سمانه ربانی يكشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

آیا تاکنون به دانلود App از Marketplace فایرفاکس اقدام کرده اید یا آن که هرگز نمیدانستید یک چنین بازاری هم وجود دارد؟ Marketplace فایرفاکس پر از گزینه های مختلف هم برای دسکتاپ و هم برای گوشی های هوشمند مجهز به اندروید و Firefox OS است. بگذارید نگاهی به نرم افزارها و بازی های موجود در Marketplace داشته باشیم.

اگر تا به حال با این ابزار آشنا نشده اید، باید بدانید که بازار معروف فایرفاکس یعنی Marketplace مکانی است که از طریق آن قادر به دانلود و نصب نرم افزارهای مختلف از جمله App برای دسکتاپ و گوشی های هوشمند اندروید هستید.

برای دستیابی به این بازار کافی است از منوی Tools در مرورگر فایرفاکس گزینه Apps را انتخاب کنید یا به آدرس marketplace.firefox.com مراجعه کنید. با ورود به این بازار با یک واسط کاربری ساده و طبقه بندی های مختلف از نرم افزارهای موجود مواجه میشوید که کار جستجو پیدا کردن گزینه های مورد نظر را بسیار ساده میکند:

 

آیا تاکنون در بازار فایرفاکس گشت و گذار کرده اید؟

 

بازار فایرفاکس (Marketplace)

اگر به دنبال یک برنامه خاص میگردید میتوانید از ابزار جستجو بالای صفحه استفاده کنید که به شما امکان دیدن نتایج در نماهای شبکه ای برای سهولت در دسترسی به گزینه ها را میدهد. همچنین میتوانید از منوی پایین افتادنی موجود در صفحه اقدام به انتخاب دسته بندی خود بر اساس App های اندروید یا فایرفاکس و نرم افزارهای دسکتاپ کنید:

 

آیا تاکنون در بازار فایرفاکس گشت و گذار کرده اید؟

 

Marketplace فایرفاکس یک بازار جمع و جور برای نرم افزارهای دسکتاپ و موبایل است.

همچنین میتوانید با کلیک بر روی نرم افزار مورد نظر خود اطلاعات جامع تری را در خصوص آن ببینید. اطلاعاتی از جمله: رتبه بندی و نظرات کاربران، تصاویر نمونه از برنامه، توضیحی در خصوص کارایی آن و ... . بعد از انتخاب App مورد نظر و نصب آن، نرم افزار بر روی دسکتاپ شما نمایش میابد:

 

آیا تاکنون در بازار فایرفاکس گشت و گذار کرده اید؟

 

بازار فایرفاکس

با کمی گشت و گذار در این بازار متوجه میشوید که اغلب نرم افزارها و App های کاربردی و محبوب و همچنین برخی بازی های نام آشنا در آن یافت میشود. اما بسیاری از App های نیز هنوز در این بازار وجود ندارد. برای مثال در حالی که Line و Telegram را میتوان در دسته بندی Social پیدا کرد، اما خبری از Viber در آن نیست. در نتیجه نمیتوان توقع داشت که همه نرم افزارها و App های معروف بر روی این بازار وجود داشته باشد.

در مورد عملکرد App ها و نرم افزارها در حین اجرا نیز باید گفت در آزمایشی که ما با APP تلگرام صورت دادیم، این App مشابه با نرم افزار اصلی برای دسکتاپ عمل میکند و تقریبا هیچ تفاوتی با آن ندارد. آنگونه که مشخص است سایر نرم افزارهای این مجموعه مانند Yahoo Weather نیز دقیقا همانگونه که انتظار میرود عمل میکنند:

 

آیا تاکنون در بازار فایرفاکس گشت و گذار کرده اید؟

 

در واقع Marketplace فایرفاکس یک بازار جمع و جور با قابلیت جستجو و دسته بندی بسیار خوب برای نرم افزارهای دسکتاپ و موبایل است. اما میتوانست این مکان بیش از این مملو از App های کاربردی و بازی های معروف و محبوب باشد. البته این نکته را هرگز فراموش نکنید که Marketplace فایرفاکس هنوز در نسخه Beta یا آزمایشی است و قطعا در آینده این بازار بسیار پر رونق تر از حال حاضر خواهد بود.



شارژ سریع موبایل