سارا قاسمی شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰

این مطلب برگرفته از کتاب «21 راز موفقیت میلیونرهای خودساخته» نوشته برایان تریسی است. در ابتدا باید بدانید چرا می خواهید یاد بگیرید تا بتوانید زندگی خود را متحول کنید؟ این ایده ها، بینش ها و استراتژی ها تخته شیرجه هایی بوده اند برای میلیونها زن و مرد، پیر و جوان، فقیر و غنی، به سوی موفقیت مالی. این اصول ساده، موثر و کاربرد آنها نسبتاً آسان است. آنها به دفعات آزموده شده و صحت آنها به تجربه ثابت شده است. این اصول زندگی شما را متحول خواهند کرد به شرط آنکه آنها را برای زندگی خود انتخاب کنید و به کار ببرید.

تقریباً همه از صفر شروع می کنند. امروزه بیش از 90 درصد تمام افراد موفق، ثروتمند به مرحله ورشکستگی یا تقریباً ورشکستگی نیز رسیده اند. میلیونرهای خودساخته متوسط تقریباً بطور میانگین 3.2 بار به مرحله ورشکستگی رسیده اند. اکثر افراد ثروتمند چندین بار شکست خورده اند تا سرانجام فرصت درستی پیدا کرده اند تا بتوانند به موفقیت مالی دست پیدا کنند و صدها هزار و میلیونها نفر دیگر نیز اینکار را کرده اند.

میلیونرهای خودساخته 21 راز موفقیت دارند؛ هرکدام از این ها شرط لازم برای کسب موفقیت مالی است ولی به تنهایی کافی نیست. ناقص عمل کردن هر کدام از این اصول، به تنهایی می تواند شانس شما را برای رسیدن به رفاه، آسایش و شادابی کاهش دهد. خوشبختانه می توانید هر یک از این اصول را تمرین و تکرار نمایید تا انجام آنها برای شما عادی و طبیعی به نظر برسد. مثل عمل دم و بازدم. به همان سادگی که راندن دوچرخه و رانندگی ماشین را یاد می گیرید، می توانید رازهای موفقیت میلیونرهای خودساخته را نیز یاد بگیرید و آنها را در زندگی خود بکار ببرید. هیچ محدودیتی وجود ندارد مگر آنکه خودتان برای خود و افکارتان محدودیت ایجاد کنید. هم اکنون زمان آغاز کار است، شروع کنید.

1. آرزوهای بزرگ در سر بپرورانید.

2. جهت حرکت خود را به طرف هدف، مشخص کنید.

3. خودتان را خویش فرمای خود در نظر بگیرید.

4. کاری را انجام دهید که دوست دارید.

5. در حد عالی کار کنید.

6. طولانی تر و سخت تر کار کنید.

7. خودتان را برای آموزش مادام العمر عادت دهید.

8. نخست به خودتان حقوق بدهید.

9. همه مطالب و جزئیات مورد نیاز حرفه خود را بیاموزید.

10. خودتان را وقف خدمت به دیگران بکنید.

11. با خودتان و دیگران کاملاً صادق باشید.

12. مهمترین الویت های خود را مشخص کنید و با یک نظر و روش روی آنها تمرکز کنید.

13. آبرو و حیثیت شما در گرو سرعت و میزان اعتمادپذیری شما است.

14. برای فتح قله های موفقیت آماده شوید.

15. خود انظباتی را در تمام کارها تمرین کنید.

16. قفل خلاقیت ذاتی خود را باز کنید.

17. دور افراد رستگار بگردید.

18. کاملاً مواظب سلامتی خود باشید.

19. قاطع باشید و کارتان را هدفمند دنبال کنید.

20. هرگز به خود اجازه انتخاب شکست را ندهید.

21. در آزمون پشتکار قبول شوید.

در نهایت اینکه موفقیت دست یافتنی و قابل پیش بینی است. بگذارید مهمترین پیام این کتاب را تکرار کنیم و آن این است که : موفقیت قابل پیش بینی است.

موفقیت شانس و اقبال یا تصادفی نیست و زمان و مکان نمی شناسد. موفقیت قابل پیش بینی است، مانند خورشیدی که از شرق طلوع و در غرب غروب می کند با تمرین اصولی که آموخته اید، در خط مقدم جبهه زندگی حرکت خواهید کرد.



شارژ سریع موبایل