امین شجاعی يكشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰

طبیعی است که در هر محیط کاری هرازگاهی با ورود همکاران جدید غافلگیر شوید. این افراد هرچقدر هم توانمند باشند برای سازگاری با محیط کار جدید کمی بی تجربه هستند. برای اینکه به آنها نزدیک شوید و کمکشان کنید لازم است با آنها دوست شوید.


محیط کار سالن نمایش نیست

بعضی از افراد محیط کار را فقط به چشم مکانی برای انجام وظایف خود می بینند که بعد از اتمام کار باید سریع به خانه بازگردند. اما به این نکته توجه داشته باشید که شما بیش از نیمی از ساعت های شبانه روز خود را در محیط کارتان هستید. بنابراین بسیار ضروری است که در محیط کار رابطه ای دوستانه با همکارانتان داشته باشید. مخصوصا اگر شخصی به عنوان یک تازه وارد به محیط کاری شما اضافه شده است از تکنیک های مختلف برای برقراری رابطه دوستانه با او استفاده کنید.

خودتان را ساده معرفی نکنید

برای ایجاد رابطه دوستی با همکاران تازه وارد فقط به ذکر نام و نام خانوادگی خود اکتفا نکنید. قدری بیشتر در مورد خودتان بگویید؛ اینکه اهل کجا هستید، مسئولیتی که در مجموعه کاری تان دارید چیست، تا چه اندازه به کارتان علاقه دارید و... بعد اجازه دهید طرف مقابلتان هر طور دوست دارد خودش را معرفی کند و او را مجبور به جواب دادن در مورد سوال هایی نکنید که تمایلی به پاسخگویی آن ندارد.

بحث های حاشیه ای ممنوع!

برای ایجاد رابطه دوستی با همکاران جدید از هرگونه بحث های حاشیه ای مانند اینکه چه کسی با چه کسی ازدواج کرده، چه کسی چه نوع رابطه ای با کارفرما دارد و دامن زدن به شایعه هایی که در محیط کار وجود دارد، بپرهیزید. این گونه بحث ها تنها اتلاف کردن انرژی است. 

علاوه بر این، تاثیر بدی روی شخص تازه وارد خواهد گذاشت. سعی کنید بیشتر در مورد موضوعات عمومی با یکدیگر صحبت کنید و در مثبت سازی محیط  کارتان نقشی داشته باشید.

 

چگونه با همکار جدید گرم بگیریم؟

 

نقاط مشترک بیابید

سعی کنید در اوقات استراحت بیشتر با همکارتان صحبت کنید. بعد از اینکه توانست قدری بیشتر با شما آشنا شود از او درمورد چیزهایی که دوست دارد، بپرسید. ببینید او به چه چیزی علاقه دارد تا از این طریق به اشتراکاتی بین خودتان دست پیدا کنید. با یافتن نقاط مشترک، دوستی و ارتباط بهتری بین شما شکل می گیرد که به تدریج می تواند آن را بسط دهید.

بیرون از محل کارتان قرار بگذارید تنها به صحبت های داخل محیط کار اکتفا نکنید. سعی کنید بعد از ساعات کاری یا در روزهای تعطیل ساعاتی را هرچند محدود با همکارتان بگذرانید. می توانید او را به یک فنجان چای مهمان کنید یا با یکدیگر به سینما بروید. با این روش صمیمیت بیشتری بین خودتان به وجود آورده اید.

آنها را از دایره روابط خارج نکنید

گاهی اوقات بعضی از افراد تمایلی به ایجاد رابطه دوستی با همکاران خود ندارند. در این مواقع نمی توانید آنها را مجبور به این کار کنید. با خارج کردن این گروه از افراد از دایره روابط دوستانه تان حداقل توانسته اید مانع ایجاد حس منفی و اختلاف در صورت برقراری ارتباط دوستی با این افراد باشید.

بااین حال سعی کنید این افراد را حتما در موضوعاتی که مربوط به کار است سهیم کنید. برای مثال اگر در مورد یک موضوع کاری صحبت می کنید آنها را نیز در بحث دخالت دهید تا به این ترتیب انسجام و هماهنگی در محیط کار ایجاد شود.



شارژ سریع موبایل