امین شجاعی پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰

از لحظه‌ای كه فرزند شما به دنیا می‌آید تا زمانی كه به خانه خودش نقل مكان می‌كند، فضاهای نگهدارنده در اتاق خواب او از مهم‌ترین عناصری هستند كه دائما باید به آن فكر كرد.

از وسایل كوچك اما زیاد یك نوزاد گرفته تا مجموعه وسایل زیادی كه فرزند شما در دروان نوجوانی خود در اتاق خود جمع‌آوری می‌كند، زمانی وجود ندارد كه فرزند شما وسایل كمی در اتاق خود داشته باشد و نیازی به طبقه بندی و نظم دهی و جا دادن آن‌ها در اتاق نباشد.

با استفاده از این ۱۰ نكته، شما می‌توانید در زمانی كوتاه‌تر از آن‌چه كه فكر می‌كنید اتاق خواب فرزند خود را سر و سامان بدهید.

 

۱۰ نکته که برای منظم کردن اتاق کودک باید بدانید!

 

۱. قفسه‌های مخصوص اسباب‌بازی در اتاق خواب کودک

آن قفسه‌های چوبی مخصوص اسباب‌بازی كه داخل آن‌ها سطل‌های پلاستیكی با رنگ‌های روشن جا داده شده است و شما آن‌ها را معمولا در مهد كودك‌ها یا مراكز پیش‌دبستانی می‌بینید فقط مخصوص این مكان‌های اداری و تجاری نیستند، بلكه شما هم می‌توانید در اتاق خواب كودك خود از آن‌ها استفاده كرده و وسایل بازی آن‌ها را در این قفسه‌ها قرار دهید.

برخی از والدین ممكن است خودشان دست به كار شده و چنین قفسه های زیبا با کارکردی شگفت انگیز را بسازند، اما اگر در این كار مهارت ندارید می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه‌های وسایل كودك خریداری كنید.

 

۱۰ نکته که برای منظم کردن اتاق کودک باید بدانید!

 

۲. سطل‌های فلزی مخصوص در اتاق خواب کودک

كودكان عاشق چیزهایی هستند كه اسم آن‌ها روی آن نوشته شده باشد، یا دارای رنگ‌های شادی باشد، و یا نشانه‌های مخصوص به آن‌ها در این وسایل وجود داشته باشد. رنگ‌كردن یا چسباندن برچسب‌ها به سطل‌های فلزی آبكاری‌شده به شما این امكان را می‌دهد كه به وسیله آن ها دکوراسیون داخلی اتاق خواب را تغییر داده و آن را مطابق با سلیقه کودک تان تزئین کنید  و در ضمن فضاهای بسیار خوبی برای نگهداری از وسایل او فراهم کنید.

 

۱۰ نکته که برای منظم کردن اتاق کودک باید بدانید!

 

۳. تخت‌خواب‌های دارای فضاهای نگهدارنده در اتاق خواب کودک

وقتی فضای اتاق خواب كودك شما محدود است، بسیار مهم است كه وسایلی را برای این اتاق انتخاب كنید كه دارای كاركردهای چندگانه‌ای باشند. در اكثر موارد، تخت‌خواب بزرگ‌ترین وسیله‌ای است كه در اتاق خواب كودك قرار می‌گیرد. انتخاب تخت‌خواب‌هایی كه در فضای زیرین خود دارای كشو و در تخته پشتی خود دارای قفسه هستند باعث می‌شود تا فضاهای نگهدارنده اتاق كودك شما به حداكثر برسد.

 

۱۰ نکته که برای منظم کردن اتاق کودک باید بدانید!

 

۴. جعبه‌های چوبی برای تزئین اتاق کودک

در زمان حاضر جعبه‌های چوبی در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار وجود دارند. خواه این جعبه‌ها را از جمعه‌بازارها یا دسته‌دوم فروشی‌ها بخرید یا یك جعبه نو بخرید، این وسایل دکوری كاربردهای زیادی در اتاق خواب فرزند شما خواهند داشت و فضاهای نگهدارنده متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

اضافه كردن چرخ به سطح زیرین این جعبه‌ها باعث می‌شود تا فرزند شما به راحتی بتواند آن‌ها را در اتاق جابه‌جا كند. این امر مزیت بسیار خوبی در دوران خردسالی فرزند شما است.

 

۱۰ نکته که برای منظم کردن اتاق کودک باید بدانید!

 

۵. سبدهای آویزان در اتاق خواب کودک تان

اگر مایل هستید كه وسایل مختلف اتاق كودك خود را دسته‌بندی و نظم دهی كنید می‌توانید از سبدهای آویزان استفاده كنید كه در سه اندازه مختلف تولید می‌شوند و بسیار ارزان هستند. این سبدها فضاهای خوبی برای نگهداری از وسایل ریز و اسباب‌بازی گوناگون كه دارای شكل‌های متفاوتی هستند و به نظر می‌رسد در هیچ كمدی قرار نمی‌گیرند فراهم می‌كنند.

 

۱۰ نکته که برای منظم کردن اتاق کودک باید بدانید!

