سارا قاسمی جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

سوالی که ممکن است تاکنون برای بسیاری از ما پیش آمده باشد، این است که؛ تا چه زمانی می توانیم از ویندوز 7 خود استفاده کنیم؟

شرکت مایکروسافت با ترفندهایی که استفاده می نماید، بسیاری از افراد را تشویق می نماید تا ویندوز فعلی شان را به ویندوز 10 ارتقاء دهند. اما کسانی که توانسته اند در برابر این اصرار شرکت مایکروسافت مقاومت نمایند، می توانند تا پایان این دهه (یعنی تا پایان سال 2020 میلادی) از ویندوز 7 استفاده کنند.

به عبارت دیگر در حال حاضر، مایکروسافت از ویندوز 7 هیچگونه حمایتی نمی کند، اما این موضوعی نیست که بخواهد شما را نگران کند. جریان اصلی پشتیبانی از ویندوز 7 توسط شرکت مایکروسافت در ژانویه 2015 به پایان رسید. این فقط به معنای این است که شرکت مایکروسافت هیچ تغییر در رابط کاربری ویندوز 7 اعمال نخواهد کرد و هیچ ویژگی جدیدی به این ویندوز اضافه نخواهد شد. به احتمال خیلی زیاد در حال حاضر بیشتر کاربران ویندوز 7 به دلیل اینکه این ویندوز دیگر تغییری نخواهد کرد، خشنود هستند.

مشکل واقعی زمانی است که پشتیبانی گسترده مایکروسافت در تاریخ 14 ژانویه 2020 به پایان برسد. پس از آن روز، شرکت مایکروسافت ارسال رفع ایرادات و افزونه های امنیتی ویندوز 7 را متوقف خواهد نمود. بدون آنها، ویندوز7 در برابر بدافزارها و دیگر حمله های بد، آسیب پذیر خواهد بود. توصیه مهم این است که قبل از تاریخ فوق، حتماً استفاده از ویندوز 7 را متوقف نمایید.

گویا کاربران ویندوز 8.1 مدت زمان بیشتری فرصت دارند. جریان اصلی پشتیبانی از ویندوز 8.1 تا سال 2023 ادامه دارد؛ که به نظر تاریخ معقولی می رسد. همانند هر چیز دیگر در طبیعت، با بالا رفتن سن ویندوز، به مرور زمان ایراداتی در آن ظاهر می گردد. سخت افزار سیستم شما، که در حال حاضر از آن استفاده می کنید نیز ممکن است نشانه هایی از افزایش سن ویندوزتان را نشان دهد.



شارژ سریع موبایل