سمیه قاسمی پنجشنبه ۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

موفقیت مقابله با استرس در هر انسانی متفاوت است. برخی، مانند کارمندان در محیط کار باید تحت فشار باشند تا از فشار و استرس برای گرفتن نتایج خوب بهره برداری کنند. در کودکان نیز مشابه این اتفاق ممکن است پیش بیاید.

به خصوص پس از آغاز مدرسه کودکان مجبورند با استرس و فشار آن مقابله کنند. بنابراین، چگونه والدین می توانند فرزندان خود را برای تحت کنترل در آوردن استرس کمک کنند؟ بیایید پدر و مادر ها را دعوت کنیم در ادامه این مطلب برای یافتن پاسخ این سوال با ما همراه باشند.

 

برای اتفاقات غیر منتظره حاضر باشد

زمانی که شما مشغول یک کسب و کار مهم هستید، می توانید مشکلاتی داشته باشید. باید کودک خود را برای درک اتفاقات غیر منتظره ای که ممکن است روی دهد آماده نمائید و اینکه چگونه با چنین اختلالات غیر منتظره ای سازگار شود و از استرس و فشار زندگی خلاص گردد.

 

زیر موفقیت هایش خط بکشید تا دیده شوند

موفقیت، بهترین راه را برای افزایش اعتماد به نفس مردم است و همین اتفاق برای کودکان نیز می افتد. ماجرا هایی که کودک خود را خوب و مفید  احساس می کند، نمی ترسد و قادر به درک موقعیت استرس داری که در آن قرار گرفته می شود و می تواند به راحتی آن را فراموش کند. شما به عنوان یک پدر و مادر می توانید اعتماد به نفس فرزند خود را با یادآوری موفقیت های گذشته او، تقویت نمائید.


احساسات او را درک کنید

کودکان ممکن است تمایل به اشتراک گذاشتن احساساتشان را داشته باشند. شما باید مقدمات بیان کردن احساسات ناشی از ترس یا اضطراب کودک خود را فراهم کنید. بیشتر کسانی که در زندگی احساس اضطراب می کنند، هنگامی که آن را بازگو می نمایند دیدگاه بهتری نسبت به زندگی دارند. شما باید فرزندتان را تشویق نمائید تا احساسات خود را بتواند بیان نماید. برای انجام بهتر این کار، می توانید در ابتدا احساسات خود را به او بازگو نمائید و از فرزندتان بخواهید او نیز با شما راحت باشد. این تکنیک می تواند باعث شوید طرف مقابلتان احساس راحتی نماید و او نیز با شما راحت باشد.



شارژ سریع موبایل