امین شجاعی شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

گوجه گیلاسی، مانند گوجه های دیگر برای رشد نیاز به خاک حاصلخیز و زهکشی شده و PH بین 6.0 الی 6.8 دارد. گوجه گیلاسی، اگر 8 ساعت یا بیشتر در روز زیر نور آفتاب باشد می تواند در گلدان به خوبی عمل بیاید اما سایز و نوع گلدان گوجه گیلاسی نیز بسیار مهم است. برای دانستن اینکه چگونه می توانید گوجه گیلاسی را در گلدان رشد دهید.

 

به ریشه ها فضای کافی بدهید

گلدان مناسب برای پرورش گوجه گیلاسی باید دارای عمق حداقل 12 اینچ باشد.این میزان عمق به ریشه های کشیده گوجه گیلاسی اجازه می دهد که به طرف پایین کشیده شوند تا برای رشد گوجه گیلاسی در گلدان شرایط مناسب را فراهم کنند.اگر عمق گلدان گوجه گیلاسی کم باشد گیاه نمی تواند ریشه های کشیده و مناسب برای حفاظت و رشد گیاه را داشته باشد.

اگر عمق گلدان شما کم باشد، ریشه ها نزدیک به سطح رشد می کنند و سریع تر خشک می شوند و حتی اگر زود به زود به گیاه خود آب بدهید باز هم باعث کاهش رشد گوجه گیلاسی می شود.

 

میزان خاک مهم است

گوجه گیلاسی برای رشد و میوه دادن نیاز به مقدار کافی و زیاد خاک دارد.میزان مناسب خاک باعث می شود ریشه ها به خوبی رشد کنند و مواد غذایی و آب به میزان کافی به گیاه برسد.خاک کم باعث کمبود رسیدن مواد مغذی به گیاه می شود و اگر خاک را کم بریزید هم اینکه باید خاک را به دفعات نزدیک عوض کنید و هم آبیاری گیاه شما بیشتر می شود.درست مثل عمق گلدان، میزان خاک موجود در گلدان نیز به همان اندازه روی رشد گوجه گیلاسی تاثیر دارد.

 

پرورش گوجه گیلاسی در خانه

 

پرورش گوجه گیلاسی در گلدان های آویزان

خیلی از افراد تمایل دارند که گوجه گیلاسی را در گلدان های آویزان شده پرورش دهند.اگر شما نیز قصد انجام این کار را دارید، میبایست گلدانی را انتخاب کنید که حداقل 10-12 اینچ قطر داشته باشد در ضمن به میزان عمق گلدان نیز باید توجه داشته باشید.به هیچ وجه گلدانی را انتخاب نکنید که با وجود بزرگی قطر عمق کمی دارد، دقت به عمق کافی برای میزان مناسب خاک در پرورش گوجه گیلاسی بسیار مهم است.

 

فقط به زیبایی گلدان توجه نکنید

هنگام خرید گلدان نکات مهمی که باید به غیر از زیبایی در نظر بگیرید یکی وسیع بودن کف گلدان و مخروطی بودن کناره های گلدان است.این نوع از گلدان کارایی بسیار در رشد و پرورش گل و گیاه دارند اما بر خلاف آن گلدان های بلند و باریک برعکس ظاهر زیبایی که دارند، شرایط مناسبی را برای رشد و محافظت از گیاه به وجود نمی آورند.پس دو فاکتور عمق و میزان خاک را برای پرورش گوجه گیلاسی در خاطر داشته باشید.



شارژ سریع موبایل