سارا قاسمی دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰

تناسب اندام مالی به معنای این است که سعی کنیم کمتر بخوریم تا بخشی از وزنی را که در تعطیلات به دست آورده ایم را از دست بدهیم! بدهی بیش از حد همواره اعصاب خرد کن است، اما ما آن را دوست داریم. طبق گزارش پژوهشکده اقتصادی NerdWallet آمریکایی ها حدوداً 12 میلیارد دلار بدهی دارند!

مشابه آمادگی جسمانی فیزیکی، تناسب اندام مالی نیازمند تعهد و نظم و انضباط است. ناراحتی، نا امیدی، وسوسه و ... فرصت های زیادی برای رها کردن کار به وجود می آورد اما تعهد به تغییرات معنادار در رفتار شما و مدیریت پولی که توسط شما انجام می گیرد، یک سرمایه گذاری بدون صرف هزینه است که برای آینده مالی خود انجام می دهید. در ادامه به برخی از این رفتارهای مثبت برای رسیدن به تناسب اندام مالی اشاره خواهیم داشت.

 

تناسب اندام مالی؛ گام های سریع برای سلامت مالی طولانی مدت (1)

 

1. یک شبکه مالی ایمن ایجاد نمایید

اجاره ندهید یک دستگاه تهویه مطبوع شکسته شده یا یک صورتحساب دامپزشکی، صورتحساب های مالی شما در محل كارتان را به هم بریزد. به کارتان متعهد باشید. همانند تعهدی که به فرزندان و همسر خود دارید. سعی کنید سه تا شش برابر هزینه هایی که ماهانه كسب می كنید را پس انداز کنید تا هنگام مواجهه با اتفاقات غیرمنتظره، توان مالی مقابله با آنها را داشته باشید. مقدار پول پس انداز شده را براحتی در یک حساب پس انداز با قابلیت های بالا نگه دارید تا از سود آن استفاده نمایید.

 

2. بدهی های خود را الویت بندی کنید

ابتدا هدف را تعیین کنید. تعدادی از بدهی های سنگین خود را کاهش دهید و سپس پرداخت بدهی هایی با میانگین مبلغ بالا را کاهش دهید تا هر چه سریعتر از شر بدهی هایی که میانگین مبلغ پایین تری را دارند رها شوید. اگر الویت شما پرداخت بهره کمتر است و برای مقابله با بدهی های بالا صبر و شکیبایی لازم را دارید، صرف نظر از اندازه بدهی ها، به مرور زمان آنها را پرداخت نمایید.

 

3. به خودتان مانند یک طلبکار نگاه کنید

بر اساس قانون منصفانه و معاملات اعتباری دقیق، مشتریان حق دارند تا گزارش های مالی و کارت اعتباری خود را هر 12 ماه یکبار مشاهده و کپی نمایند. آنها این کار را از طریق سه مرکز ( Experian،Equifax  و  TransUnion) انجام می دهند.

گزارش های مالی و كارت اعتباری باید به طور منظم برای جلوگیری از اشتباهات و تقلب نظارت گردد. بنابراین دریافت گزارشات مالی توسط مشتریان باید تا 3 بار در سال افزایش یابد تا از بروز هرگونه مشكلی جلوگیری شود.

چنانچه هر گونه فعالیت نادرست و یا جعلی رخ می دهد، شما باید فورا اطلاعات را به آژانس اعتباری طی گزارش مناسبی ارئه دهید. طبق قوانین موجود، آژانس ملزم به بررسی شکایت ارائه شده ظرف مدت 30 روز و اصلاح هر گونه اطلاعات نادرست بر اساس یافته های تحقیقات خود می باشد.



شارژ سریع موبایل