سارا قاسمی جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰

برای اکثر عکاسان، چه حرفه ای و چه آماتور، ادیت عکس به همان اندازه اهمیت دارد که ثبت خود عکس مهم است. و حال اگر شما توسط گوشی یا تبلت اندرویدی تان عکاسی می کنید، نیازی به انتقال آنها به کامپیوتر و ادیت کردن در آنجا ندارید. چرا که برنامه های مفید و جامعی وجود دارند که به حد کافی نیازتان را در این زمینه برطرف می سازند.

 

Adobe Photoshop Express

هرگاه راجع به دستگاهی سوال پرسیده می شود که آیا ادیتور عکس خوبی دارد یا نه، منظور از سوال این است که آیا ورژنی از برنامه فوتوشاپ در آن وجود دارد یا خیر! و پاسخ این سوال در رابطه با اندروید مثبت است! ادوبی اکسپرس برنامه ای نیست که تماما مشابه ورژن دسکتاپ باشد، ولی به مقدار کافی قابلیت هایی برای دست کاری تصاویر در صفحه لمسی را دارد.

قابلیت هایی همچون حذف قرمزی چشم، پوشاندن لکه و از بین بردن نویز. اگر شما تصویر RAW هم داشته باشید، ادوبی اکسپرس می تواند آنرا بخواند و ادیت کند.

کلیت برنامه رایگان است، اما برای در اختیار داشتن آرشیو تمام افکت ها و قابلیت کاهش نویز، به پک های پیشرفته تر نیاز دارید.

 

Aviary

مدت زیادی بود که اویاری ادیتور محبوب گوشی های هوشمند شده بود. بنابر این اتفاقی که افتاد این بود که این برنامه توسط شرکت ادوبی خریداری شد! البته این بدین معنی نیست که اویاری از این پس در برنامه فوتوشاپ منحل شود، بلکه همچنان با همان سبک وسیاق خودش و با قدرت ادامه می دهد.

در مقایسه با ادوبی اکسپرس، اویاری قابلیت های بیشتری برای دستکاری دارد و نه بیشتر. رابط کاربری متشکل از رنگ های سفید و خاکستری بوده و شکل و شمایل برنامه های ادوبی را بخود گرفته است.

اویاری همچنان یک برنامه کارآمد است. شما می توانید از افکت ها و فیلتر های مختلف استفاده کنید، در کناره تصاویر قاب بگذارید، و روی عکس استیکر و برچسب بچسبانید. همچنین برای رفع قرمزی چشم و لکه هم می توانید همینجا اقدام کنید.

در ضمن، برنامه اصلی رایگان بوده و برای در اختیار داشتن آرشیو های کامل، نیاز به برنامه های جانبی دارید.

 

Snapspeed

اگر کوچک بودن صفحه نمایش برایتان مهم نیست و همچنان بدنبال یک برنامه قدرتمند می گردید، می توانید سراغ این برنامه بروید. اسنپ اسپید تمام ویژگی های ورژن دسکتاپ را درون خود جای داده است. تغییر پرسپکتیو یک عکس، تار کردن یک قسمت خاص، تنظیمات نور و رنگ و کنتراست و....

رابط کاربری این برنامه با دیگر برنامه های معرفی شده تفاوت دارد. آپشن ها بصورت شناور در بالای عکس قرار دارند و اگر روی هریک ضربه بزنید، تعدادی قابلیت اضافه در پایین صفحه ایجاد می شود.

شرکت نرم افزاری NIK در ساخت این برنامه به اندازه ای خوب عمل کرده که مورد توجه شرکت گوگل قرار گرفته و اکنون نیز با خرید آن توسط گوگل، عضو خانواده این شرکت عظیم شده است. بنابر این، این برنامه می تواند مناسب آن دسته از افرادی باشد که علاقه بسیاری به استفاده از برنامه های گوگل دارند.

