سارا قاسمی دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰

در این میان 5 قبرستان در کشورهای عراق، فرانسه، آلمان، گوآتمالا و آمریکا، مشهورترین قبرستانهای جهان برای گردشگران بوده که به شرح زیر است.

 

قبرستان "وادی‌السلام" در عراق

قبرستان "وادی‌السلام" در عراق یکی از بزرگترین و شگفت‌انگیزترین قبرستان‌های جهان است. این قبرستان که در دوران اشغال عراق توسط آمریکایی‌ها صدمات زیادی به آن وارد شد، در قسمت شمالی حرم امام علی (ع) در شهر مقدس نجف واقع شده و علاوه بر قبور حضرت هود (ع) و حضرت صالح (ع)، در آن بسیاری از نامداران و شخصیت‌های دینی مسلمان و نیز شخصیت‌های غیر دینی دفن شده‌اند.

 

معروف ترین گورستان های دنیا کدامند؟

 

قبرستان "پر-لاشز" در فرانسه

قبرستان "پر-لاشز" با 43 هکتار مساحت، در شهر زیبای پاریس، پایتخت فرانسه و مقصد نخست گردشگری جهان واقع شده و مشاهیر فراوانی از جمله اسکار وایلد، داستان‌نویس و نمایش نامه نویس ایرلندی، فردریک شوپن، پیانیست و آهنگساز لهستانی، مولیر، نمایش نامه نویس فرانسوی، آنتونیو روسینی، موسیقی دان ایتالیایی، انوره دو بالزاک، نویسنده فرانسوی و آمادئو مودیلیانی، نقاش و مجسمه ساز ایتالیایی و صادق هدایت در آن دفن شده اند.

 

معروف ترین گورستان های دنیا کدامند؟

 

این قبرستان زیبا با دارا بودن مجسمه ها و بناهای زیبا و دیدنی ، مکانی بسیار جالب و پارک مانند است.

 

معروف ترین گورستان های دنیا کدامند؟

 

قبرستان "باشگاه فوتبال شالکه 04" در آلمان

قبرستان "باشگاه فوتبال شالکه 04" در سال 2012 در شهر گلزنکیرشن در ایالت نوردراین-وستفالن آلمان در نزدیکی استادیوم فوتبال فلتینس آرنا توسط مسئولان باشگاه فوتبال شالکه 04 افتتاح شد.

 این قبرستان که به شکل یک زمین فوتبال است، گنجایش 1904 قبر را داشته و ویژه طرفداران دو آتیشه باشگاه فوتبال شالکه 04 است که در سال 1904 تاسیس شد و تا کنون هفت بار قهرمان بوندس لیگا و یکبار قهرمان جام یوفا را بدست آورده است. قیمت اولیه برای خریداری هر قطعه قبر برای مدت 25 سال، 5 هزار و 406 یورو تعیین شده است.

 

معروف ترین گورستان های دنیا کدامند؟

 

قبرستان "ورین" در گوآتمالا

قبرستان "ورین" در شهر گوآتمالاسیتی، پایتخت کشور گواتمالا واقع شده و در آن قبر دائمی برای مردگان وجود نداشته و قبرها به خانواده مردگان اجاره داده می شوند.

در بیشتر مواقع خانواده مردگان پس از مدتی از پرداخت اجاره بهای قبر خودداری کرده و به همین دلیل کارگران اجساد را از قبرها خارج می کنند که در بیشتر بقایای مردگان این قبرستان عجیب توسط کرکسها خورده می شود. نکته جالب درباره این قبرستان این است که قبرها درون دیوار کنده میشوند نه بر روی زمین.

 

معروف ترین گورستان های دنیا کدامند؟

 

قبرستان "راکویل یونیون" در آمریکا

قبرستان "راکویل یونیون" با حدود سه قرن قدمت در شهر راکویل ایالت مریلند آمریکا واقع شده و در سالهای اخیر پس از اکران فیلم گتسبی بزرگ با بازی لئوناردو دی کاپریو که اقتباس از رمانی به همین نام نوشته اسکات فیتز جرالد، از مدفونان در قبرستان راکویل یونیون است، گردشگرانش رشد چشمگیری یافته، این در حالیست که روی سنگ قبر فیتز جرالد نیز جمله پایانی گتسبی بزرگ نقش بسته است.

 

معروف ترین گورستان های دنیا کدامند؟



شارژ سریع موبایل