سارا قاسمی يكشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰

کیسه های پلاستیکی، مزاحمان عمومی هستند. پس از اینکه شما موادغذایی قرار داده شده در کیسه های پلاستیکی را خارج می کنید، معمولاً آنها را به گوشه ای پرتاب می کنید. کیسه های پلاستیکی معمولاً در محیط زیست، زیر درختان جمع می شوند و یا ممکن است در پیاده رو مسیر ما را مسدود نمایند. در نهایت نیز در محل جمع آوری و دفن زباله ها، برای همیشه انباشته می شوند. عکاسی به نام Vilde Rolfsen عکس تمام کیسه های پلاستیکی مزاحم را جمع آوری کرده است و مجموعه عکس های هنری بی نظیری خلق نموده است.

با استفاده هوشمندانه از نور و ترکیب دقیق کیسه های پلاستیکی این عکاس توانسته است، کیسه های خرید عادی را به کوه ها، دره ها و رودخانه های رنگارنگ تبدیل نموده و مناظر پلاستیکی و عکس های زیبایی خلق نماید. شما معمولاً هرگز یادتان نمی افتد که به زباله ها نگاهی بیندازید، کاری که هدف اصلی این عکاس بوده است. او می گوید: «آنها به نظر من کیسه های پلاستیکی مزاحم نیستند، بلکه من به شکل فیزیکی آنها که در من ایجاد خلاقیت می کند می نگرم و در حین عکاسی، آنها را احساس می کنم تا بتوانم آنها را به مناظر طبیعی تبدیل نمایم.»

این عکاس به صورت دو سال متوالی از کیسه های پلاستیکی در دانشگاه خودش یعنی Kingston لندن، عکسبرداری می نمود. او در استدیو محل کارش بوده که ناگهان متوجه می شود که دانشجویی یک کیسه پلاستیکی روی زمین می اندازد. او می گوید: «من شاهد بودم که کیسه رها شده همانند چراغی می درخشید و زیبا بود، و پس از آن باد کیسه را با خود برد.»

پس از آن او شروع به جمع آوری کیسه های مزاحم از خیابان های نمود و آنها را به استدیو عکاسی خود می برد و با دوربین canon خود از آنها عكاسی می نمود. وی كیسه های مختلف را با هم تركیب می كرد و روی یك تكه مقوا قرار می داد و با نورهای مختلف موجود در استدیو عكاسی و حركت هایی كه در كیسه های پلاستیكی ایجاد می نمود و تغییر موقعیت كیسه ها، آنها را روشن و زیبا می نمود. سپس به كمك فتوشاپ او گرد و غبار موجود در عكس ها را پاك می كرد و كنتراست تصاویر را تنظیم می نمود تا همه چیز طبیعی جلوه نماید.

بخشی از تصویر نهایی شامل تصویری با چشم انداز زیبا و نفس گیر است و بخشی زباله کثیف. برآورد می شود كه هر ساله حدود یك تریلیون كیسه پلاستیكی دور ریخته می شود كه Vilde Rolfsen موفق شد با بخشی از این كیسه ها، تصاویر خیره كننده و هنری خلق نماید. اما شاید شما بتوانید از یك كیسه پلاستیكی به دفعات متعدد استفاده كنید و لطمه كمتری به محیط زیست وارد نمایید. در ادامه برخی از تصاویر كیسه های پلاستیكی كه توسط این عكاس هنرمند خلق شده است را مشاهده می نمایید.

 

آیا كیسه های پلاستیكی وحشتناك هستند؟

 

آیا كیسه های پلاستیكی وحشتناك هستند؟

 

آیا كیسه های پلاستیكی وحشتناك هستند؟

 

آیا كیسه های پلاستیكی وحشتناك هستند؟



شارژ سریع موبایل