سمیه قاسمی يكشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰

پس از آنکه شما هم پدر و مادر شدید، زندگی تغییرات زیادی خواهد کرد، شما مسئولیت بیشتری به عهده دارید که پیش از این هرگز متوجه آنها نبودید و گاهی اوقات این مسولیت ها می تواند فشار زیادی بر شما وارد کند. حتی گاهی اوقات این تفکر که شما پدر و مادر بدی هستید، به ذهنتان خواهد آمد. اما مطمئنا این گونه نیست. اگر شما از کار بزرگی که انجام میدهید، آگاه نیستید و یک پدر و مادر بی نظیرید.

این مطلب در مورد خصوصیات اخلاقی و رفتار های یک پدر و مادر نمونه و بی نظیر است. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا بدانید که بهره شما از این خصوصیات اخلاقی چقدر است!


همه مسایل مربوط به کودکتان شما را دچار استرس می کند.

زیرا با ارزش ترین دارایی شما در زندگی کودکتان است و او برای شما ارزش بسیاری دارد. آیا اگر شما پدر و مادر بدی بودید، در مورد مسائل مربوط به کودکتان دچار نگرانی و استرس  می شدید؟

 

اقتدار خانه در دست شماست.

آیا قدرتتان روی نمایشی که برای رییس بودن در مقابل کودکانتان اجرا می کنید و قطعیت بیش از حد  تصمیماتتان تاثیر منفی می گذارد؟ به عبارت دیگر آیا شما سعی میکنید در برخورد با خطاهای کودکتان از قوه قهره ای کمتر از آدم بزرگها استفاده کنید؟ شما یک پدر و مادر خوب و مسئول هستید. هر چقدر که بچه هایتان را دوست داشته باشید، آنها باید یاد بگیرند که برخی محدودیتها وجود دارد.

 

به فرزندانتان مسئولیت بدهید.

بچه های کوچک باید برخی از مسئولیت ها را از بچگی یاد بگیرند. کودکان باید بدانند همه کارهای مربوط به آنها را پدر و مادر انجام نمی دهند و این برای رشد فکری آنها بسیار مفید است.

 

شما یک الگوی خوب هستید.

کودکان همه ماجراهایی که در اطرافشان وجود دارد و اتفاق می افتد را می بینند و می شنوند و درس هایی از آنها، یاد می گیرند. سعی کنید الگوی خوبی باشید. بسیار مهم است که اگر یک مثال خوب برای آنها باشید می توانید به راحتی از عهده تربیتشان بر آیید.

 

تصمیمات اتخاذ شده توسط همسرتان در راستای تربیت فرزندتان را دست کم نگیرید.

وقتی موضوع فرزندانتان اند، شما و همسرتان در یک تیم هستید. هنگامی که شما با شریک زندگیتان در مورد کودکتان تصمیمی می گیرید باید به نظرات وی احترام بگذارید و به آنها اهمیت لازم را بدهید.

 

اشتباهاتتان را قبول می کنید.

بیشتر پدر و مادرها اشتباهاتشان را قبول نمی کنند و هیچگاه در چشم کودکشان تصویر خوبی نخواهند داشت.

 

برای خودتان زمان صرف کنید.

پدر و مادر بودن به معنای پایان دادن به زندگی خودتان نیست. با کسانی که می خواهند این تفکر را به شما القا کنند و پس از آن شما را سرزنش کنند، مبارزه کنید. هیچ کس نمی تواند به خاطر صرف وقت برای خودتان از شما شاکی شود زیرا برای ادامه نقشتان به عنوان پدر و مادری خوب و فوق العاده به تفریح و استراحت کافی نیاز دارید.



شارژ سریع موبایل