امین شجاعی سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰

هیجان یکی از لذت های سفر است البته بستگی دارد چقدر به قول معروف دل داشته و پایه هیجان باشید.اگر اهلش باشید،سفر پیشنهادی امروز برایتان به یاد ماندنی خواهد شد.

اواخر اردیبهشت ماه بود که در مشگین شهر ،طولانی‌ترین پل معلق پیاده‌ رو خاورمیانه افتتاح شد. مشگین‌ شهر یکی از شهرهای استان اردبیل و بخش مرکزی شهرستان مشگین‌ شهر است که در شمال غربی ایران واقع شده است.آب و هوای این شهرستان معتدل کوهستانی است و کوه سبلان در ۲۵ کیلومتری این شهر قرار دارد. نام قدیمی و اصلی این شهر خیاو است.

آبهای سبلان (ساوالان) به سوی خیاو می‌ آیند و این منطقه سفره‌های زیرزمینی خوبی دارد.واژه خیاو در زبان‌ های قدیمی ایرانی،محل پرآب و پردرخت و محل گذر از میان آب و درخت را تداعی می‌کند.

پل معلق مشگین‌ شهر به عنوان بزرگترین پل معلق خاورمیانه در ارتفاع ۸۰ متری رودخانه خیاوچایی و بر روی پارک جنگلی مشگین ‌شهر احداث شده است.جاده ماشین‌ رو پارک مشگین شهر از ورودی جاده اردبیل به مشگین‌ شهر آغاز شده و انتهای آن به میدان سبلان در شهر منتهی می‌شود.ضمن اینکه جاده فرعی از پیچ انتهایی به گردولی ختم می‌شود که دارای طبیعتی بکر و خدادادی است.

قطعا پیاده روی روی چنین پلی  که ۲ متر عرض و ۳۶۵ متر طول دارد،خالی از هیجان نخواهد بود ضمن آنکه می توانید در طول مسیر،رودخانه «خیاوچای» را در زیر پایتان و کوه زیبای سبلان را در روبرویتان تماشا کنید.

 

اگر دل داری، بسم الله !


آنهایی که رفته اند میگویند که هیجان عبور از این پل را شاید بتوان با هیجان سوار شدن در یک ترن هوایی مقایسه کرد.البته خیال تان راحت باشد که امنیت کامل برقرار است و این پل بر اساس استانداردهای جهانی ساخته شده است به طوری که در ایام تعطیل و شلوغی گردشگران در حدود 3 هزار نفر میتوانند همزمان از روی آن عبور کنند.

این پل بخشی از مجموعه گردشگری «خیاو تا گیرد ولی» است.این مجموعه گردشگری شامل تالارهای پذیرایی،سوئیت‌های اقامتی،سایت بالن‌ سواری و ورزش ‌های هوایی،رستوران ‌گردان و بازارچه‌ های صنایع‌دستی،شهربازی و دیگر امکانات مختلف تفریحی است.پل معلق مشکین شهر تنها بخش کوچکی از پروژه «منطقه نمونه گردشگری نور سبلان» است و قرار است امکانات دیگری مثل ورزش‌های مهیج،سایت پاراگلایدر،بانجی جامپینگ، تله‌کابین،پیست اسکی و ... نیز در این منطقه راه‌اندازی شود.

یعنی در یک کلام می توان گفت که اینجا قرار است میعادگاه هیجان دوستان و دل نترسان شود!



شارژ سریع موبایل