مریم رحیم زاده پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

اگر خوب به خانه خود و یا نزدیكان‌تان كه در همه حالت خانه‌های آن‌ها را دیده‌اید دقت كنید متوجه می‌شوید كه همیشه تعداد زیادی كاغذ و مجله روی میز پذیرایی جمع شده و در كنار آن‌ها تعدادی وسیله كه به بی‌نظمی میز كمك كرده وجود دارد.

اما برای خلاص شدن از شر یك میز پذیرایی كثیف و بی‌نظم چه كاری باید انجام داد؟ اگر خانه شما هم همین‌گونه است و به دنبال فضاهای نگهدارنده بیش‌تری هستید حتما این مطلب را بخوانید.

در این مطلب به شما می گوید كه چگونه خودتان به سادگی می‌توانید یك میز كناری را كه هم می‌تواند فضایی برای نگهداری از مجله‌ها هم در اختیار شما بگذارد و هم می تواند دکوراسیون منزل شما را متحول کند، بسازید.

اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید كه هنگام مطالعه حتما باید یك فنجان چای داغ بنوشید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

وسایل و ابزاری كه به آن‌ها نیاز دارید:

  • لوله مسی با قطر ۴ سانتی‌متر. ۴ قطعه به طول ۵/۲ سانتی‌متر، ۴ قطعه به طول ۱۰ سانتی‌متر، ۲ قطعه به طول ۱۷ سانتی‌متر، ۴ قطعه به طول ۳۰ سانتی‌متر، ۴ قطعه به طول ۳۶ سانتی‌متر.
  • زانویی با قطر ۴ سانتی‌متر، ۴ عدد
  • اتصالات T شكل به قطر ۴ سانتی‌متر، ۸ عدد
  • لوله‌بُر
  • كاغذ سنباده
  • رنگ و لكه‌بر چوب
  • پلی‌یورتان
  • چسب اپوكسی
  • رنگ اسپری (سیاه مات)
  • پارچه نایلونی (۳۲ سانتی‌متر در ۷۱ سانتی‌متر)
  • چرخ خیاطی
  • تخته چوبی از جنس چوب درخت كاج (۵/۸ سانتی‌متر در ۲۳ سانتی‌متر در ۴۸ سانتی‌متر)

 

برش دادن مفتول ها برای ساخت میز

 

۱. ابتدا لوله‌ها را اندازه‌گیری كرده و سپس با استفاده از لوله‌بر آن‌ها را در ابعاد مشخص برش دهید. در این مرحله سعی كنید لوله‌ها را صاف ببرید تا هنگام اتصال آن‌ها دچار دردسر نشوید.

 

نحوه جاگذاری میله برای ساخت میز

 

۲. لوله‌ها را به صورت آزمایشی به هم وصل كنید تا از انطباق و جا افتادن آن‌ها درون هم مطمئن شوید.

 

استفاده از چسب اپوکسی برای چسباندن لوله ها

 

۳. درون لوله‌هایی را كه قرار است به عنوان پایه مورد استفاده قرار بگیرند با استفاده از چسپ اپوكسی و به میزان اندك چسب بزنید و آن‌ها را به هم وصل كنید.

 

مشخص کردن محل قرار گیری پایه ها روی صفحه چوبی

 

۴. پایه میز را برگردانید و آن را در مركز تخته چوبی قرار دهید. در قسمت پشت تخته چوبی قسمت‌هایی كه قرار است با دریل سوراخ شوند را مشخص كنید. این مرحله را به دقت انجام دهید تا سوراخ‌های ایجادشده یكدست و دقیق باشند.

 

دریل کردن مکان های مشخص شده برای قرارگیری پایه ها

 

۵. از یك مته ۹ سانتی‌متری استفاده كرده و نقاط مشخص شده را به عمق ۴ سانتی‌متر دریل كنید. در هنگام دریل كردن نهایت دقت را به خرج دهید، زیرا هر نوع بی‌دقتی موجب غیردقیق شدن ادامه كار می‌شود.

 

سنباده زدن لبه های زمخت

 

۶. لبه‌های زمخت و زبر را سنباده بزنید تا هر نوع زبری از چوب جدا شود.

 

رنگ کردن تخته چوبی

 

۷. تخته چوبی را رنگ كنید. برای رنگ كردن تخته چوبی حتما از رنگ‌های باكیفیت استفاده كنید چراكه رنگ‌های بی‌كیفیت نمی‌توانند ظاهری یكدست و یكپارچه را برای میز شما به وجود بیاورند.

 

متصل کردن لوله ها به یکدیگر

 

۸. قسمت‌های دیگر لوله‌ها را بهم وصل كنید و فقط قسمت انتهایی آن‌ها را (همان‌طور كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید) خالی بگذارید تا بتوانید جای مجلات را به آن اضافه كرده و در نهایت آن‌ها را به تخته چوبی وصل كنید.

 

صیقلی کردن سطح لوله های مسی

 

۹. خیلی نرم و با دقت سطح مسی لوله‌ها را با استفاده از یك سنباده نرم یا یك پارچه مناسب سنباده بكشید. این كار را به نرمی انجام دهید تا آسیبی به سطوح مسی نرسد. سپس هر نوع گرد و خاك را از روی سطح لوله‌ها پاك كنید.

 

رنگ کردن لوله های مسی

 

۱۰. در فضایی كه دارای تهویه مناسب است لوله‌های مسی را رنگ كنید. فقط دقت كنید كه برای داشتن سطحی یكدست باید چند لایه رنگ روی سطوح اضافه كنید. در نهایت اجازه دهید لوله‌ها به طور كامل خشك شوند.

 

دوخت پارچه برای میز

 

۱۱.  ۵/۲ سانتی‌متر از هر چهار طرف پارچه را به داخل برگردانید (مانند عكس بالا)، آن‌ها را سنجاق كنید، و در نهایت با كمك چرخ خیاطی این چهار قسمت را بدوزید تا جای مجله‌های شما ساخته شود.

 

متصل کردن لولهها و پارچه به یکدیگر

 

۱۲. مفاصلی كه به هم وصل نشده‌اند را از هم باز كنید (قسمتی كه قرار است پارچه در آن قرار گیرد) و پارچه‌ها را درون این مفاصل كنید (مانند عكس بالا). البته قبل از این كار مقدار اندكی چسب اپوكسی را به لوله‌ها آغشته كنید تا پارچه محكم و صاف در جای خود قرار گیرد.

 

پر کردن محل نصی میز با چسب اپوکسی

 

۱۳. تخته چوبی را به پشت برگردانید و مقدار مشخصی چسب اپوكسی را داخل هر سوراخ بریزید. قسمت دیگر را برگردانید و آن را به دقت داخل سوراخ‌های روی تخته چوبی قرار دهید. مدتی صبر كنید تا چسب اپوكسی به طور كامل خشك شود. اصلا در مرحله خشك شدن عجله نكنید، چراكه اگر زودتر به میز دست بزنید، ممكن است اتصالات از هم جدا شده و یا جابه‌جا شوند.

 

آماده شدن میز کنار مبل

 

اكنون میز شما جهت استفاده در دکوراسیون منزل آماده است. كافی است كتاب مورد علاقه خود را برداشته، یك لیوان چای گوارا برای خود بریزید، و سپس در كمال آرامش در یك روز بهاری به مطالعه مشغول شوید. اگر بین اعضای خانواده برای استفاده از میز اختلاف پیش آمد، اصلا نگران نباشید، چون به سادگی می‌توانید میز دیگری بسازید.



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل