سمیه قاسمی سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

وقتی صحبت از چای می شود، معمولا نحوه دم کردن بهتر چای به ذهن می آید. در مطالب متنوعی که در مورد چای تا به حال مطالعه نموده اید انواع مختلف این نوشیدنی فراگیر را نیز مورد بررسی عمیق قرار داده اید و برای خودتان نسبت به نیاز های وجودیتان، انواعی از این چای ها را جدا نموده و مصرف کرده اید. به دلیلی حساسیت موضوع، در این مطلب به جنبه دیگری از جذابیت های چای می پردازیم.

به دلیل همین حساسیت ما تصمیم گرفتیم حرکت بعدی کمی هوشمندانه تر باشد. نوشیدنی که در کشور ما با عنوان چای مصرف می گردد با انواع مختلف و با مواد متفاوت در 27 کشور جهان نیز نوشیده می شود بنابراین تعجب می کنید وقتی که نتیجه تحقیقات ما را که با وسواس تمام، جمع آوری کرده ایم را ببینید.

شما می توانید با دیدن این نمونه های نوشیدنی که با عنوان چای عرضه می گردند تصمیم بگیرید که بهترین چای متعلق به کدام فرهنگ و کشور است و آیا شما نیز می توانید این چای را بنوشید؟ با دیدن این نمونه ها به قدری لذت خواهید برد که دوست دارید تمام آنها را امتحان کرده و مزه مزه نمایید و بهترین ها را انتخاب کنید.

بهتر است کتری را پر از آب نمایید و روی اجاق گاز قرار دهید، زیرا پس از اتمام این مطلب واقعا تشنه چای خواهید شد.

 

چای سبز چیمارائو در برزیل، پرتغال، اروگوئه و آرژانتین

 

 آشنایی با 27 نوع چای که در کشورهای مختلف نوشیده می شود (4)

 

چای سبز چیمارائو در برزیل، پرتغال و آرژانتین رایج ترین نوع چای است و از برگ های خشک چای یربا تهیه شده، این نوع چای، در قوطی های  فلزی و به صورت خنک نوشیده می شود. داخل این ظروف فلزی فیلتر مخصوصی وجود دارد که از وارد شدن تفاله چای به داخل دهان جلوگیری می کند.

 

چای ماسالا در هند و پاکستان

 

 آشنایی با 27 نوع چای که در کشورهای مختلف نوشیده می شود (4)


چای ماسالا در حقیقت چای سیاه است که همراه با دارچین، زنجبیل، جوز هندی و میخک سرو می شود. به دلیل اینکه هند و پاکستان دو کشور همسایه اند، مجاورت فرهنگی باعث شده چای ماسالا به عنوان چای محبوب هر دو کشور شناخته شود.

 

چای سرد در آمریکا

 

 آشنایی با 27 نوع چای که در کشورهای مختلف نوشیده می شود (4)

 

بیشتر آمریکایی ها چای سرد را ترجیح می دهند و ترکیب چای سرد به همراه لیمو در این کشور درخواست بالایی دارد. آنها همچنین برای به دست آوردن طعمی ملایم مقداری نوشابه به این ترکیب می افزایند.

 

چای در چین

 

 آشنایی با 27 نوع چای که در کشورهای مختلف نوشیده می شود (4)

 

نوشیدن چای در چین مصرف بسیار بالا و متنوعی دارد. برای چینی ها که همه نوع چای، اعم از چای گیاهان دارویی، چای سیاه و چای قرمز ( رویبوس) را می نوشند فقط یک دلیل برای ننوشیدن چای(tieguanyin  آهن الهه رحمت) وجود دارد و آن قیمت بسیار بالای این نوع چای در کشور چین می باشد. این نوع چای یک نوشیدنی اولانگ با طعم تازه و ملایم است و یک انتخاب عالی برای تابستان‌ها می باشد.

 

چای در ترکیه

 

 آشنایی با 27 نوع چای که در کشورهای مختلف نوشیده می شود (4)

 

چای در صورتیکه کم دم کشیده اصطلاح چای روشن و در صورتیکه خیلی دم کشیده باشد چای تیره می گویند. اما ایده آل ترین میزان دم کشیدن و نسبت آن با آب جوش به خون خرگوشی (رنگ قرمز تند وبراق) معروف است. رنگ سرخ شرابی که خون خرگوشی مصطلح شده است به معنی شیوه و میزان مطلوب دم کشیده بودن آن است.



شارژ سریع موبایل