مهدی خاکپور يكشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

وقتی برای قاچاقچیان حکم اعدام را صادر می کنیم چرا نباید برای کسانی که منجر به آلودگی محیط زیست و خسارت بر جان و مال انسان ها می شوند اعدام صادر نکنیم؟

 

چرا مجازات آلوده کنندگان محیط زیست اعدام نیست؟

 

حجت الاسلام و المسلمین محمد بهرامی عضو مجلس خبرگان رهبری در کنفرانس ملی محیط زیست که امروز ( چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: وقتی برای قاچاقچیان حکم اعدام را صادر می کنیم چرا نباید برای کسانی که منجر به آلودگی محیط زیست و خسارت بر جان و مال انسان ها می شوند اعدام صادر نکنیم؟

وی با بیان این که همه ما مسئول جان خسارت انسان ها هستیم، گفت: هم اکنون در شهر تهران هزاران نفر به دلیل آلودگی هوا به سرطان مبتلا شده و در دین ما که ضرر و زیان هیچ جایگاهی ندارد این اتفاق ها رخ می دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما به عنوان سرآمد تمام دین ها باید به قوانین دینی خود عمل کنیم و نمایندگان مردم در مجلس باید تصمیمات درستی بگیرند چه کسی مسئول آلودگی های  این روزهای کشور است؟رئیس محیط زیست برای مملکت چه کاری کرده و چرا باید کودکان ما به جای حضور در مدرسه به علت آلودگی هوا در خانه بمانند.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی گفت: اگر کسی زندگی انسان ها را آلوده کند ظلم فاحشی مرتکب شده و باید در دادگاه دنیا جواب بدهد چرا که در قوانین دینی ما و سیره امامان درباره حفظ محیط زیست مطالب بسیار زیادی ذکر شده طوری که قید شده بخورید و بیاشامید اما اسراف نکنید و حتی در آیه ای از قرآن کریم ذکر شده که تمام امکانات زمین در دست شماست فقط اسراف نکنید.

وی ادامه داد: آیا آلودگی هوا، خاک، آب وکاهش تنوع زیستی اسرافی بدتر از اسراف نیست؟

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هم اکنون رئیس جمهور، وزراء و رئیس سازمان محیط زیست از آلودگی هوا مطلع هستند و اعلام می کنند نباید طرح ترافیک را به فروش برسانند، گفت: پس چرا هر روز شاهد فروش طرح ترافیک در سطح شهر هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی در خصوص راهکارهای حل معضلات زیست محیطی بیان کرد: اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تصویب قوانین کارآمد می تواند به حل مشکلات زیست محیطی بیانجامد.



شارژ سریع موبایل