سارا قاسمی شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰

اگر با جستجوگرهای اینترنتی نظیر Google و Yahoo كار كرده اید ، حتما دیده اید كه كلمات تایپ شده برای جستجو هنگام مراجعه بعدی در History مانده و با زدن یك حرف لیستی از كلمات قبلی را زیر محلی كه می خواهید تایپ كنید می بینید.

شاید فكر می كنید مشكل از سایت Google ایجاد می شود ، اما اینطور نیست.

بلكه مشكل اصلی به مرورگر اینترنت اكسپلورر شما ربط دارد كه كلمات تایپ شده را در خود ذخیره می كند. آیا دوست دارید تك تك ، كلمات را پاك كرده و یا یكجا از شر همه آنها خلاص شوید؟ لطفا با ما در نودمین ترفند همراه شوید تا قدم به قدم نحوه پاك كردن آن را یاد بگیرید. ابتدا سایت گوگل را باز كرده و یك كلمه ای كه قبلا تایپ كرده اید را تایپ كنید. اگر اولین حرف آن را هم كه زدید و لیست كلمات ظاهر شد دست نگه دارید. حالا با موس روی یكی از آنها رفته و بدون آن كه كلیك كنید ، روی آن بایستید. در واقع الان كلمه موردنظر آبی شده و منتظر حركت بعدی شماست.

در همین لحظه با دست دیگرتان به سراغ كیبورد رفته و كلید Delete را فشار دهید می بینید كه آن كلمه موردنظر پاك نشد. به همین راحتی می توانید یكی یكی واژه ها را با موس برگزیده و با كلید Delete كیبورد آن را محو كنید. اما حالا اگر بخواهید همه آن را یكجا پاك كنید، چه ? نگران این موضوع نیز نباشید. راه حل دومی ، پیش روی شما می گذاریم تا از شر همه آنها یكجا خلاص شوید. ابتدا محیط اینترنت اكسپلورر را باز كرده و به سراغ منوی Tools رفته و InternetOption را برگزینید. سپس آیكون Content را خواهید دید كه با كلیك روی آن منوهای دیگر را می بینید كه یكی از آنها زیر Personal Information تحت نام Autocomplete است لطفا روی Autocomplete كلیك كرده و داخل آن شوید. حالا یك گزینه بنام Clear Autocomplete History هست كه اگر آن را زده و ok كنید همه هیستوری گوگل یكجا پاك خواهد شد. البته حالت انتخابی هم بالای آن هست.

مثلا تیك داخل Web addresses را برداشته و یا تیك Forms را برداشته تا دفعه بعد اصلا ذخیره نشود. مشكل دیگری كه باقی می ماند پاك نشدن هیستوری برای كاربرانی است كه از Toolbar گوگل استفاده می كنند. برای محو این معضل نیز می توانید به رجیستری ویندوز رفته و زیرشاخه History را پاك كرده تا چیزی برای ذخیره شدن باقی نماند. برای این كار در قسمت استارت ویندوز روی منوی RUN رفته و كلمه Regedit را تایپ كرده و ok كنید.

كندوی HKEY CCurrent-UEUSER را كلیك كرده تا شاخه Software را بیابید. داخل آن زیرشاخه Google وجود دارد كه با زدن روی آن زیرشاخه Navclient دیده می شود. داخل آن نیز زیرشاخه L.I هست و داخل آن نیز زیرشاخه موردنظر یعنی History را می توان دید. حالا همین زیرشاخه را باید پاك كرد تا از شر هیستوری گوگل خلاص شد. برای این كار سمت راست موس را روی History زده و Delete را انتخاب كرده و OK كنید ، یك بار سیستم را خاموش و روشن كنید تا تغییرات حاصل شود. (به اطلاع دوستداران ستون ترفند می رسانیم مجموعه ترفندها در كنار مطالب جدید در حال چاپ است كه بزودی در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت).

 

HKEY - CURRENT - USER SOFTWARE GOOLE NAVCLIENT L.1 HISTORY


شارژ سریع موبایل