سمیه قاسمی يكشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

وقتی صحبت از چای می شود، معمولا نحوه دم کردن بهتر چای به ذهن می آید. در مطالب متنوعی که در مورد چای تا به حال مطالعه نموده اید انواع مختلف این نوشیدنی فراگیر را نیز مورد بررسی عمیق قرار داده اید و برای خودتان نسبت به نیاز های وجودیتان، انواعی از این چای ها را جدا نموده و مصرف کرده اید. به دلیلی حساسیت موضوع، در این مطلب به جنبه دیگری از جذابیت های چای می پردازیم.

به دلیل همین حساسیت ما تصمیم گرفتیم حرکت بعدی کمی هوشمندانه تر باشد. نوشیدنی که در کشور ما با عنوان چای مصرف می گردد با انواع مختلف و با مواد متفاوت در 27 کشور جهان نیز نوشیده می شود بنابراین تعجب می کنید وقتی که نتیجه تحقیقات ما را که با وسواس تمام، جمع آوری کرده ایم را ببینید.

شما می توانید با دیدن این نمونه های نوشیدنی که با عنوان چای عرضه می گردند تصمیم بگیرید که بهترین چای متعلق به کدام فرهنگ و کشور است و آیا شما نیز می توانید این چای را بنوشید؟ با دیدن این نمونه ها به قدری لذت خواهید برد که دوست دارید تمام آنها را امتحان کرده و مزه مزه نمایید و بهترین ها را انتخاب کنید.

بهتر است کتری را پر از آب نمایید و روی اجاق گاز قرار دهید، زیرا پس از اتمام این مطلب واقعا تشنه چای خواهید شد.

 

چای در روسیه و اوکراین

 

 آشنایی با 27 نوع چای که در کشورهای مختلف نوشیده می شود (1)

 

اگر شما می خواهید در روسیه و اوکراین چای بنوشید ممکن است یک چای بسیار آشنا را تجربه کنید. آب مخصوص چای در سماور جوشیده می شود و پس از دم کردن چای سیاه، در فنجان، آماده نوشیدن است. جالب ترین نکته نوشیدن چای در روسیه این است که به جای استفاده از قند و شکر، با مربای تمشک و یا توت فرنگی مخلوط می کنند و می نوشند.

 

چای شیر در بریتانیا

 

 آشنایی با 27 نوع چای که در کشورهای مختلف نوشیده می شود (1)

 

چای شیر بریتانیا، از رسوم عجیب و غریب انگلستان است و اطلاعات کمی در مورد آن داریم، فقط می دانیم که متشکل از چای سیاه و شیر است و رنگ چای از قرمز به رنگ کاراملی تبدیل می شود. علاوه بر این اگر می خواهید در انگلستان چای بنوشید بایستی لزوماً بیسکوئیت و یا کیک شیرین نوشیدنی را همراهی نماید.

 

چای کاراک در قطر

 

 آشنایی با 27 نوع چای که در کشورهای مختلف نوشیده می شود (1)

 

چای محبوب این سرزمین ،چای شیری سنگینی است که "کاراک" نامیده می شود. مراسم تهیه چای در قطر طاقت فرسا تر از آماده سازی چای در کشور ما است. بعد از دم کشیدن چای شیر را به آن اضافه می کنند، جوشانده می شود و چای جوشیده شده با شیر، دوباره گرم می شود تا برای بار دوم هم بجوشد، سپس در یک فنجان ریخته می شود و برای سرو آماده می گردد. کرک نوشیدنی ملی قطر است و زعفران نیز به آن افزوده می شود.

 

چای در آلبانی و گرجستان

 

 آشنایی با 27 نوع چای که در کشورهای مختلف نوشیده می شود (1)

 

چای آلبانی، مانند چای در ایران و ترکیه است. چای در کتری مخصوص جوشیده شده و در قوری شیشه ای ظریف، دم می کشد. در گرجستان نیز چای سیاه به همین شکل مورد استفاده قرار می گیرد و داخل فنجان و به شکل داغ دست مشتری می رسد.

 

چای شیر مرواریدی در تایوان

 

 آشنایی با 27 نوع چای که در کشورهای مختلف نوشیده می شود (1)

 

در سراسر جهان از چای تایوان با عنوان چای شیر مرواریدی و خاص یاد می شود. مروارید تاپیوکا از گیاهان کوچکی است که به چای تهیه شده با شیر اضافه می شود و گاهی اوقات قبل از افزودن تاپیوکا، آنرا با قند شیرین کرده و مصرف می کنند.



شارژ سریع موبایل