امین شجاعی شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
یک کوکو با سه مزه مختلف. اگر طرفدار کوکو هستید برای‌تان دستور پخت یک کوکوی ویژه داریم. این مدل كوكو برای مهمانی‌های رسمی انتخاب خوبی است.
 
مواد لازم برای كوكوی سبزی 
 
600 گرم سبزی كوكوی خردشده ریز
 
5 عدد تخم‌مرغ
 
1 ق م پودر سیر
 
1 ق س مغز گردوی چرخ شده
 
1 ق س مغز بادام زمینی خرد شده
 
1 ق چ بیكینگ پودر
 
2 ق س روغن مایع
 
1 ق م زردچوبه
 
1 ق م فلفل
 
نمك به مقدار لازم
 
مواد لازم برای لایه میانی 
 
250 گرم گوشت چرخ شده
 
1 عدد پیاز بزرگ (خلالی شود)
 
1 ق س رب گوجه فرنگی
 
2 ق س گردو چرخ شده
 
2 عدد گوجه فرنگی متوسط
 
1 عدد فلفل تند تازه
 
1 ق م زردچوبه
 
نمك به مقدار لازم
 
3 ق س روغن
 
100 گرم پنیر پیتزای رنده شده
 
1 ق م پودر سیر
 
مواد لازم برای لایه سوم (كوكوی سیب‌زمینی)
 
500 گرم سیب زمینی (پخته و رنده شود)
 
4 عدد تخم‌مرغ
 
3 ق س زعفران آب كرده
 
1 ق چ بیكینگ پودر
 
نمك به مقدار لازم
 
2/1 پیمانه شیر
 
2 ق س روغن
 
مقداری مغز گردو یا خلال بادام برای تزیین
 
كره مقداری
 
طرز تهیه:
 
1. پیاز خلالی خرد شده را در تابه‌ای در روغن تفت دهید. گوشت را هم افزوده و با مقداری نمك و زردچوبه مواد را تفت دهید. پودر سیر را هم اضافه كنید.حالا فلفل تند را ریز خرد كنید و به مواد داخل تابه بیفزایید. گوجه فرنگی را هم ریز خرد كنید و داخل تابه بریزید. مغز گردوی چرخ شده و رب‌گوجه فرنگی را هم ریخته و خوب هم بزنید. نصف لیوان آب به مواد داخل تابه اضافه كرده و در آن را بگذارید.
 
2. مواد گوشتی (لایه میانی كوكو) باید آنقدر بجوشد تا گوشت بپزد و آب آن به كلی بخار شود. حالا مواد را پهن كرده و یك‌سوم از پنیر پیتزای رنده‌شده را روی گوشت بریزید و حرارت را خاموش كنید.
 
3. 5 عدد تخم‌مرغ مربوط به كوكوسبزی را در كاسه‌ای با چنگال آنقدر هم بزنید تا كف كند. سبزی كوكو را به آنها افزوده و پودر سیر، نمك، فلفل و زردچوبه را هم اضافه كنید و باز خوب هم بزنید. بیكینگ پودر، گردو و بادام‌زمینی چرخ شده را هم به كاسه محتوی كوكوسبزی اضافه كرده و مواد را با هم مخلوط كنید. در آخر روغن مایع را هم بیفزایید و هم بزنید.
 
4. ظرف یا قالب گودی انتخاب كنید كه با جنس چدن یا تفلون باشد كه بتوانید در آخر كوكوها را به راحتی از قالب درآورید. حالا مایه كوكوسبزی را در قالب ریخته پهن كنید. ظرفتان را روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا مایه كوكو خودش را بگیرد. لازم نیست مایه برشته شود فقط كافی است تخم مرغ‌ها سفت شوند.
 
5. وقتی مایه كوكوسبزی سفت و جمع شد، نوبت ریختن مایه میانی (لایه گوشت) است. آن را روی كوكوسبزی ریخته و با پشت قاشق صاف كنید. بقیه پنیر پیتزا را روی مواد ریخته و سطح گوشت را با آن بپوشانید.
 
6. برای درست كردن مایه كوكوسیب‌زمینی (لایه سوم)، سیب‌زمینی‌های پخته و رنده شده را در كاسه‌ای بزرگ ریخته و شیر ، نمك و زعفران آب كرده را به آن اضافه كنید و هم بزنید. سپس تخم‌مرغ‌ها را شكسته و با بیكینگ پودر و روغن به مواد اضافه كنید. حالا خوب مواد را با هم تركیب كنید تا مایه كوكو یكدست شود.
 
7. مایه كوكوسیب‌زمینی را روی پنیر پیتزای لایه دوم ریخته و مواد را با پشت قاشق صاف كنید تا سطحی یكدست و لایه‌ای یكنواخت داشته باشید. در قسمت‌هایی از این لایه خلال بادام یا مغز گردو بگذارید و ظرف را مجددا در فر بگذارید.
 
8. حدود 45 تا 50 دقیقه صبر كنید تا همه لایه‌ها خوب پخته شوند. بعد از پخت می‌توانید ظرف را از فر درآورده و روی لایه آخر را مقداری كره بمالید و حرارت بالای فر (گریل) را روشن كنید. ظرف را در فر به مدت 5 دقیقه دیگر بگذارید تا روی آن طلایی شود.


شارژ سریع موبایل