سمیه قاسمی سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

اگر با خارج شدن از خانه، آفتاب تند اذیت‌تان می‌كند و بدون عینك قادر به ماندن در محیط بیرون نیستید، مطمئن باشید كه بچه‌ها هم همین شرایط را دارند آنها  فقط در عالم كودكانه خود به سر می‌برند و متوجه حركت ناخودآگاه‌شان در تنگ كردن چشم‌ها برای جلوگیری از ورود اشعه‌های خورشید نیستند.

به گفته پزشكان وقتی شما و فرزندتان ساعات مشتركی را در خیابان، پارك و. . . سپری می‌كنید، بچه‌ها سه برابر بیشتر اشعه‌های خورشید، چه مفید و چه مضر را جذب می‌كنند. به همین دلیل استفاده از عینك آفتابی- نه برای خوش تیپ تر شدن- و کرم ضدآفتاب برای بچه‌ها به اندازه پدران و مادران‌شان ضروری است.

 

 راهنمای خرید عینک آفتابی برای کوچولوها


قبل خرید باید بدانید

فروشگاه‌های لباس بچه‌گانه می‌توانند عینك‌های آفتابی كودكانه را در اختیار شما قرار دهند. در این فروشگاه‌ها بی‌شك مدل‌های فانتزی‌تری را پیدا خواهید كرد كه سریع‌تر بچه‌ها را شیفته خودشان می‌كنند اما خرید از فروشگاه‌های عینك مطمئن‌تر است. فروشندگان این مغازه‌ها اطلاعات تخصصی‌تری درباره شیشه عینك و كیفیت آنها دارند.

- این خرید بدون بچه‌ها آسان‌تر انجام می‌شود چون اغلب بچه‌ها با اصرارشان بر مدل‌های فانتزی‌تر شما را از یك خرید درست با حداكثر قدرت محافظت از چشم دور می‌كنند اما شرط استفاده مداوم از عینك آفتابی، راحتی آن روی چشم است كه باید در فروشگاه امتحان كنید.

- اگر فرزند شما از عینك طبی استفاده می‌كند، پیش از خرید عینك آفتابی با پزشكش مشورت كنید. از متخصص چشم بخواهید ویژگی‌های عینك مناسب را برای شما مشخص كند؛ مثل پولاریزه بودن یا نبودن عینك.

بعد از خرید مراقب باشید

- عادت به استفاده از عینك آفتابی را باید از خودتان شروع كنید. اگر شما همیشه در مواجهه با آفتاب از عینك آفتابی استفاده كنید، فرزندتان با الگو‌برداری از شما این كار را تكرار می‌كند.
 

 راهنمای خرید عینک آفتابی برای کوچولوها


- به عینك آفتابی اكتفا نكنید. برای سفر، پارك، استخر و. . . علاوه بر عینك آفتابی، فرزندتان را به كلاه مجهز كنید. استفاده از ضدآفتاب هم فراموش نشود تا به‌طور كامل از فرزندتان در برابر اثرات مضر آفتاب در روزهای گرم سال محافظت كرده باشید.

راهنمای هنگام خرید

با ورود به فروشگاه از فروشنده بخواهید، عینك‌های آفتابی خوب بچه‌گانه كه دارای UV صددرصد هستند را به شما نشان دهد. شاید لازم باشد كه به فروشنده یادآور شوید شما قصد خرید یك عینك برای محافظت از چشم فرزندتان را دارید و یك عینك فانتزی كه نقش اسباب بازی را ایفا كند، هدف‌تان از این خرید نیست.

- هزینه‌ای كه برای خرید عینك پرداخت کرده یا برندی كه خرید می‌كنید، هیچ اهمیتی ندارد؛ برای تمام عینك‌ها چه برای بزرگسالان و چه برای کودکان مهم این است كه عینك UV كاملی برای محافظت از چشم‌ها داشته باشد. بررسی این موضوع فقط با دستگاه‌های تخصصی میسر است؛ به همین دلیل خرید از یك فروشگاه مطمئن و معتبر است.

 

 راهنمای خرید عینک آفتابی برای کوچولوها


- هنگام امتحان كردن روی صورت فرزندتان دقت كنید كه خمیدگی انتهای دسته، دقیقا درپشت گوشت قرار بگیرد و دسته‌ها به دو طرف صورت فشار وارد نكنند. راحت بودن، تضمینی برای استفاده مداوم از عینك است.

- اندازه فریم عینك و در واقع بزرگی و كوچكی شیشه اهمیت دارد. عینكی انتخاب كنید كه تمام دور چشم فرزندتان از بالای ابرو تا انتهای خط ابرو و زیر چشم را بپوشاند.

- برای بچه‌های دو تا هشت ساله سراغ عینك‌های رنگی و شاد بروید. طرح و رنگ شاد، جذابیت آن را بیشتر می‌كند ولی بچه‌های 9 سال به بالا، بیشتر دوست دارند شبیه بزرگ‌ترها شوند و عینك‌های تیره را ترجیح می‌دهند.



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل