سارا قاسمی سه شنبه ۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰

با وجود افزایش نفوذ تبلت ها در میان کاربرهای امروزی باز هم شاهد این هستیم که تعدادی از نمونه های قدرتمند عملا از قدرت خرید بخش عمده ای از خریدارها خارج هستند. تبلت هایی همچون مایکروسافت سرفیس یا بعضی نمونه های آیپد با قیمت های چند میلیون تومانی مناسب هر طیف از مخاطبان نیستند اما در هر صورت کسانی هستند که به این دست محصولات علاقه داشته یا با توجه به نیازهای کاری مجبور هستند از آنها استفاده کنند.

به طور مثال در این میان می توان به تبلت سرفیس اشاره کرد. سرفیس پرو به عنوان محصولی از سوی مایکروسافت معرفی شده که می تواند تمام قابلیت های یک لپ تاپ را در کنار یک تبلت قدرتمند به کاربر ارائه کند. با وجود این مسئله به سراغ تبلت هایی رفته ایم که در بازار این روزهای ایران به عنوان نمونه های گرانقیمت شناخته شده و البته مخاطب های خاصی دارند.


HP Spectre 13

 

این تبلت ها، مخاطب خاص دارند!

 

امسال شرکت اچ پی دو تبلت هیبریدی ویندوزی را روانه بازار کرد. هر دو مدل به داک کیبورد اختصاصی مجهز شده اند. بخش تبلت از طریق یک لولای مغناطیسی در کسری از ثانیه به داک کیبورد متصل می شود. پس از اتصال این دو بخش شما با یک لپ تاپ اچ پی روبرو خواهید شد. این دو مدل به ترتیب با نام های کامل PCx211HPPavilion و PCx212HPSpectre شناخته می شوند. مدل دوم نمایشگر بزرگتری دارد، قدرتمندتر است و قیمت بالاتری هم دارد.

تبلت هیبریدی PCx212HPSpectre به صفحه نمایشی 13.3 اینچی با وضوح تصویر تمام اچ دی مجهز است. این وضوح تصویر، تراکم پیکسلی 165 را به همراه دارد. از مهمترین مشخصات سخت افزاری این تبلت می توان به پردازشگر 4202Y-IntelCorei5، رم 4 گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه SSD اشاره کرد. تبلت اچ پی به یک وب کم دو مگاپیکسلی مجهز شده است. همانطور که پیش تر نوشتیم، این تبلت به همراه یک داک کیبورد اختصاصی عرضه شده است. روی این داک شاهد دو درگاه 3.0USB و یک درگاه HDMI هستیم.

 

Lenovo Yoga Tablet2

 

این تبلت ها، مخاطب خاص دارند!

 

شرکت چینی لنوو در سال گذشته از سری جدید تبلت های یوگا رونمایی کرد. این شرکت «یوگاتبلت 2» را در دو مدل 8 و 10.1 اینچی به بازار عرضه کرد. این تبلت ها در واقع نسل جدید تبلت های یوگای سال گذشته به حساب می آیند. تبلت های جدید لنوو نسبت به مدل های سال گذشته از طراحی بهتر و نمایشگرهای باکیفیت تری برخوردارند.

لنوو، سری جدید تبلت های خود را همراه با سیستم عامل اندروید و هم با سیستم عامل ویندوز روانه بازار کرده است. مدل ویندوزی یوگاتبلت 2 در نسخه 10 اینچی به نمایشگری با وضوح تصویر 1200 در 1920 پیکسل مجهز شده است. این مشخصات، تراکم پیکسلی 224 را برای صفحه نمایش این تبلت به همراه داشته.

از مهمترین مشخصات سخت افزاری این تبلت می توانیم به حضور Intel Atom Z3745، یک پردازشگر چهار هسته ای با فرکانس کاری 1.86 گیگاهرتز و دو گیگابایت رم اشاره کنیم. لنوو برای این تبلت یک دوربین هشت مگاپیکسلی در پشت دستگاه و یک دوربین 1.6 مگاپیکسلی در جلوی دستگاه در نظر گرفته است.

 

Microsoft Surface Pro3

 

این تبلت ها، مخاطب خاص دارند!

 

طرفداران ویندوز اگر به دنبال بهترین تجربه ممکن از سیستم عامل مایکروسافت در یک تبلت هیبریدی هستند باید یکی از مدل های سرفیس پرو را انتخاب کنند؛ تبلتی قدرتمند که با وجود یک تایپ کاور مناسب و البته قلم نوری می تواند برای هر کاری بهترین عملکرد ممکن را به نمایش بگذارد.

در کنار این موضوع باید به حضور جدیدترین نسخه از ویندوز نیز اشاره کرد که به صورت اختصاصی برای تبلت های سرفیس قابلیت های انحصاری را در اختیار داشته و بهترین عملکرد خود را به نمایش می گذارند.

البته اگر تصمیم به خرید یکی از تبلت های مایکروسافت گرفته اید حتما باید به این مسئله توجه کنید که مدلی را انتخاب کنید که از لحاظ سخت افزاری قدرت پردازش مورد نظر شما را ارائه می کند. هر کدام از مدل های مایکروسافت سرفیس با مشخصات سخت افزاری مختلفی عرضه شده و البته در زمینه قیمت نیز با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند.

 

Apple iPad mini4

 

این تبلت ها، مخاطب خاص دارند!

 

هر چند اپل در ابتدا کار خود را با تبلت های 9 اینچی شروع کرد اما در ادامه و ظهور محصولاتی همچون نکسوس 7 ساکنان کوپرتینو هم مجبور به ساخت تبلت هایی با صفحه نمیاش کوچکتر شدند.

با وجود اندک تغییرات فیزیکی به وجود آمده در آیپد مینی 4 نسبت به مینی 3، همچنان می توان گفت که اینه دو تبلت بسیار شبیه به یکدیگر هستند. مینی 4 در مقایسه با مینی 3 باریکتر و سبکتر شده و این دستگاه تنها 6.1 میلی متر ضخامت و 299 گرم وزن دارد؛ از این رو می توان گفت که مینی 4 خوش دست تر از نسل گذشته خود شده و کاربران مشکلی از بابت حمل و نقل آن نخواهند داشت.

آیپد مینی 4 قدرت پردازشی خود را از پردازنده اصلی ای 8 و پردازنده کمکی ام 8 می گیرد. همچنین اپل، دو گیگابایت حافظه رم برای این تبلت به کار برده است. از این رو می توان گفت که مینی 4 از لحاظ قدرت سخت افزاری بسیار شبیه به تبلت آیپد ایر 2 است. استفاده از این مجموعه سخت افزاری قدرتمند در مینی 4 سبب شده این تبلت بتواند بهتر از تمام آیپد مینی های دیگر برنامه های مختلف را اجرا کند. دوربین مینی 4 از جمله دیگر مواردی است که نسبت به نسل گذشته خود پیشرفت قابل توجهی داشته است.

اپل از یک دوربین هشت مگاپیکسلی بر قاب پشتی و یک دوربین 1.2 مگاپیکسلی بر قاب جلویی این محصول استفاده کرده است.

 

Amazon FireHDX 8.9

 

این تبلت ها، مخاطب خاص دارند!

 

سال 2014 شرکت آمازون از نسل جدیدی از تبلت های خود رونمایی کرد. تبلت «آمازون فایبر HDX8.9» در واقع جانشین تبلت «آمازون کیندل فایر HDX8.9» است. اولین تفاوتی که بین نسل جدید تبلت 9.8 اینچی آمازون و نسل قبلی دیده می شود، حذف کلمه «کیندل» از نام محصول است. از نظر ظاهری تفاوت چشمگیری بین این دو مدل دیده نمی شود. تفاوت اصلی این دو تبلت در زیر پوسته ظاهری آنها نهفته است.

آمازون فایر HDX8.9 پردازشگر قدرتمندتری دارد و به بلندگوهای پرقدرت دالبی اتمس مجهز شده است، در ضمن این تبلت ارتباط اینترنتی بی سیم سریع تری دارد و نسخه چهارم سیستم عامل فایر را به عنوان بستر اصلی به کار گرفته است.

از مهمترین مشخصات این تبلت می توانیم به صفحه نمایش 9.8 اینچی با وضوح تصویر 1600 در 2560 پیکسل جی پست اسنپدراگون 805، پردازشگر چهار هسته ای با فرکانس کاری 5.2 گیگاهرتز، پردازشگر گرافیکی آدرینو 420 و دو گیگابایت رم اشاره کرد.

 

Samsung Galaxy Tab S29.7

 

این تبلت ها، مخاطب خاص دارند!

 

امسال تابستان سامسونگ از دو تبلت جدید خود به نام های گلکسی TabS2 8.2 و گلکسی TabS2 9.7 رونمایی کرد. این دو تبلت مدل های به روز شده تبلت های Tab S8.4 و TabS 10.5 به حساب می آیند که در برخی از بخش ها نسبت به مدل گذشته خود بهتر شده اند و در برخی دیگر، نسبت به مدل گذشته خود پسرفت داشتهاند.

شگفت انگیزترین قسمت تبلت های گلکسی تب S2 مربوط به ضخامت آنها می شود. تب S2 تنها 5.6 میلیمتر ضخامت دارد که از آیپد ایر 2 اپل و گلکسی تب S هم باریکتر است. دیگر ویژگی برجسته این تبلت مربوط به نمایشگر آن می شود. همچون گلکسی تب S، گلکسی تب S2 نیز در دو نسخه و با اندازه نمایشگرهای مختلف معرفی شده است اما اندازه های این دو تبلت کمی با هم متفاوت است.

تب S2 در دو نسخه 8.0 و 9.7 اینچی (درست مشابه تبلت های سال 2014 شرکت اپل) طراحی و تولید شده است. مهمترین تغییرات نمایشگر تب S2 نسبت به تب S مربوط به وضوح و نسبت تصویر می شود. نمایشگر تب S2 دارای نسبت تصویر چهار به سه است که از وضوح تصویر 2048 در 1536 پیکسل بهره می برد.

 

ASUS Transformer Book

 

این تبلت ها، مخاطب خاص دارند!

 

این روزها تبلت های هیبریدی طرفداران خاص خود را پیدا کرده اند. در این میان شرکت های کوچک و بزرگ وارد گود شده اند و با محصولات خود نیاز بخشی از این بازار رو به رشد را مرتفع کرده اند. ایسوس هم تلاش می کند با ورود به این حوزه، سهمی از این بازار جدید را نصب خود کند.

پیش از این با ترنسفورمر بوک T100T آشنا شده بودیم. این تبلت ویندوزی با قیمت مناسبی که داشت، توانست از لحاظ فروش، موفقیت های زیادی را از آن خود کند. حالا مدل ارتقا یافته ای از آن به بازار راه پیدا کرده است. مدل T200TA از برخی جهات مشابه مدل T100T است؛ با این حال تفاوت های زیادی هم بین این دو دیده می شود.

از مشخصات اصلی ترانسفورمر بوک T200TA می توان به نمایشگر 11.6 اینچی با وضوح تصویر 768 در 1366 پیکسل، دو گیگابایت حافظه رم، 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی از نوع SSD و پردازشگر چهار هسته ای اتم اینتل اشاره کرد. این نسخه از ترانسفورمر بوک از سیستم عامل ویندوز 8.1 بهره می برد.

 

Apple iPad Pro

 

این تبلت ها، مخاطب خاص دارند!

 

از لحاظ مشخصات فیزیکی، آیپد پروتبلتی ضخیم تر و سنگین تر از آی پد ایر 2 است. این تبلت، 9.6 میلیمتر ضخامت و 723 گرم وزن دارد. حال بیایید ببینیم که چه چیزی غیر از اندازه بزرگ، قلم و کیبورد سبب شده اپل عنوان پرو را برای این دستگاه انتخاب کند.

آیپد پرو به پردازنده قدرتمند A9X این شرکت مجهز شده که به گفته مدیران اپل، این یک پردازنده دسکتاپ به حساب می آید. مطابق با سنت پیشین اپل، یک پردازنده کمکی به نام M9، پردازنده اصلی این تبلت را همراهی می کند. به گفته اپل، پردازنده A9X دو و نیم برابر سریع تر از پردازنده A7 است.

در کنار معرفی سخت افزار به کار رفته در آیپد پرو، این تبلت از حسگر تاچ آی دی بهره می برد و از شبکه LTE پشتیبانی می کند. آی پد پرو به چهار گیگابایت حافظه رم مجهز شده و یک دوربین هشت مگاپیکسلی در پشت آن قرار گرفته و یک دوربین HD بر قاب جلوی آن طراحی شده است.



شارژ سریع موبایل