 

۶. صندلی‌ها و نیمكت‌های دارای فضای نگهدارنده در اتاق خواب

صندلی‌ها و نیمكت‌هایی در بازار وجود دارند كه در فضای زیرین خود دارای فضاهای نگهدارنده هستند. این نشیمن‌ها هم می‌توانند فضای خوبی برای نشستن كودكان باشند و هم فضای خوبی برای قرار دادن وسایل مختلف آن‌ها فراهم می‌كنند همچنین می توانید از یک اهالی فن بخواهید تا این نیمکت ها را متناسب اب اتاق کودکان در زیر پنجره یا هر فای مناسب دیگری بسازند. مبل های راحتی عکس بالا نیز از مبل پوف توگو کم جا چوب است که بسیار راحت و مناسب اتاق کودک است.

 

۱۰ نکته که برای منظم کردن اتاق کودک باید بدانید!

 

۷. جعبه‌های كلاه های زیبا در اتاق خواب کودک

جعبه‌های گرد كلاه بسیار جذاب و سودمند هستند و در دوره‌ای كه فرزند شما كم سن و سال است می‌توان در آن‌ها وسایل كوچك را قرار دارد، و وقتی سن او بیش‌تر شد این جعبه‌ها فضای خوبی برای نگهداری از یادگاری‌ها و قاب عكس‌ها می‌شوند.

این جعبه‌ها را در جمعه‌بازارها یا دسته‌دوم فروشی‌ها می‌توانید پیدا كنید، البته اكثر آن‌ها قهوه‌ای روشن هستند و شما پس از خرید آن‌ها باید به خوبی آن‌ها را تمیز كرده و آن‌ها را به رنگی درآورید كه با طراحی كلی اتاق كودك شما در هماهنگی باشد.

 

۱۰ نکته که برای منظم کردن اتاق کودک باید بدانید!

 

۸. آویزهای دیواری کاربردی در اتاق خواب

میخ‌های دیواری كه معمولا در انبارها یا كارگاه‌ها دیده می‌شود وسایل كاربردی و جذابی هستند كه می‌تون آن‌ها را به اتاق خواب كودك اضافه كرد. به جای این‌كه آن‌ها را همینطوری ساده به دیوار بزنید، آن‌ها را به رنگی دربیاورید كه با طراحی اتاق كودك شما در هماهنگی باشد.

این میخ‌ها فضایی را روی دیوار فراهم می‌كنند كه می‌توانید وسایل مختلفی را به آن‌ها آویزان كنید و چون همه چیز در معرض دید كودك است دیگر نیازی نیست كه برای پیدا كردن چیزی در اتاق او وقت خود را تلف كنید.

 

۱۰ نکته که برای منظم کردن اتاق کودک باید بدانید!

 

۹. جعبه‌های عكس زیبا برای دکوراسیون اتاق خواب

از آن‌جایی كه این جعبه‌ها برای نگهداری و حفاظت از عكس‌ها از آسیب طراحی شده‌اند، وسیله بسیار محبوب در بین مردم هستند و از آن‌ها معمولا در دفاتر كار به وفور استفاده می‌شود. از آن‌جایی كه این جعبه‌ها در رنگ‌های متنوعی در بازار وجود دارند و از مقواهای بسیار محكمی ساخته شده‌اند، و یك قسمت در آن‌ها برای برچسب زدن تعبیه شده است، بسیار مناسب اتاق كودكان هستند.

 

۱۰ نکته که برای منظم کردن اتاق کودک باید بدانید!

 

۱۰. وسایل دکوری را به نمایش بگذارید

اگر دختر خردسال شما به نشان دادن وسایل دکوری خاص و زیبای خود علاقه دارد، و یا پسربچه شما كلكسیونی از وسایلی خاص در اتاق خواب خود دارد و مایل است كه آن‌ها را به نمایش بگذارد، سعی كنید این وسایل خاص را در جا خوبی در اتاق به نمایش بگذارید تا سلیقه و روحیه فرزند شما كاملا مشخص شود و چون فرزند شما به این وسایل علاقه زیادی دارد از دیدن آن‌ها لذت می‌برد و هر گاه بخواهد این وسایل در دسترس او هستند. علاوه بر این، این وسایل به اتاق خواب فرزند شما زیبایی اضافه می‌كنند.

 

۱۰ نکته که برای منظم کردن اتاق کودک باید بدانید!

 

اگرچه برخی از این ایده‌ها با بزرگ شدن فرزند شما دیگر كارآیی ندارند، اما برخی دیگر در هر سنی قابل اجرا هستند. گاهی، رنگ كردن یا روكش كردن یك وسیله قدمی با پارچه‌ای كه با دیگر اجزای اتاق در هماهنگی است باعث سرزنده شدن و شاداب شدن اتاق خواب كودك شما می‌شود. پس خیلی وقت‌ها به جای تعویض وسیله‌ای در اتاق كودك می‌توانید به وسایل موجود در اتاق او را ظاهر تازه‌ای اضافه كنید.



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل