سمیه قاسمی دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰

برای طی سالمندی سالم و با کیفیت می توانید برخی اقدامات کوچک اما موثر را در شیوه زندگی و محیط خانه به کار بگیرید.

اول از همه، اینکه از زندگی جدا نشوید. بدون مشورت با دکتر خود از دارو استفاده نکنید، با یک گله کوچک از سلامتی سراغ آرامبخش ها و مسکن ها نروید، خانه تان را مجددا تنظیم کرده و بچینید، تشک و قالیچه های لغزنده را از سر راه بردارید، بر روی پله ها نرده نصب نمائید، برای انجام ندادن ورزش دنبال بهانه نگردید، عادات غذایی خود را بررسی کرده و با استفاده از روش های صحیح و جدید پخت و پز درست، رژیم غذایی رنگارنگ و متنوعی را پیش بگیرید.

 

1 - از زندگی جدا نشوید

امروزه سالمندی، بازنشسته شدن از زندگی معنی می شود. افراد مسن تر باید قادر به حفظ محیط اجتماعی خود و ادمه زندگی سالم و مستقلشان باشند. هدف اصلی باید پیری سالم افراد، و اینکه در طول این روند، به درمان در بیمارستان نیاز نداشته باشند و اگر نیاز به درمان بود، درمان موثری پیدا کرد و در کوتاه ترین زمان بتوان آنرا حل و فصل کرد و مشکلات بهداشتی را رفع نمود.

 

2 - بدون مشورت با دکتر خود از دارو استفاده نکنید

به خصوص در افراد مسن به دلیل استفاده از چند نوع دارو غالبا با روش های غیر منطقی آنها را استفاده می نمایند. در کشور ما، بسیاری از داروهای مسکن، ویتامین ها، داروهای یبوست و داروهای گیاهی بدون تجویز پزشک توسط بیماران مسن مصرف می شوند و اغلب از مصرف آنها به دکتر یا داروساز خود گزارش نمی دهند. با این حال، مصرف خود سرانه مکمل های غذایی غیر دارویی نیز مانند مسکن ها می باشند و اثرات نامطلوبی بر سلامت بیمار دارند. با این حال، داروها باید در دوز توصیه شده توسط پزشکان و داروسازان و بر اساس طرحهای درمانی استفاده شوند. با پیش آمدن مشکلات مرتبط، باید با یک دکتر یا داروساز مشورت شود. همچنین باید برای هر یک از علایم یا مشکلات پیش پا افتاده، نباید دارو استفاده کنید.



شارژ سریع موبایل