سارا قاسمی سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

متاسفانه طراحی لوگوی مناسب، موضوع آسانی برای بحث و صحبت کردن نیست. طراحی لوگو و آرم مناسب به نظر می رسد که ساده است اما وقتی شما بخواهید اقدام به طراحی یک لوگو نمایید و در خصوص مواردی که به آنها نیاز دارید و قوانینی که باید آنها را رعایت کرده و در نظر بگیرید، فکر کنید همه چیز ناگهان پیچیده و سخت خواهد شد.

داشتن یک لوگوی مناسب برای تمام شرکت ها یک ضرورت است. یک لوگو می تواند بیانگر تمام استراتژی های کسب و کار و شرکت شما باشد. لوگوی نا مناسب می تواند به تمام معنا به شرکت و کسب و کار شما آسیب بزند. با اطلاع از این موارد، حال می توانید درک کنید که طراحی یک لوگوی مناسب تا چه حد دشوار است.

ایجاد یک لوگوی کامل با انتخاب یک طراح لوگو شروع می شود اما داشتن اهداف مناسب برای طراحی یک لوگوی مناسب، ضروری است. مهمترین کار این است که اهداف کلی از طراحی لوگو، برای طراح تعریف شود تا بتواند با توجه به نیازی که شما دارید، طرح مناسبی را ارائه دهد. با این ذهنیتی که اکنون ایجاد شد، باید در مورد اهداف دقیق تر صحبت نماییم.

 

سادگی

موثرترین لوگوها، ساده ترین آنها هستند. در مورد آرم شرکت اپل یا مک دونالد کمی فکر کنید. این دو شرکت مشهور جهان می باشند که یک لوگوی بسیار ساده انتخاب نموده اند که هر فرد می تواند آنها را درک کند. شما می خواهید مطمئن شوید که به اهداف ساده خود خواهید رسید، زیرا این موضوع نیازمند برقراری ارتباط بین مشتری و شرکت، برند، محصولات و سرویس شما است.

هنگامی که شما لوگوهای پیچیده طراحی می کنید که المان های گرافیکی مختلف دارند، مردم و مشتریان شما به سختی متوجه آن می شوند به صورت بصری نمی توانند با آن ارتباط برقرار کنند. برای دستیابی به اهداف تجاری استفاده از یک لوگوی ساده از ضروریات است.

 

تحمل آزمون زمان

بهترین آرم آنهایی هستند که همیشه همان خواهند بود. اگر لوگوی یک شرکت، به مرور زمان در حال تغییر باشد، مشکلاتی ظاهر خواهد شد. بهترین مثال برای این موضوع، تغییر لوگوی شرکت پپسی به لوگوی جدیدی بود که هم اکنون انتخاب نموده اند. در ابتدای تغییر لوگوی این شرکت، مردم مشکلات زیادی در برقراری ارتباط با آرم جدید پپسی داشتند تا حدی که بر وضعیت فروش این محصول تاثیر منفی داشت.

بهترین آرم برای شرکت شما، لوگویی ست که هرگز در آینده تغییر نکند. در صورتی که تغییراتی روی لوگو مود نیاز باشد، تغییرات باید جزئی باشد و هرگز روی هویت بصری که براساس طرح اولیه ایجاد شده است، تاثیر نگذارد.

بنابراین انتخاب یک لوگوی مناسب است که با گذر زمان تغییر نکند و براساس طرح های اولیه و اهداف پیش بینی شده باشد.

 

ترفیع متقابل

هنگامی که شما یک لوگو طراحی می کنید، می خواهید تا با شرکت شما در ارتباط باشد. اگر شرکت شما دارای دو لوگو می باشد، هر دو لوگو باید در راستای اهداف شما باشد و یا به یکدیگر متصل باشد. برای اطمینان از ترفیع متقابل لوگوی طراحی شده، شما می خواهید مطمئن شوید که لوگوهای ایجاد شده از قوانین نام تجاری شرکت شما پیروی می نماید. وابستگی بین برندهای مختلف توسعه یافته می تواند به ارتقاء برند شما کمک نماید.

در کل، می توان گفت که در حال حاضر، طراحی لوگو بسیار پیچیده تر و پیچیده تر از آن است که شما فکر می کنید. مهم است که کار حرفه ای شما، دارای یک لوگو متناسب با برند شما باشد تا تمام مزایای احتمالی آن را کسب نمایید.



شارژ سریع موبایل