ندا نیک روش سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰

خراسان شمالی مناطق تفریحی زیادی دارد. اگر گذارتان به بجنورد بیفتد فهرستی شامل بازخانه، ‌فیروزه، قره باشلو، مهنان، كلاته نقی،‌ بدرانلو، كلاغ آشیان،‌ حمید، اسپیدان، كوه كمر، دامنه های ارتفاعات سالوك و باباموسی، تفرجگاه های ملی بابا آمان و بش قارداش مقابل شماست که می توانید برای یک تفریح یک روزه روی آن ها حساب کنید و از گرمای تابستان به آنها پناه ببرید.

نظیر این مناطق و جاذبه های دلپذیر طبیعی در دیگر شهرستان های استان از جمله شیروان، اسفراین،‌ مانه و سملقان، فاروج و حتی جاجرم و گرمه نیز بسیار زیاد است.محور كوهستانی و پر پیچ و خم اسدلی در حدفاصل بجنورد به اسفراین و نیز محور بدرانلو كه مابین شهرهای بجنورد و مانه و سملقان واقع شده با رودهای جاری و چشم اندازهای زیبا و دیدنی،‌ بیشترین جاذبه را برای اهالی این مناطق دارد.در نزدیکی سدهای «بارزو» در شیروان، «بیدواز» ‌در اسفراین و «شیرین دره» در مانه و سملقان هم گردشگران زیادی چادر می زنند و یک نیم روز پیک نیکی را می گذرانند.

چشمه بش‌ قارداش

چشمهء بش قارداش (پنج برادر) در 8 کیلومتری جنوب بجنورد و در شرق جادهء بجنورد به اسفراین، در فاصلهء تقریبی یک کیلومتری جاده واقع شده‌است. آب این چشمه، در ردیف آب‌های بیکربناته کلسیک و سولفاته کلرورهء سرد به همراه سیلیس و آهن می‌باشد و در درمان اختلالات دستگاه گوارش، یاری رساندن به سوخت‌وساز بدن و ارزش غذایی مۆثر است.

 

 جاذبه های گردشگری خراسان شمالی

 

ییلاق زوارم

این‌ منطقه‌ ییلاقی‌ در فاصله‌ 28 كیلومتری‌ جنوب‌ غربی‌ شیروان‌ قرار دارد و تا كوه های ‌تخت‌میرزا و شوخری‌ ادامه‌ پیدا می کند. ییلاق‌ دیدنی‌ زوارم‌ چشمه‌سارهای‌ متعدد، آبشارها و حوض‌های‌ سنگی‌زیبا دارد. درختان‌ سر به‌ فلك‌ كشیده‌ چنار، سپیدار، گردو، گیلاس‌، گلابی‌، بادام‌ و دیگر درخت‌های‌ كنار جریان‌آب‌ و درون‌ دره‌، زیبایی‌ آنرا دوچندان‌ كرده‌اند.

 

 جاذبه های گردشگری خراسان شمالی


بندر مهار

در جنوب شهرستان اسفرائن و روستاهای كلاته سنجر قرار دارد که شامل 3 دوره تاریخی ساسانیان و سلجوقیان و دوره سلطه مغول ها می شوذ. در حال حاظر قسمت اعظم این سد از بین رفته است.

 

 جاذبه های گردشگری خراسان شمالی
 

این سد در دوره ساسانیان با سنگ وساروج بنا شده است. در دوره سلجوقیان برای مرمت ان از اجر استفاده شده و در دوره مغولان پشت ان با خاك مستحكم شده است.محور كوهستانی و پر پیچ و خم اسدلی در حدفاصل بجنورد به اسفراین و نیز محور بدرانلو كه مابین شهرهای بجنورد و مانه و سملقان واقع شده با رودهای جاری و چشم اندازهای زیبا و دیدنی،‌ بیشترین جاذبه را برای اهالی این مناطق دارد

ییلاق بابا امان

این ییلاق در 10 كیلومتری شمال شرقی شهر بجنورد و كنار جاده بجنورد- مشهد قرار گرفته و دارای استخرهای متعدد و پارك جنگلی است و حدود 40 هكتار وسعت دارد. این پارک دارای استخرهای متعدد و درختانی مثل چنارک، زالزالک، اقاقیا و زردآلو است. چشمه‌هایی که در مرکز و اطراف باباامان می جوشند و شاخه‌ای از رودخانه اترک که از کنار این پارک می‌گذرد زیبایی آن را دو چندان کرده است.

 

 جاذبه های گردشگری خراسان شمالی
 

چشمه این مجموعه تفریحی که از نوع آب های معدنی است که 300 تا 400 لیتر در ثانیه آبدهی دارد. این چشمه از چهار نقطه درون تپه‌ای می‌جوشد و به استخرهایی می‌ریزد که با اختلاف سطح ساخته شده‌است.

ییلاق گلیان و استخری

این ییلاق در استان خراسان شمالی و شهر بجنورد قرار دارد. در این ییلاق می توانید دره های زیبا، در ختان انبوه و رود خانه های فراوان و چشمه سار ها و آبشار های دیدنی زیادی را ببینید.

 

 جاذبه های گردشگری خراسان شمالی
 

این منطقه ییلاقی كه در بر گیرنده ناحیه گلیان، حصار پهلوانلو و استخری است تا دامنه های كوه شاه جهان كشیده می شود. بقایای حصار موسی خان و سنگر های خداوردی سردار، مقبره بابا توكل ریاضی دان بزرگ و امیر شمس الدین محمد در آن جا دیده می شوند.



شارژ سریع موبایل