امین شجاعی سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰

یکی دیگر از غذاهایی که می توانید با ماهی درست کنید گراتن ماهی است که طعم بسیار متفاوتی دارد و به راحتی آماده می شود. داشتن گوجه فرنگی و ریحان در کنار ماهی طعم دلچسب و متفاوتی به این غذا می دهد.

 

مواد لازم برای 2 تا 4 نفر:

3 ق س روغن‌زیتون

1 عدد پیاز بزرگ خردشده

1 ق س محلول زعفران

3 عدد سیر خردشده

1 ق چ دانه گشنیز

5-4 عدد گوجه‌فرنگی رنده شده

50 گرم ریحان خردشده

500 گرم ماهی

75 گرم پارمسان رنده شده

1 ق س رب گوجه‌فرنگی

به میزان لازم نمک و فلفل

2 ق س آب لیموی تازه

4 /1 پیمانه پودر نان سوخاری

 

طرز تهیه:

1. مقداری روغن در یک تابه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید سپس تکه‌های ماهی را به مدت 3-2 دقیقه داخل آن سرخ‌کرده و کنار بگذارید.

روغن‌زیتون را در تابه بزرگ و نچسب دیگری بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید سپس پیاز ،سیرهای خردشده و دانه های گشنیز را در آن به مدت 15 دقیقه سرخ‌کنید.

حالا گوجه‌فرنگی رنده شده، رب گوجه‌فرنگی، زعفران و ریحان خردشده را اضافه کنید و خوب مخلوط‌کنید. حرارت را زیاد کنید تا جوش بیاید سپس کم کنید و 15 دقیقه صبر کنید تاکمی غلیظ شود. آب لیمو و به میزان لازم نمک و فلفل را هم به مواد اضافه کنید.

2. فر را با دمای 190 درجه سانتی گراد روشن کنید. حالا به مواد تکه‌های ماهی را اضافه کنید و همه مواد را خوب هم بزنید سپس در تابه را بگذارید و به مدت 5 دقیقه صبر کنید.

اکنون مخلوط را داخل 6 ظرف مناسب برای فر یا یک ظرف بزرگ بریزید. روی هرکدام از ظرف ها مقداری پنیر و پودر نان سوخاری بریزید و آنها را به مدت 20 دقیقه داخل فر قرار دهید.



شارژ سریع موبایل