فردین روجایی پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰

گاهی اوقات چیزهای خیلی مهم، کسل‌کننده‌ترین اسم‌ها رادارند که این موضوع در USB OTG قطعاً صدق می‌کند.OTG  جزو دسته ایی از ابزارهاست که می‌تواند چیزهای واقعاً هوشمندانه ایی انجام دهد، اما بسیاری از مردم حتی نام آن را نشنیده‌اند. در این بخش سعی می‌کنیم که شما را با این ابزار کارآمد آشنا کنیم تا سرعت عمل شما را در انجام بعضی کارها بالا ببریم.

 

USB OTG چیست؟

USB OTG مخفف (USB On The Go) است که یک استانداردی برای فعال‌سازی ارتباط بین موبایل و سایر ابزارها است. به‌صورت پیش‌فرض تبلت ها و تلفن‌های همراه قادرند که از طریق USB، تنها به کامپیوترها متصل شوند اما از طریق USB OTG این امکان برای شما فراهم است که مستقیماً تلفن هوشمند خود را به سایر ابزارها متصل کنید.

اما این‌ها تمام‌کاری نیست که otg می‌تواند انجام دهد. در ابتدا باید تلفن هوشمند خود را به‌صورت USB host (میزبان) فعال کنید بعد از پشت سر گذاشتن این قسمت، علاوه بر سخت‌افزارهایی مانند هارد و کیبورد، ابزارآلات موسیقی را هم به ابزار خود متصل کنید.

 

OTG چست وچه کاری می توان با آن انجام داد؟

 

چه گونه باید متوجه شوییم که دستگاه ما، USB OTG را ساپورت می‌کند؟

USB OTG لوگوی خاص خود را دارد (لوگوی دیده‌شده در بالای صفحه)، اگر دستگاه شما USB OTG را ساپورت کند، بر روی جعبه‌ی آن این لوگو نشان داده‌شده است. اگر شما جعبه‌ی اصلی تلفن هوشمند خود را در دسترس ندارید، شما می‌توانید از دوست قدیمی خود یعنی google برای یافتن اطلاعات در مورد گوشی خود استفاده کنید.

 

چه گونه می‌توان از USB OTG در تبلت یا تلفن هوشمند استفاده کرد؟

اگر تلفن هوشمند شما با OTG سازگار باشد، شما به یک کابل OTG مناسب و یا یک اتصال کننده احتیاج دارید که می‌توانید آن را از هرجایی خریداری کنید.

 

OTG چست وچه کاری می توان با آن انجام داد؟

 

چه‌کارهایی را می‌توان با USB OTG انجام داد؟

اتصال موس یا کیبورد

اتصال موس یا کیبورد یکی از معمولی‌ترین کارهای است که OTG می‌تواند انجام دهد. اتصال دستگاه ثانوی شامل موس و کیبورد، هم برای تلفن هوشمند وهم برای تبلت قابل انجام است که این امکان برای شما فراهم است که با این دستگاه‌ها، تلفن هوشمند و یا تبلت خود را کنترل کنید. اما یک سری محدودیت‌هایی هم وجود دارد مثلاً برای یک دسته از بازی‌ها این عمل سازگار نیست اما برای بیشتر عملیات پایه احتمالاً مشکلی را به وجود نمی‌آورد.

تنها بااتصال موس به دستگاه، اشاره‌گر موس به‌صورت خودکار در صفحه‌نمایش گوشی شما ظاهر می‌شود. این روش یک‌راه بسیار عالی برای ابزارهایی ست که صفحه‌ی لمسی آن‌ها خراب‌شده باشد. متناوباً، بااتصال یک صفحه‌کلید اضافی می‌توان تبلت را به لپ‌تاپ تغییر داد.

 

OTG چست وچه کاری می توان با آن انجام داد؟

 

اتصال صفحه کلید  MIDI

اگر شما به‌صورت تفننی با ابزار اندرویدی خود موزیک ایجاد می‌کنید، USB OTG ارتباط شما را با سایر ابزارها از قبیل صفحه‌کلید MIDI و سایر کنترل‌ها فعال می‌کند تا دستگاه اندرویدی شما به یک ماشین خارق‌العاده برای تولید موزیک و حتی خوانندگی تبدیل شود.

 

اتصال درایو ذخیره‌سازی انبوه

شما می‌توانید از طریق  OTGابزارهای ذخیره‌سازی مانند فلش مموری و حتی هارد خارجی را به ابزار خود متصل کنید. با استفاده از مدیریت فایل در ابزار خود، می‌توانید دسترسی مستقیم به داده‌های هارد خارجی داشته باشید و حتی می‌توانید موزیک‌ها و فیلم‌ها را بدون ذخیره‌سازی آن‌ها در تلفن همراه خود پخش‌کنید. متناوباً،شما می‌توانید از گزینه‌هایی مانند تصاویر، موزیک، و دیگر فایل‌ها درگوشی اندرویدی خود پشتیبان تهیه کنید.

 

OTG چست وچه کاری می توان با آن انجام داد؟

 

اتصال کنترل‌کننده‌ی بازی

از بازی کردن با موبایل خود لذت می‌برید اما مشتاق هستید که کنترل بیشتری بر روی آن داشته باشید؟چرا گیم پد را به گوشی هوشمند خود متصل نمی‌کنید؟ استفاده از گیم پد بدون سیم XBOX 360 یک‌راه آسان برای انجام دادن این کار است: تنها کافی است که گیم پد را به‌وسیله‌ی  کابل OTG به گوشی همراه خود متصل کنید سپس بازی را راه‌اندازی کنید بدون شک، بدون احتیاج به پیکربندی، به‌درستی اجرا می‌شود.



شارژ سریع موبایل