 

PicsArt Photo Studio

اولین باری که شما پیکس آرت را باز می کنید، حس می کنید وارد یکی از برنامه های شبکه های اجتماعی شدید که تعدادی هم آپشن برای ادیت دارد. تعداد زیادی عکس و بنر به همراه قابلیت های ادیت که در دکمه ای کوچک در وسط صفحه جمع شده اند، چیزی است که در اولین نگاه به چشمتان می آید.

هدف اصلی برنامه اینگونه است که شما شبکه و سبک خودتان را پیش ببرید، آثار هنرمندان دیگر را ببینید و در مسابقات، به بهترین ها رای دهید.

اما زمانی که کار به ادیت عکس می رسد، محیط کار پیکس آرت بسیار ساده و راحت و موثر است. از آپشن های موجود در برنامه می توان به اعمال فیلتر های مختلف و یا افکت های ترکیب رنگی اشاره کرد. هنگامی که کار ادیت تمام شود، می توانید عکس ها را تا حداکثر 8 مگاپیکسل ذخیره کنید. از نقاط ضعف برنامه، وجود بنر های تبلیغاتی است که خوشبختانه در صفحه اصلی قرار ندارند.

 

6 ادیتور عکس برتر اندروید

 

پیکس آرت هم مانند اویاری رایگان است، اما تعدادی آرشیو فونت، قاب و کلیپ آرت بصورت برنامه های جداگانه وجود دارند که برخی از آنها نیز رایگان هستند.

 

Pixlr

شاید قبل از گوشی اندرویدی، با برنامه پیکسلر در کامپیوتر خود مواجه شده باشید. مخصوصا اگر شما صاحب یک کروم بوک بوده باشید. این برنامه به همراه یک مروگر اجرا می شود و با باز کردن صفحات اینترنتی قادر به فعالیت است. ورژن اندرویدی این برنامه هم به نوعی شاخه ای از پیکسلر اکسپرس اصلی است. از نکات مثبت این برنامه، قرار گیری دکمه های مربع مانند با لبه های نرم، در صفحه نمایش است.

شما از طریق پیکسلر می توانید ادیت های اولیه را انجام دهید و همچنین با دانلود استیکر و برچسب و بسیاری از چیز های دیگر، به تزیین عکس تان بپردازید. در ضمن در این برنامه نیز قابلیت های ترکیب رنگی وجود دارد.

اگر شما از آن دسته از کاربرانی هستید که میانه خوبی با تبلیغات ندارید، پیکسلر می تواند برایتان ناخوشایند باشد. چرا که تعداد زیادی از تبلیغات مختلف در قسمت مخصوص شان جلوی چشمتان رژه می روند.

 

Photo Editor by Lidow

لیدو مخصوص کاربرانی است که علاقه ای به ساخت اکانت و درگیر شدن با میانبر های شبکه های اجتماعی و همچنین خرید های درون برنامه ای ندارند.

محیط برنامه همچون اویاری و دیگر برنامه هایی است که شما ترسی از کار کردن با آنها ندارید. استفاده از تمام برنامه رایگان است، اما بنر های تبلیغاتی نیز وجود دارند.

این برنامه تعدادی افکت زیبا و جذاب را در اختیارتان قرار می دهد. شما می توانید قسمت مهم و مورد توجه عکس را درون یک قالب قرار دهید و بخش های دیگر عکس را سیاه سفید کنید. همچنین این امکان را هم دارید که قسمت اصلی را واضح بگذارید و بخش های دیگر را تار کنید.

در این برنامه قابلیت تنظیم روشنایی و کنتراست و همچنین چرخش عکس نیز وجود دارد.

البته این نکته را هم به خاطر داشته باشید که حداکثر رزولوشن ذخیره این برنامه 3 مگاپیکسل است، که البته این مقدار برای استفاده در شبکه های اجتماعی بسیار مناسب است.



شارژ سریع موبایل