سمیه قاسمی جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰

با افزایش سن، پوست صورت در اثر کاهش تولید کلاژن و الاستین، قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و برای جلوگیری از چین و چروک باید خودتان دست به کار شوید.

مطالعات انجام شده در مورد این موضوع بیانگر این است که، در پوست سالم ، از سن 20 سالگی به بعد، تولید این مولفه ها برای محافظت از چین و چروک، هر سال 1٪ کاهش می یابد.

بنابراین پس از یک سن خاص، برای پوست ما جلوگیری از چین و چروک امکان پذیر نیست مگر از راه های طبیعی. اما نکته کلیدی اینست که چه زمانی و چه مقدار پوست چین و چروک خواهد داشت.

بنابراین اگر ما تعمیر و نگهداری منظم از پوستمان را انجام دهیم، از آفتاب محافظت کنیم و مراقب رژیم غذاییمان باشیم نباید چین و چروک زودتر شروع شود.

اولین راه برای جلوگیری از تشکیل چین و چروک محافظت از پوست می باشد. با این حال، به منظور کاهش ظهور چین و چروک ها، برخی از ماسک های طبیعی برای جلوگیری از تعمیق آثار پیری، به شما معرفی می شوند که با استفاده منظم از این ماسک ها، شما می توانید به یک پوست جوان و شاداب دست یابید.

 

ماسک ماست برای چین و چروک صورت

* 1 قاشق چای خوری ماست ساده

* 1 قاشق چای خوری عسل

* نصف قاشق چای خوری آب پرتقال

* نصف موز

پس از خرد کردن موز با یک چنگال و مخلوط کردن آن با مواد دیگر آنرا به کل صورت خود با ماساژ آغشته کنید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید. اگر پوستتان خیلی خشک است این ماسک را دو بار در هفته تکرار کنید.

 

ماسک لیمو برای لک و چین و چروک صورت

* آب نصف یک لیمو

* 2 قاشق چای خوری جوش شیرین

این مخلوط را بر روی صورت و روی گردن خود آغشته کنید و بعد از 10 دقیقه با آب گرم بشویید.

در مورد این ماسک به 2 نکته توجه داشته باشید. به خاطر اثر خشک کنندگی لیمو، اگر پوست شما خشک است این ماسک می توانید باعث سوزش آن شود. بنابراین بهتر است از ماسک ماست، برای پوست های خشک چین و چروک دار استفاده گردد. نکته دوم پس از استفاده از این ماسک نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

 

ماسک تغذیه پوست با بادام

* 1 مشت بادام

* نصف فنجان شیر

بادام ها را شب قبل داخل شیر بریزید تا یک شب داخل شیر بمانند. بعد پوست بادامها را بگیرید و آنها را کاملا له کنید. وقتی قوام ان مانند ماست شد، صوزتتان را به آن آغشته کنید و بعد از 20 تا 30 دقیقه با اب گرم بشویید.



شارژ سریع موبایل