به راحتی می‌توان روی آن‌ها كار كرد و هر گاه نیاز بود آن‌ها را به سرعت سر جای خود بازگرداند. با انجام این کار اتاق کودک شما کاربردی تر خواهد شد و فرزندتان فضای بیشتری را در اتاق در اختیاردارد.

 

بهترین استفاده از فضا در دکوراسیون منزل کوچک (۱)

 

۶- میز غذاخوری تاشو برای فضاهای کوچک

وقتی این پنل چوبی ساده از درون دیوار باز می‌شود، فضا مانور بیشتری در آشپزخانه ایجاد شده و كارایی آن چندبرابر می‌شود. وقتی این پنل چوبی از روی دیوار باز می‌شود تبدیل به یك میز غذاخوری چهارنفره می‌شود. هم‌چنین قسمت وسطی نیمكت سفید رنگ هم از جای خود خارج شده و تبدیل به نشیمن میز غذاخوری می‌شود.

 

بهترین استفاده از فضا در دکوراسیون منزل کوچک (۱)

 

در ضمن این نشیمن‌های سفید رنگ در درون خود دارای فضاهای نگهدارنده هستند. این ایده بسیار برای آشپزخانه های کوچک خانه های ایرانی مناسب است.



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل