پردیس احمدی چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵

وقتی در سال 2004 به عنوان دستیار یورگن کلینزمن در تیم ملی آلمان انتخاب شد، بسیاری بر این باور بودند که شاید «لو» آن پشتوانه و کاریزمای لازم را برای حضور روی نیمکت تیم ملی آلمان، آن هم در جام جهانی 2006 را نداشته باشد؛ با اینحال او در کنار کلینزمن قرار گرفت چون به عنوان یک تئوریسین این پتانسیل را داشت تا برای ژرمن ها برنامه ریزی کند، ضمن اینکه فدراسیون فوتبال آلمان قصد داشت تا بر روی او به عنوان سرمربی آینده «مانشافت» حساب کند.

مشخصات

 

  • نام کامل: یوآخیم لو
  • تاریخ تولد: 3 فوریه 1960
  • محل تولد: شوناو - آلمان غربی
  • پست: هافبک هجومی
  • قد: 183 سانتیمتر
  • وزن: 75 کیلوگرم
  • باشگاه های دوران بازی: فرایبورگ، اشتوتگارت، آینتراخت فرانکفورت، کالسروهه و...
  • باشگاه های دوران مربیگری: اشتوتگارت، فنرباغچه، کالسروهه، آدانااسپور، آستراوین و ...
  • بازی ملی:  4 بازی در تیم زیر 21 سال آلمان غربی
  • گل ملی: -


دوران بازی

پس از سپری کردن دوران نوجوانی در تیم های پایه در سال 1978 به عنوان یک هافبک هجومی با تیم فرایبورگ قرارداد امضا و کارش را شروع کرد. او بازیکنی گلزن بود اما هیچ گاه نتوانست خود را در حد یک ستاره درجه یک به فوتبال آلمان معرفی کند، ضمن اینکه آن دوران فوتبال آلمان، فوتبالی پراستعداد و پرمهره بود و برای جوانانی همچون لو جایی برای پیشرفت وجود نداشت.

 

یوگی لو؛ همیشه خوش تیپ، همیشه قهرمان


یک فصل در اشتوتگارت بسیار بد بود و نتوانست راه به جایی ببرد. به آینتراخت فرانکفورت رفت و پس از آن بار دیگر به فریابورگ آمد تا همچنان به درخشش در این تیم ادامه دهد. کالسروهه و بار دیگر بازگشت به فرایبورگ مسیری بود که لو تا سال 1989 طی کرد. او با گل هایی که برای فرایبورگی ها به ثمر رساند موفق شد رکورد بهترین گلزن تاریخ این باشگاه را به خود اختصاص دهد.

مربیگری

از سال 94 کارش را در تیم جوانان اف سی وینترتور شروع کرد اما به صورت جدی تر از سال 1995 به عنوان دستیار در اشتوتگارت کارش را توسعه داد. در سال 1996 سرمربی این تیم شد و تا 1998 در بوندس لیگا کار کرد. پس از آن به ترکیه رفت و در فصل 99-1998 سرمربی فنرباغچه بود. فصل بعد را در کالسروهه گذراند و بعد از آن آدانا اسپور، تیورل اینسبروک و آستریاوین تا سال 2004 تیم هایی بودند که یوآخیم لو در آنها کار کرد.

 

یوگی لو؛ همیشه خوش تیپ، همیشه قهرمان


تیم ملی

مشکل اصلی، یورگن کلینزمن بود که نمی توانست آمریکا را رها کرده و در هفته ها و ماه های نخستین مربیگری اش در تیم ملی آلمان بالای سر تیم باشد؛ از این رو «لو» این فرصت را داشت که مدیریت بیشتری در تیم داشته باشد. بعد از سومی در جام جهانی 2006 آلمان و رفتن کلینزمن، لو از سوی فدراسیون فوتبال آلمان به عنوان سرمربی جدید اعلام شد؛ موضوعی که نوعی شوک بود و واکنش هایی را در پی داشت.

رانندگی

وقتی پشت فرمان مرسدس بنز خود در حال گاز دادن بود، پلیس جاده او را متوقف و گواهینامه وی را ضبط کرد. طبق رأی صادر شده او 6 ماه حق رانندگی ندارد که از آن 6 ماه نزدیک به 2 ماه گذشته است! سرمربی تیم ملی آلمان اشتباهش را پذیرفته و اعتراف کرده که نباید با چنین سرعتی رانندگی می کرده است. او می گوید: «از این اشتباه درس می گیریم و مراقب رانندگی خود هستم.»

 

یوگی لو؛ همیشه خوش تیپ، همیشه قهرمان


بیلان کاری

عملکرد یوگی در تیم هایی که در آن به عنوان سرمربی کار کرده به این شرح است:

* اشتوتگارت: از 14 آگوست 1996 تا 21 مه 1998 (89 بازی - 46 برد - 20 تساوی - 23 باخت - 51.59 درصد پیروزی)

* فنرباغچه: از یکم ژوئیه 1998 تا 30 مه 1999 (45 بازی - 29 برد - 8 تساوی - 9 باخت - 63.04 درصد پیروزی)

* کالسروهه: از 25 اکتبر 1999 تا 17 آوریل 2000 (17 بازی - یک برد - 6 تساوی - 10 باخت - 5.88 درصد پیروزی)

* آدانا اسپور: از 20 دسامبر 2000 تا 2 مارس 2001 (6 بازی - بدون برد - 2 مساوی - 4 باخت - صفر درصد پیروزی)

* واکرانسبروک: از 10 اکتبر 2001 تا 18 ژوئن 2002 (25 بازی - 11 برد - 5 تساوی - 9 باخت - 44 درصد پیروزی)

* آستریاوین: از یک ژوئیه 2003 تا 24 مارس 2004 (35 بازی - 16 برد - 11 تساوی - 8 باخت - 45.71 درصد پیروزی)

* تیم ملی آلمان: از 12 ژئیه 2006 تاکنون (112 بازی - 77 برد - 20 تساوی - 15 باخت - 68.75 درصد پیروزی)

خانواده

یوآخیم لو بیش از 27 سال پیش با خانمی به نام دانیلا ازدواج کرد. او فرزندی ندارد و زندگی مشترک شان تقریبا در سکوتی کامل قرار دارد.

تیک های خاص

باید مربی باشید و روی نیمکت بنشینید تا درک کنید که مربیان در رشته های مختلف ورزشی چه فشار و استرسی را در حین مسابقات تحمل می کنند. همین فشارهای عصبی آنها را به کارهایی وامی دارد که برخی مواقع می توان به آنها گفت «تیک عصبی».

 

یوگی لو؛ همیشه خوش تیپ، همیشه قهرمان


یوآخیم لو هم در زمره همان مربیانی است که استرس درونش را نمی تواند پنهان کند. او در برخی مواقع ناخن هایش را می جود؛ موهایش را مرتب می کند و از همه بدتر دست در بینی اش می کند؛ موردی که در جام جهانی 2014 برزیل توسط دوربین های پرتعداد فیلمبرداری شکار شد و تبدیل به یک سوژه داغ و خنده دار و صد البته چندش آور شد!

کمتر پیش می آید

یوگی پس از به ثمر رسیدن گل های مهم و حساس برای تیمش شادی می کند اما هیجاناتش مانند برخی از مربیان نیست. او آرام و متین این کار را می کند اما گاهی هم پیش می آید که از خوشحالی به هوا می پرد!

 

یوگی لو؛ همیشه خوش تیپ، همیشه قهرمان


کاریکاتور

او چهره خاصی برای کاریکاتورها محسوب نمی شود؛ با اینحال در برخی رسانه های جهان کاریکاتورهایی از او منتشر می شود که بیشترشان کاریکاتور چهره هستند. این هم یک نمونه که البته امضای کاریکاتوریست خوانا و واضح نیست.

 

یوگی لو؛ همیشه خوش تیپ، همیشه قهرمان


تبلیغ

لو هم مثل همه اعضای تیم ملی آلمان در مقاطع مختلف وظیفه دارد که یکی از بزرگترین حامیان مالی مانشافت را حمایت کند. او در این راستا در حال پیاده شدن از یک دستگاه مرسدس بنز SLS است.

 

یوگی لو؛ همیشه خوش تیپ، همیشه قهرمان


چک کردن زمین

قبل از بازی مقابل آمریکا یوآخیم لو زمین بازی را کنترل کرد تا ببیند باران با آن چه کرده است. او به طور حتم تاکتیک خاصی را برای چنین روزهایی اتخاذ می کند و این چک کردن حتما ارتباطی با اندیشه های تاکتیکی اش دارد.

خوش تیپ

در مراسمی که چندی پیش با حضور هنرپیشگاه هالیوودی در سوییس برگزار شد و حامی مالی آن یکی از سازندگان معروف ساعت بود، یوآخیم لو نیز در میان مدعیون بود و از او به عنوان یک مربی خوش تیپ در عکس های منتشر شده یاد شد. او با لوییس فیگو دست می دهد و میز پر از ساعت های گرانقیمت و لوکس این برند است.

 

یوگی لو؛ همیشه خوش تیپ، همیشه قهرمان


افتخارات

مجموعه موفقیت های یوآخیم لو در فوتبال به دوران مربیگری اش بازمی گردد وگرنه در دوران بازی او هیچ افتخار قابل ذکری با تیمی به دست نیاورده است.

 

اشتوتگارت

قهرمانی در جام حذفی: 97-1996

نایب قهرمانی در جام برندگان اروپا: 98-1997

اف سی تیرول اینسبروگ

قهرمانی بوندس لیگای اتریش: 02-2001

آستریاوین

قهرمان سوپرجام اتریش: 2003

تیم ملی آلمان

قهرمانی در جام جهانی: 2014

عنوان سوم جهانی: 2010 و 2006 (دستیار)

 


شارژ سریع موبایل