معصومه حسینی کیا چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

زندگی در خانه های کوچک همیشه برای ما دغدغه های بزرگی را به وجود می آورد. نیازهای متفاوت و زیادی داریم که ابزار و وسایل شان در خانه کوچک ما جای نمی گیرند. اشتباه نکنید نباید دست از خواسته هایتان بکشید. فقط راه حل جدیدی برایش پیدا کنید.

 

بهترین استفاده از فضا


۱- میز تحریر پیش‌ساخته برای فضاهای کوچک

این نوع میزها را می‌توان در اكثر خانه‌های نقلی پیدا كرد. آن‌ها راهی هوشمندانه برای داشتن یك فضای كار و هم‌چنین فضاهای نگهدارنده در یك فضای بسیار كوچك هستند. ساخت چنین فضاهایی در درون خانه بسیار ساده است؛ اما اگر خودتان از پس این كار برنمی‌آیید یك نجار حرفه‌ای با هزینه‌ای اندك حاضر است این كار را برای شما انجام دهد.

 

بهترین استفاده از فضا


۲- نیمكت‌ها و میز پذیرایی تودرتو در نشیمن های کوچک

بهترین طراحی برای بیشترین استفاده از یک آپارتمان کوچک می تواند استفاده از وسایل کم جا باشد. با داشتن یك میز تحریر كشویی، یك دست نیمكت تودرتو، و یك میز پذیرایی كه از دل یك كاناپه خارج می‌شود، می‌توان یك فضای بسیار كوچك را تبدیل به یك اتاق نشیمن كامل كرد. این ایده برای كسانی كاربردی است كه فضای كار و زندگی آن‌ها در یك جا قرار دارد.

 

بهترین استفاده از فضا


۳- تخت‌خواب تاشو متصل در ارتفاع دیوار فضاهای کوچک

وسایل تاشو، معجزه دکوراسیون منزل کوچک هستند. به جای استفاده از تخت‌خواب‌ها تاشو كه در حالت بازشده فضایی از سطح زمین را اشغال می‌كنند، بهتر است از این نوع از تخت‌خواب‌های تاشو استفاده كنید. این تخت‌خواب‌ها در حال بازشده در فضای عمودی قرار می‌گیرند و با استفاده از یك نردبان ساده می‌توان به راحتی به آن‌ها دسترسی داشت.

در این حالت از فضاهای نگهدارنده پیرامون این تخت‌خواب می‌توان به عنوان جایی برای قرار دادن چراغ‌خواب استفاده كرد. همان‌طور كه مشاهده می‌كنید در فضای موجود در عكس بالا هر وسیله‌ای دارای حداقل دو كاركرد است و این مسئله باعث شده این فضا همزمان قابلیت تبدیل شدن به اتاق‌های مختلف را داشته باشد.

 

بهترین استفاده از فضا

 

بهترین استفاده از فضا


۴- تخت‌خواب كشویی برای اتاق خواب های کوچک

همان‌طور كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید، یك تخت‌خواب بزرگ را به راحتی می‌توان در فضای زیر قسمت مرتفع این خانه جای داد و آن را با استفاده از چند كوسن تبدیل به یك كاناپه كرد. وقتی این تخت‌خواب در حالت بسته خود قرار دارد از فضاهای نگهدارنده كناری آن می‌توان به راحتی استفاده كرد؛ فضاهایی كه در چنین خانه نقلی بسیار كاربردی و مفید هستند.
 

بهترین استفاده از فضا

 

بهترین استفاده از فضا


۵- جادوی آینه در خانه های کوچک

آینه کاری برای خانه ای بزرگ تر و پرنورتر ! ... گرچه آینه‌ها نمی‌توانند به طور مستقیم فضایی را به خانه اضافه كنند، اما نباید از ارزش‌های آن‌ها غافل شد. آینه‌های سرتاسری بدون قاب به آپارتمان‌های نقلی حس و حال بازتری می‌دهند و باعث می‌شوند آن‌ها بزرگ‌تر از آن چیزی كه واقعا هستند به نظر بیایند.

 

بهترین استفاده از فضا


۶- راه‌پله‌های هوشمندانه برای فضاهای کوچک

در فضاهای فشرده از فضای زیر راه‌پله‌ها باید بیشترین بهره را برد و بهترین مورد استفاده آن‌ها فضاهای نگهدارنده هستند. همان‌طور كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید از فضای زیر راه‌پله استفاده بسیار خوب و هوشمندانه‌ای شده است. این فضاهای نگهدارنده هم‌چنین باعث می‌شوند تا فضای خانه بزرگ‌تر از آن چیزی كه هست به نظر برسد.



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل